Gå til innhold

Tanker rundt enebarn... noen innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må være opp til dere. Det er veldig bra med søsken. Er glad for at jeg har det selv, men det er dere foreldre som skal orke og ha overskudd. Det er mye jobb også. Jeg har også de samme tankene som deg. Er i veldig tvil innimellom om jeg vil ha fler, men finner nok ut av det ettethvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ser hvor mye glede mine barn har av hverandre, så synes jeg litt synd på barn som aldri får oppleve det.. Ikke stygt ment. Det er noe spesielt med søsken.

Skrevet

Jeg har et barn og tror det blir mitt eneste barn, nå er jeg forholdsvis ung, så kan hende jeg ombestemmer meg når han blir eldre. Så jeg skjønner at det er et valg som må tenkes nøye gjennom for deg/dere nå.

Nå er gutten min 4 og vi har det bare så utrolig fint sammen, jeg er alene med ham. Han har forresten vært et enkelt barn og alltid sovet natta. Jeg tenker at hvorfor skal jeg gå gjennom hele den prosessen med å bli og være gravid igjen når jeg ikke ønsker meg flere barn. Risikere å bli sengeliggende og dårlig i flere mnd og kanskje få et barn som krever mye mer enn det jeg har nå, eller i verste fall et sykt barn!? Dette er en risiko man tar dersom man har et sterkt ønske om flere barn, men er det nødvendig bare for at mitt første barn skal få et søsken?

Da syns jeg det er mer viktig å fokusere på at man har andre barn rundt seg, søskenbarn, venner, playdates, barsel osv. Hvis du tar valget om å kun ha dette ene barnet så hør med andre enebarn og de som har enebarn om råd og erfaringer så man er litt bevisst på ting i oppveksten og når barnet blir voksen.

Evt når barnet blir eldre og man føler man har mer å gi så syns jeg det å være fosterforeldre må være en fantastisk måte å bidra på!

Lykke til med valget ditt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...