Gå til innhold

Gir du ditt barn på 1,5 år brus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen min tror forresten Farris er brus og er strålende fornøyd med å få det av og til wink.png

Samme med guttungen her, Farris er fullgod brus :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus og saft, kun fra glass/kopper. De har vel fått smakt fra de var små, men ikke drukket. Eneste unntakene vi kjøper flasker er på kino eller messer andre ting vi er på hvor det er mest praktisk med flasker enn kopper de kan søle med.

MAnge barn liker helle rikke brus når de er mså, kullsyren "stikker" de på en måte..Har noen venenr osm gav barna BLå Farrsi første gang de skulle smake på brus,- og gangene etter det. Disse er nå 9 år, og like rfortsatt ikke brus. Kan være en ide?

Når dere har brus, ungen vil smake, ha en Blå Farrsi på lur og gi det. :)

Skrevet

Jeg skrev at min lille fikk litt saft lenger oppe.. Det er jo veldig individuelt hvor mye sukker det er i saften. Kommer an på hvor mye vann det er i da....

Skrevet

Han lurte seg til en smak i går. Da spiste han både eplekake, sjokoladekake og muffins til, så jeg tenker den lille smaken ikke var så farlig. Ville aldri latt han røre cola eller kunstig søtning, men en munnfull vanlig brus til bursdag er ok. Har vi grøt får han også rødsaft. Og er det lørdag, får han en rute melkesjokolade. Vi er fæle sånn. ;)

Skrevet

Nei, ser ikke noe grunn til at hun skal få det ;) På flaske er det bare vann og kveldsmelka ;) Hun har fått smake av glasset mitt på en bursdag vi var i, da proklamerte hun høylydt: "ÆÆÆSSHHHJ!", he he.

Hun har derimot fått saft på flaske når hun har vÆrt syk;)

Skrevet

4 åringen min var nok over 2 før han smakte brus for første gang, og det smakte visst aldeles forferdelig ut fra ansiktsuttrykket å bedømme (haha). Han har drukket bare vann fra han sluttet med MM og ME fra ca 10 mnd, og vi fikk ikke i han noe som helst annen drikke før han nærmet seg 3 år. Nå drikker han vann, saft og juice, men brus liker han fortsatt dårlig. Han kan "tvinge i seg" et glass hvis mange andre drikker, men det er helt tydelig at han ikke liker smaken eller kullsyren.

Vi har nesten aldri brus hjemme fordi verken jeg eller mannen drikker det.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

De fikk smake en liten sup fra våre glass da de var på den alderen, ja. De har fått prøvesmake det meste vi voksne spiser/drikker. Men de har aldri fått brus/saft på flaske eller fått hele egne glass å drikke, nei.

Flaskene deres har utelukkende hatt melk i seg. Og da de var 1 1/2 var de ferdig med melk på flaske og drakk bare av glass/kopp/tutkopp.

De begynte vel å få små egne glass med brus da de var rundt tre, men de hadde smakt av oss flere gangen før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...