Gå til innhold

Gir du ditt barn på 1,5 år brus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gir heller ikke mi datter på 9 brus.

Sikkert fordi jeg ikke er noen fan selv, og ungene har aldri likt kullsyre uansett.

Ingen fanatiker, men ærlig talt - brus på flaske??!...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, fikk og får av og til nå. Han er 28 mnd. Til bursdager etc. Drikker vi brus, får han også. Vi er ikke så firkantet på det. Han og vi har et sunt kostold, så litt brus av og til gjør vel ikke noe. Ikke noe han blir avhengig av, han tåler å få et nei om han ser ei flaske i kj skapet.

Gi flaske når du føler for det. De blir ikke avhengig av det heller. ;)

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke - men tviler ikke på at andre gjorde

Skrevet

Det er mulig at hun fikk smake en slurk noen gang, det husker jeg ikke. Men hun begynte ikke å drikke brus før hun var større. Var ikke særlig interessert og syntes eplejuice var bedre.

Skrevet

De hadde nok smakt på den alderen, men ikke noe de fikk sånn sett.. når de fylte 2 år derimot, da fikk de drikke ;)

Husker svigermor satt å skulle gi minste brus når hun ble 1 år og jeg kjente at jeg begynte å bli irritert.. hun hørte ikke på oss når vi sa nei, sa bare at det var så kjedelig at mamman kom med annen drikke og at hun måtte da få brus hun og...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nå har ikke vi noen 1,5 åringer lenger, men ingen av de vi har hatt har fått verken brus eller tåteflaske i den alderen. Ikke fordi de vil ta skade av litt brus, men fordi jeg ser på det som totalt unødvendig å vende dem til å drikke sånne ting når de er så små.

Skrevet

Ja. Ikke lett å nekte han når vi andre drikker brus. På lørdager bare.

Skrevet

Drikk brus når han er lagt seg da!

Verre er det faktisk ikke.

Enkelte skal bare lage problem ut av alt.

Skrevet

Drikk brus når han er lagt seg da!

Enkelte skal bare lage problem ut av alt.

Eller bare gi ungen et glass brus!

Enkelte skal bare lage problem ut av alt!

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Nei det får hun ikke. Det blir lenge til.

Hun får heller ikke godteri. Hun er 19 mnd.

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skulle jeg det??

Skrevet

Gir ikke jenta mi på 21 mnd brus, men når vi er på besøk får hun smake av glasset mitt. Men brus på tåteflaske?!? Aldri om jeg hadde gitt det. For det første syns jeg en 1,5 åring i utgangsounktet er for stor til å bruke tåteflaske, for det andre syns jeg det er en uting å gi noe annet enn morsmelk, mme og vann på tåteflaske.

Skrevet

Nei. Jeg har en på 8 år, som er veldig glad i brus, men han får det nesten aldri, bare hvis vi f.eks er på McDonalds. 4-åringen har smakt brus en gang, men hatet det, han drikker heller eplejuice (om vi andre drikker brus altså). Minste på 21 mnd vil ha og liker absolutt alt vi andre spiser og drikker. Han kunne sikkert drukket et glass cola, men får det selvfølgelig ikke. Han får eplejuice som broren, og noen ganger får han vann med en dråpe eller to av det vi drikker for fargens skyld. I går for eksempel drakk han vann med to dråper rødvin i til middag og var strålende fornøyd.

Skrevet

Nei, hva er poenget med det??

Venter då lenge som mulig å introdusere sånne ting. Totalt unødvendig å gi så små barn brus, godteri og sjokolade!

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skal de få brus så tidlig? De vet jo ikke hva det er en gang... Har såvidt begynt å gi min gutt på 2,5 år litt brus ved spesielle anledninger (har kanskje fått det tre-fire ganger) men det er kun fordi de andre barna får. Hjemme får han aldri brus og har heller aldri bedt om det.

Brus fra tåteflaske høres bare helt feil ut i mine ører...:(

Skrevet

Ja. Ikke lett å nekte han når vi andre drikker brus. På lørdager bare.

Jeg er totalt avhengig av cola zero og drikker det til alle måltider (ja, jeg vet det ikke er bra). Har ikke lyst at ungene skal ende opp sånn, så de får ikke. Når det er bursdager eller andre ting får de litt brus, men aldri cola eller annen "svart" brus. De vet at det bare er for voksne og er aldri masing om det. Nå er de jo fortsatt små så kan jo bli noe annet senere, men jeg håper å være avvente selv da ;)

Skrevet

Nei, det syns jeg er helt unødvendig.

Skrevet

Min lille frøken har fått litt brus på tåteflaske, gjør det noe?

Selvfølgelig får hun brus.. Hun har søsken.. Men ikke på flaske. Hun drikker av glass.

Men eldste fikk ikke servert brus før hun var nærmere 3 år.. Litt saft holdt i massevis

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Husker ikke når guttungen fikk smake først, men han pleier å få når vi har brus. Men vi vanner ut brusen hans, så det blir veldig ite han egentlig får, mest så vannet får farge egentlig.

Sånn har jeg alltid gjort med ungene også, vannet ut brusen :P

Skrevet

Ja, en gang fikk babyen min på 1 år brus. Men det var krisetilfelle!

Var på fjelltur, og hun hadde drukket opp alt vannet sitt i flasken sin. Hun var tørst og det eneste som var tilgjengelig var brusen min.. (hun likte det ikke!)

Skrevet

Mine drikker hverken saft eller brus, liker ikke....ennå.

Men når det er sagt: det er like mye sukker i brus som i saft, så blir litt latterlig å lese de om "nei, de får kun saft..."

Skrevet

Jenta mi er 5 år og liker ikke brus, er sikker på det er fordi hun ble introdusert det sent, brus er ingen nødvendighet, hun drikker vann, saft og juice alt ettersom, men mest vann! Hun liker ikke kullsyren..,

Skrevet

Toåringen min tror forresten Farris er brus og er strålende fornøyd med å få det av og til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...