Katteskinnet Skrevet 26. oktober 2012 #26 Skrevet 26. oktober 2012 Dere som mener fast bestemt at innvandring er nødvendig for å skape ett sunt og bra samfunn, dere mener jeg har ett ansvar. Og det ansvaret er: Flytt til somalia, Irak, Afganistan. Skap den endringen dere vil der nede. Siden dere mener det er Så FLOTT med innvandring til ett land, hvorfor vil dere da ikke at disse landene skal få bli beriket med dette? Og jeg lar meg stadig forbause over hvor uintelligent det er mulig å formulere seg selv... Tygg litt på det du selv skrev, legg til litt godvilje og en anelse iq og se om ikke du selv forstår hva vi som ikke er helt i mot innvandring egentlig mener Av det jeg har lest av deg, så liker jeg deg Alva, men du har virkelig en stygg måte å snakke til folk på. å snakke om andres IQ i en diskusjon bør være en uting.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #27 Skrevet 26. oktober 2012 Dere som mener fast bestemt at innvandring er nødvendig for å skape ett sunt og bra samfunn, dere mener jeg har ett ansvar. Og det ansvaret er: Flytt til somalia, Irak, Afganistan. Skap den endringen dere vil der nede. Siden dere mener det er Så FLOTT med innvandring til ett land, hvorfor vil dere da ikke at disse landene skal få bli beriket med dette? Og jeg lar meg stadig forbause over hvor uintelligent det er mulig å formulere seg selv... Tygg litt på det du selv skrev, legg til litt godvilje og en anelse iq og se om ikke du selv forstår hva vi som ikke er helt i mot innvandring egentlig mener Hvorfor har man lav iq fordi man er imot innvandring? Det er det eneste dere pro-menneskene alltid slenger ut. Jeg er høyt utdannet, og tør å påstå at jeg har en høy iq. Og jeg står for det jeg skrev. Hvorfor skal Norge bare ha godene av innvandring da? Ikke rart det finnes mobbing i verden, når man må kalle sine medmennesker dumme fordi de har andre meninger enn seg selv. God helg!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #28 Skrevet 26. oktober 2012 Dere som mener fast bestemt at innvandring er nødvendig for å skape ett sunt og bra samfunn, dere mener jeg har ett ansvar. Og det ansvaret er: Flytt til somalia, Irak, Afganistan. Skap den endringen dere vil der nede. Siden dere mener det er Så FLOTT med innvandring til ett land, hvorfor vil dere da ikke at disse landene skal få bli beriket med dette? Og jeg lar meg stadig forbause over hvor uintelligent det er mulig å formulere seg selv... Tygg litt på det du selv skrev, legg til litt godvilje og en anelse iq og se om ikke du selv forstår hva vi som ikke er helt i mot innvandring egentlig mener Av det jeg har lest av deg, så liker jeg deg Alva, men du har virkelig en stygg måte å snakke til folk på. å snakke om andres IQ i en diskusjon bør være en uting. Helt enig. Lite voksent, og da mister de all min respekt ihvertfall.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. oktober 2012 #29 Skrevet 26. oktober 2012 Av det jeg har lest av deg, så liker jeg deg Alva, men du har virkelig en stygg måte å snakke til folk på. å snakke om andres IQ i en diskusjon bør være en uting. Jeg sier at innlegget er uintelligent formulert. Jeg kan også gjøre uintelligente ting uten å nødvendigvis være uintelligent av den grunn sånn generelt sett. Jeg er enig med at svaret mitt var krasst, men innlegget er virkelig et av de mest tanketomme jeg har sett på lenge, og det står jeg inne for. Og jeg tror nok at vedkommende som skrev det vil forstå det selv dersom hun bare vil, og at hun nok gjør seg mye dummere enn hun er (derav min replikk om å legge til litt iq). Evt er det bare skrevet for å provosere, det ville jo ikke være uvanlig, men da er man jo like langt.
Smyril Line Skrevet 26. oktober 2012 #30 Skrevet 26. oktober 2012 Dere som mener fast bestemt at innvandring er nødvendig for å skape ett sunt og bra samfunn, dere mener jeg har ett ansvar. Og det ansvaret er: Flytt til somalia, Irak, Afganistan. Skap den endringen dere vil der nede. Siden dere mener det er Så FLOTT med innvandring til ett land, hvorfor vil dere da ikke at disse landene skal få bli beriket med dette? Og jeg lar meg stadig forbause over hvor uintelligent det er mulig å formulere seg selv... Tygg litt på det du selv skrev, legg til litt godvilje og en anelse iq og se om ikke du selv forstår hva vi som ikke er helt i mot innvandring egentlig mener Hvorfor har man lav iq fordi man er imot innvandring? Det er det eneste dere pro-menneskene alltid slenger ut. Jeg er høyt utdannet, og tør å påstå at jeg har en høy iq. Og jeg står for det jeg skrev. Hvorfor skal Norge bare ha godene av innvandring da? Ikke rart det finnes mobbing i verden, når man må kalle sine medmennesker dumme fordi de har andre meninger enn seg selv. God helg! Hun sa vel ikke at man har lav iq om man er mot innvandring. Det var vel mer den tankegangen om at de som ikke har noe i mot innvandrere i Norge like gjerne kan flytte til udemokratiske, krigsherjede og fattige land. Ikke en veldig logisk slutning?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #31 Skrevet 26. oktober 2012 Av det jeg har lest av deg, så liker jeg deg Alva, men du har virkelig en stygg måte å snakke til folk på. å snakke om andres IQ i en diskusjon bør være en uting. Jeg sier at innlegget er uintelligent formulert. Jeg kan også gjøre uintelligente ting uten å nødvendigvis være uintelligent av den grunn sånn generelt sett. Jeg er enig med at svaret mitt var krasst, men innlegget er virkelig et av de mest tanketomme jeg har sett på lenge, og det står jeg inne for. Og jeg tror nok at vedkommende som skrev det vil forstå det selv dersom hun bare vil, og at hun nok gjør seg mye dummere enn hun er (derav min replikk om å legge til litt iq). Evt er det bare skrevet for å provosere, det ville jo ikke være uvanlig, men da er man jo like langt. Men hvorfor?? Gi meg en grunn til at det er tanketomt? Du sier jo ikke HVA som er så dumt med det? Hvis jeg hadde ment at innvandring var verdens redning, og jeg mente at jeg kunne tilføre mye positiv til feks Irak, så hadde jeg gladlig dratt nedover jeg. Er det ikke heller disse landene som trenger forandring, isteden for Norge? Hadde de hatt godt av en haug med nordmenn, som kunne lært de om respekt for kvinner, og demokrati? Og i tilfelle, hvorfor ikke?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. oktober 2012 #32 Skrevet 26. oktober 2012 Hvorfor har man lav iq fordi man er imot innvandring? Det er det eneste dere pro-menneskene alltid slenger ut. Jeg er høyt utdannet, og tør å påstå at jeg har en høy iq. Og jeg står for det jeg skrev. Hvorfor skal Norge bare ha godene av innvandring da? Ikke rart det finnes mobbing i verden, når man må kalle sine medmennesker dumme fordi de har andre meninger enn seg selv. God helg! Man må ikke ha lav iq om man er i mot innvandring, selvsagt ikke, men utsagnet du kom med akkurat her var ikke så veldig smart formulert. Som jeg skrev i det andre svaret, at man gir et dumt svar betyr ikke at man nødvendigvis er dum generelt. Jeg beklager at jeg var krass, men jeg blir så oppgitt av og til når folk viser så lite medfølelse og kunnskap om et emne og bare slenger ut noe.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #33 Skrevet 26. oktober 2012 Hvorfor har man lav iq fordi man er imot innvandring? Det er det eneste dere pro-menneskene alltid slenger ut. Jeg er høyt utdannet, og tør å påstå at jeg har en høy iq. Og jeg står for det jeg skrev. Hvorfor skal Norge bare ha godene av innvandring da? Ikke rart det finnes mobbing i verden, når man må kalle sine medmennesker dumme fordi de har andre meninger enn seg selv. God helg! Man må ikke ha lav iq om man er i mot innvandring, selvsagt ikke, men utsagnet du kom med akkurat her var ikke så veldig smart formulert. Som jeg skrev i det andre svaret, at man gir et dumt svar betyr ikke at man nødvendigvis er dum generelt. Jeg beklager at jeg var krass, men jeg blir så oppgitt av og til når folk viser så lite medfølelse og kunnskap om et emne og bare slenger ut noe. Jeg slutter aldri å bli forbauset , jeg hører aldri noen grunner til HVORFOR ting bør være som de er, hva som er så bra med innvandring osv. Det er alltid bare drittslenging. Merkelig det der. Jeg har heller ALDRI i hele mitt liv møtt noen som er enige i at ting bør være som de er i Norge nå. Alle jeg har møtt, i alle ulike politiske partier, lærere, advokater, alle jeg noen gang har pratet med om dette, mener at ting i Norge må forandres. Så jeg har aldri møtt noen som mener det samme som dere ihvertfall. Heldigvis for meg. Nå tar jeg helgen fra dette temaet. Vi får prates igjen om 20 år, så ser vi hva som har skjedd i Norge!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. oktober 2012 #34 Skrevet 26. oktober 2012 Men hvorfor?? Gi meg en grunn til at det er tanketomt? Du sier jo ikke HVA som er så dumt med det? Hvis jeg hadde ment at innvandring var verdens redning, og jeg mente at jeg kunne tilføre mye positiv til feks Irak, så hadde jeg gladlig dratt nedover jeg. Er det ikke heller disse landene som trenger forandring, isteden for Norge? Hadde de hatt godt av en haug med nordmenn, som kunne lært de om respekt for kvinner, og demokrati? Og i tilfelle, hvorfor ikke? Fordi det er ulike bakgrunner for innvandring, og fra de landene du nevner er majoriteten flyktninger. Da er det ikke lenger snakk om kultur som står i sentrum, men de mer grunnleggende menneskerettighetene som mat, tak over hode, trygghet osv. De kommer her av en grunn, de fleste av en veldig god grunn, og jeg fatter ikke at du kan få deg til å si at vi som ønsker dem velkommen hit for at de skal få et skikkelig liv like så godt unne flyttet til deres krigsskadde og sultrammede land fordi vi skal spre vår kultur. Da har du gått glipp av noe helt grunnleggende synes jeg om hvorfor mange synes mye av innvandringen er ok, og om hvorfor vi da velger å fokusere på det som faktisk ER positivt med innvandringen når de først kommer hit, nemlig å lære det gode fra deres kultur. Og ja, jeg er helt enig i at litt annet kvinnesyn, demokrati osv hadde vært hyggelig å lære fra seg til dem, men man er vel svært navi om man tror noen ynkelige nordmenn som flytter ned dit ville kunne påvirket noe som helst?
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. oktober 2012 #35 Skrevet 26. oktober 2012 Typisk norsk er nok regionsavhengig. Vi liker å tro at er noen brunost spisende veltrente langrennsatleter med kvikklunsj på innerlomma og setedalskofta hengende over skuldrene.. At alle synger Alf Prøysen for barna på sengekanten og at det lukter nystekte boller i gangen til enhver tid. Sannheten er at folk nærmesten kun går ut i skisporet i dag for å legge ut skrytebilde på facebook mens ungene sitter inne på hver sin Pad, og Prøysen er erstattet med Flo-rida på spotify, som pappa selvsagt betaler for da han har så dårlig samvittighet fordi han jobber ræva av seg for å betale alle utgiftene snørrungene og den hårlakkerte kona har illagt seg... DET er typisk norsk anno 2012!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. oktober 2012 #36 Skrevet 26. oktober 2012 For meg er norsk kultur søndagstur, ski, brunost, Munch, det samiske, nabokrangling, ryggsekk, melkesjokolade, dialekter, folkemusikk, bunad, bønder, fiskevær, allslagsvær, Nesna lobber, anorakk, påskeferie, julebukk, ytringsfrihet, likestilling, stemmerett, religionsfrihet, hallo-damen på NRK, kysten, Kari Bremnes, hytte på fjellet, idrettshelter, eventyr og rosemaling. Kultur er dynamisk og i stadig endring. Og min oppfatning av kultur, og ukultur, er neppe den samme som din, eller som Alva sin, som naboen sin eller som Kongen sin.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #37 Skrevet 26. oktober 2012 Men hvorfor?? Gi meg en grunn til at det er tanketomt? Du sier jo ikke HVA som er så dumt med det? Hvis jeg hadde ment at innvandring var verdens redning, og jeg mente at jeg kunne tilføre mye positiv til feks Irak, så hadde jeg gladlig dratt nedover jeg. Er det ikke heller disse landene som trenger forandring, isteden for Norge? Hadde de hatt godt av en haug med nordmenn, som kunne lært de om respekt for kvinner, og demokrati? Og i tilfelle, hvorfor ikke? Fordi det er ulike bakgrunner for innvandring, og fra de landene du nevner er majoriteten flyktninger. Da er det ikke lenger snakk om kultur som står i sentrum, men de mer grunnleggende menneskerettighetene som mat, tak over hode, trygghet osv. De kommer her av en grunn, de fleste av en veldig god grunn, og jeg fatter ikke at du kan få deg til å si at vi som ønsker dem velkommen hit for at de skal få et skikkelig liv like så godt unne flyttet til deres krigsskadde og sultrammede land fordi vi skal spre vår kultur. Da har du gått glipp av noe helt grunnleggende synes jeg om hvorfor mange synes mye av innvandringen er ok, og om hvorfor vi da velger å fokusere på det som faktisk ER positivt med innvandringen når de først kommer hit, nemlig å lære det gode fra deres kultur. Og ja, jeg er helt enig i at litt annet kvinnesyn, demokrati osv hadde vært hyggelig å lære fra seg til dem, men man er vel svært navi om man tror noen ynkelige nordmenn som flytter ned dit ville kunne påvirket noe som helst? For det første: Asylsøkere er de det kommer flest av her til lands, og de som trenger minst beskyttelse. Les deg opp om emnet, de fleste asylsøkere som kommer hit har både penger og lite skrupler. Krekar kom forøvrig som kvoteflyktning... For det andre: Hva er godt med "muslimsk" kultur?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #38 Skrevet 26. oktober 2012 For å ta en annen del av innvandringen. I dag kommer den største delen av invandrerene fra østeuropa og Sverige. For oss som nasjon bringer de inn arbeidskraft som vi nyter godt av. Om vi alle disse plutslig skulle forsvinne ville mange bransjer fått store problemer. Vi ville bli i akutt mangel på folk i byggningsbransjen, i transportsektoren og i renholdsbransjen. Situasjonen på sykhusene ville blitt kritisk pga mangel på sykepleiere og spesialister osv. Mange av disse arbeidsinvandrerene blir bare boende i Norge i noen år før de reiser tilbake til hjemlandet. Det betyr at vi nyter godt av dem som arbeidstagere uten å måtte stå for hverken utdanning eller sørge for noen vesentlig del av alderdommen deres. Mange invandrere er derfor økonomisk mer økonomiske å ha enn vanlige nordmenn som skal være her hele livet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #39 Skrevet 26. oktober 2012 For å ta en annen del av innvandringen. I dag kommer den største delen av invandrerene fra østeuropa og Sverige. For oss som nasjon bringer de inn arbeidskraft som vi nyter godt av. Om vi alle disse plutslig skulle forsvinne ville mange bransjer fått store problemer. Vi ville bli i akutt mangel på folk i byggningsbransjen, i transportsektoren og i renholdsbransjen. Situasjonen på sykhusene ville blitt kritisk pga mangel på sykepleiere og spesialister osv. Mange av disse arbeidsinvandrerene blir bare boende i Norge i noen år før de reiser tilbake til hjemlandet. Det betyr at vi nyter godt av dem som arbeidstagere uten å måtte stå for hverken utdanning eller sørge for noen vesentlig del av alderdommen deres. Mange invandrere er derfor økonomisk mer økonomiske å ha enn vanlige nordmenn som skal være her hele livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå