Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Når begynte dere å gi barna deres brus? Vi har liksom aldri begynt med å gi de brus. årene går og interessen melder seg ikke hos eldste. Han er 3 år. Vi drikker av og til brus til maten i helger, men han virker ikke interessert i smake på det - og er strålende fornøyd med vann, melk juice og smoothie. Tror dere interessesen plutselig melder seg senere? Det er jo ingen fordeler ved å drikke brus, slik jeg ser det, men vil ikke nekte han om han vil smake.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Hun er 2 og 1/2 år og har fått smake brus, men hun liker det ikke. Helt greit for meg det så jeg pusher ikke på akkurat
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Mine foretrakk annet drikke frem til omtrent skolestart. Da ble det mer stas med brus. Det tror jeg er ganske vanlig her. Frem til skolestart går det mye mer saft enn brus i bursdager om ungene får velge fritt.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Vi har også en 3-åring som ikke er interessert i brus. Hun har vel smakt av mitt glass en eller to ganger, men synes ikke det er noe godt. Vet heller ikke om noen andre på hennes alder som liker brus. Interessen kommer nok etterhvert, så vi får bare være fornøyde så lenge det varer
Poteto Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Mi fikk smake da hun var rundt 2 år. er ikkje så veldig glad i det. drikker litt Cola av og til, men hun får tårer i øynene av brus sier hu, så hun drikker helst, saft, vann og iste når vi skal ha noe godt å drikke. Hun er 5 no Endret 26. oktober 2012 av *Thalie*
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Vesla på 4 år smaker kanskje litt til middagen lørdag, og det samme gjør han på snart 7 år. Veldig ofte velger de heller vann.
Cruella De Vil Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Vår treåring liker bare melk og vann. Helt greit, spør du meg, han får nok i seg nok brus i løpet av livet. Han har fått smake brus og saft, men liker det ikke.
Gjest Mrs. Careface Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Min 1 åring fikk smake Cola zero for noen uker siden. Vi var på kafè og ho sutra skikkelig for at ho ikke fikk smake så lot ho få en liten slurk. Ho lagde det verste ansiktsutrykket jeg noen gang har sett og etter det har ho ikke prøvd å få tak i flaska en gang Hun foretrekker vann og det er jeg veldig glad for Endret 26. oktober 2012 av Mrs. Careface
Kortslutning Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Vår er 3, 5 år og vi gir ikke brus til henne. Skjønner ikke poenget og synes hun kan drikke vann, melk, juice, smoothie, saft i stedet. Hun har smak brus noen få ganger, men det blir heldigvis bare tull. Hun liker det heldigvis ikke
Tigerpote Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Hun var vel rundt 2 år da hun fikk smake. Nå er hun 3 år og synes brus er veldig godt, men vi har aldri brus hjemme. Vi tenker aldri over det og drikker nesten bare vann Og litt melk og te. Kaffe og jeg da. Så hun drikker bare brus borte og på restaurant.
Tredjemann på vei :D Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Ungene her eeeeelsker brus, men de får det kun til bursdager, høytider og sånne spesielle anledninger. I helgene serverer vi kun vann til maten. De tåler heller ikke noe særlig mye sukker før de blir hypre, så bittelitt godteri holder i massevis på lørdagskveldene
Tredjemann på vei :D Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Ungene her eeeeelsker brus, men de får det kun til bursdager, høytider og sånne spesielle anledninger. I helgene serverer vi kun vann til maten. De tåler heller ikke noe særlig mye sukker før de blir hypre, så bittelitt godteri holder i massevis på lørdagskveldene Husker forresten ikke når de fikk smake første gang, men rundt 2 år tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Ca tre år. Drikker Pepsi Max i helger (på lørdager)
jentemamma Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Eldste på 5 drikker brus når vi er i familieselskaper etc. Hun er glad i det, men vi har det veldig sjelden hjemme. Egentlig kun når vi skal ha selskap. På hytta har vi litt tradisjon med Solo så da pleier hun å få et glass. 2- åringen har smakt, men spytter det ut:)
gærne ko Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Sønnen vår på 6,5 år liker ikkje brus. Hater kullsyre. Så han drikk vatn, melk, juice og saft. Og det gjer dei fleste av kameratene hans og. Har alltid brus i bursdag, men ingen barn som drikker det, kun oss voksne :-) Barna drikk juice og saft. Endret 26. oktober 2012 av gærne ko
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Gutten fikk smake når han var 15mnd,av onkelensin, ville ikke vite av det etterpå, viste interesse igjen i helga som var nå, fikk smake, og samme på ny, gikk heller og hentet vannet sitt
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 De har nok vært rundt 2 år når de har smakt det, men ingen her har likt det men heller syntes det var ekkelt med den kullsyren. En eller annen gang mellom 5 og 7 års alder har de begynt å drikke et glass til maten i helgene, men aldri store mengder. Som regel vil de ha et glass brus, men før de har drukket halvparten heller de det i vasken og vil heller ha saft. Siden vi bare drikker brus i helgene har jeg ikke vært streng på dette, men latt de få når de har hatt lyst.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Eldste er 3 år. Har fått smake brus noen ganger, men liker det ikke. Men han har 3 fettere som alle elsker brus, og hver gang vi er sammen med dem i feks selskap drikker de brus og da vil jo poden vår også ha. Så det er vel bare et tidsspørsmål om når han finner ut at det er godt. Vi foreldre drikker ikke brus, så det blir uansett ikke servert her hjemme.
Hybelkanina Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 Toåringen her digger brus, og får det til middag i helgene. Så lenge han uansett bare drikker et halvt lite glass og ikke "bælmer" i seg litervis så synes jeg det er helt greit.
M.O.M Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 Mange barn som ikke liker brus. Vi tillater det i selskaper og besøker hvis andre barn og får, men ikke hjemme uten at vi har selskap. Vi kjøper ikke så mye av det selv heller.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #21 Skrevet 26. oktober 2012 Er nå ti måneder og får det nesten daglig. Jeg er avhengig, og babyen "maser" så mye og digger det, så jeg gir, men det er ikke mye hver gang da, så tenker at det ikke er farlig. Så har ho ikke tenner enda!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. oktober 2012 #22 Skrevet 26. oktober 2012 Er nå ti måneder og får det nesten daglig. Jeg er avhengig, og babyen "maser" så mye og digger det, så jeg gir, men det er ikke mye hver gang da, så tenker at det ikke er farlig. Så har ho ikke tenner enda! Hehe, dårlig forsøk på å provosere!?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. oktober 2012 #23 Skrevet 26. oktober 2012 Mine barn liker brus veldig godt, dessverre. Jeg kjøper sjeldent brus selv fordi jeg får ett brett med cola bokser gratis fra Sverige:) De får brus på lørdagene, bursdagsbesøk, og andre dager som jul, 17.mai osv. Men er ikke nazi på det så kan godt gi ett glass i ukedagene av og til.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #24 Skrevet 26. oktober 2012 Er nå ti måneder og får det nesten daglig. Jeg er avhengig, og babyen "maser" så mye og digger det, så jeg gir, men det er ikke mye hver gang da, så tenker at det ikke er farlig. Så har ho ikke tenner enda! Hehe, lyst til å trolle igang en hissig diskusjon her nå Du drar den litt for langt, hadde du sagt at ungen mellom 1,5 og 2 år og drakk brus skulle jeg brust litt med fjørene, men at en unge på 10 mnd drikker brus hver dag er så teit at jeg ikke tror på det engang...
marsve Skrevet 26. oktober 2012 #25 Skrevet 26. oktober 2012 Mine er ett og et halvt og har aldri fått smake av meg, selv om de har "bedt" om det. Jeg har tenkt til å holde de unna brus frem til de er ihvertfall tre. Om de til stadighet begynner å ville ha hvis jeg drikker det, kommer jeg til å slutte med det selv. Reagerte litt her om dagen, da de hadde fått brus i barnehagen!!! Hvordan praksis er det liksom?? De likte det ikke, og direkte farlig er det jo ikke, men de fleste vet vel at barn under tre år ikke skal ha brus?? Jaja... Jeg er ikke hysterisk altså..Vet at det er flere som stapper i ungene mine litt her og der. Jeg vil virkelig bare gi de en god start, og tror ikke sjokolade, brus, kjeks, is, junkfood er noe godt sted å begynne. Skremmende hvor mange som lar ungene få slik dritt, ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå