Gå til innhold

Inspirert av innlegget om tidlig julemiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som er for slappe foreldre, ser det ut som ;) Nyttårsaften er det stor familiefest hos svigers, med middag klokken 20.00, og kaker etterpå.

Og alle barna, store som små, er med ut klokken tolv. Synes det er koselig, og døgnrytmen blir ikke ødelagt av en utskeielse en skjelden gang.

HI

Her tåler ikke jr store forandringer i soveplanen, så her hat han ikke sett raketter på natten enda, og han bli 7 i januar. Middag kan vi godt kjøre som kveldsmatmiddag, det synes ungene er stas :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julemiddag: mellom 17.00-19.00

Nyttårsmiddagen: 18.00-20.00

Litt etter kva som passer for de me skal spise hos.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Julaften alltid klokken 17 uten unntak.

Nyttårsaften hmm.. I fjor la vi barna til vanlig tid (min var 10 mnd) og så spiste vi voksne og koste oss uten de små.

I år skal snuppa til pappa på nyttårasaften, så da blir det vel bare rolig for de og de spiser vel sammen, men hun må gjerne legge seg senere for vår del. Men hun selv tusler gjerne bort til sengen senest 7 tiden og sier natta og vinker og vil sove...

Jeg skal vel ikke spise før 20 tiden jeg i år da. Moro :)

Skrevet

Her spiser vi middag når sølvguttene synger. Litt usikker på klokkeslettet akkurat nå, men både i min familie og svigerfamilien er det en tradisjon.

På nyttårsaften ifjor var barna så små (1år) at vi og 2 vennepar spiste ikke mat før i 9 tiden etter barna var lagt. Da hadde vi vært ute mye på dagtid og tente stjerneskudd så barna fikk være med på litt av feiringa. Vet ikke hvordan det blir i år.

Skrevet

Vi som er for slappe foreldre, ser det ut som ;) Nyttårsaften er det stor familiefest hos svigers, med middag klokken 20.00, og kaker etterpå.

Og alle barna, store som små, er med ut klokken tolv. Synes det er koselig, og døgnrytmen blir ikke ødelagt av en utskeielse en skjelden gang.

HI

Her tåler ikke jr store forandringer i soveplanen, så her hat han ikke sett raketter på natten enda, og han bli 7 i januar. Middag kan vi godt kjøre som kveldsmatmiddag, det synes ungene er stas :D

Ungene her har heller ikke vært oppe til midnatt på nyttårsaften enda, og eldstemann her er også 7 snart. Har liksom ikke hatt behovet. Vi sender opp alle rakettene våre før de legger seg i 20-tiden :) Middagen spiser vi til kveldsmat rundt kl.18 og dessert etterpå.

På julaften varierer det når vi spiser middag, men vi liker å ha god tid til nissebesøk og pakker etterpå, så vi spiser aldri senere enn kl.17-17.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...