Gå til innhold

Inspirert av innlegget om tidlig julemiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det nyttårsaften, middag senest 16.30 da også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, vanlig middagstid på julaften er ca 17.30 - 18.00.

Skrevet

Samme her.

Skrevet

Middag julaften er kl 17.

Middag nyttårsaften er kl 18.

Skrevet

På nyttårsaften spiser vi etter guttungen har gått nyttårsbukk, så sånn ca 19.00 - 19.30 tenker jeg.

Skrevet

Var det nyttårsaften eller julaften du spurte om? Ser de andre har svart angående julemiddag. Da spiser vi ca kl 17.00 :)

Skrevet

Middag kl 17 Julaften

Nyttårsaften kl 19

Men nå er det ikke barn i bilde enda,men om et par år blir det kanskje annderles, den første julen er ungen vår ca 11mnd 2013 og da spiller det ingen rolle når den legger seg, da får legge seg når den er trøtt,men året etter er han/henne nesten 2 år,så da skal må vi begynne og ha tidligere middag :)

Skrevet

Nyttårsaften. Spørsmålet var rettet mot foreldre som ikke kan ha julemiddagen senere enn 16.30, siden de har barn.

Skrevet

Jeg mente nyttårsaften!

Skrevet (endret)

Her spiser vi middag 17.00 på julaften.

Jeg kommer bare til å justere litt på dagsovingen så det passer at han er litt lengre våken akkurat den kvelden.

Han skjønner jo selvsagt ikke noe av det men koselig å han våken da uansett :)

Endret av me_87
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har ikke noen fast middagstid på nyttårsaften, det kommer egentlig helt an på hva vi gjør. Er vi bedt bort forholder vi oss til det tidspunktet, og når vi har det hjemme ser vi litt an mtp hvor mange som kommer, hvor langt de må kjøre osv.

På julaften spiser vi alltid kl 1700.

Skrevet

17.30.

Julaften ringes jo inn 17.00 så det passer fint :)

Skrevet

mellom 6 og 7

Skrevet

Middag kl 17 Julaften

Nyttårsaften kl 19

Men nå er det ikke barn i bilde enda,men om et par år blir det kanskje annderles, den første julen er ungen vår ca 11mnd 2013 og da spiller det ingen rolle når den legger seg, da får legge seg når den er trøtt,men året etter er han/henne nesten 2 år,så da skal må vi begynne og ha tidligere middag :)

hvorfor må du det?
Skrevet

For det skal være koselig for ungen også. er ikke hyggelig med en grinete unge på julaften eller nyttårsaften

Skrevet

For det skal være koselig for ungen også. er ikke hyggelig med en grinete unge på julaften eller nyttårsaften

Nei er ikke det. Men det er 2 år til. Du vet jo ikke hvordan barnet er. Min datter er nå 6 år. og hun har ikke vært i seng før rundt 10 vær jul. Så derfor spør jeg hvorfor sier du nå at du Må spise tidligere
Skrevet

Vi spiser sånn ca samme tid både Jul og nyttår sånn ca 17.30-18.00. .

Skrevet

Nei er ikke det. Men det er 2 år til. Du vet jo ikke hvordan barnet er. Min datter er nå 6 år. og hun har ikke vært i seng før rundt 10 vær jul. Så derfor spør jeg hvorfor sier du nå at du Må spise tidligere

Ja kan jo så klart se an :) og gjøre det som blir best for barnet :)

Skrevet

Vi som er for slappe foreldre, ser det ut som ;) Nyttårsaften er det stor familiefest hos svigers, med middag klokken 20.00, og kaker etterpå.

Og alle barna, store som små, er med ut klokken tolv. Synes det er koselig, og døgnrytmen blir ikke ødelagt av en utskeielse en skjelden gang.

HI

Skrevet

juleaften spiser vi middag kl 17.

Nyttårsaften spiser vi middag ca 19 hvis vi er hjemme. Feirer vi hos andre så følger vi tiden de ønsker å spise.

3 åringen min får være oppe så lenge hun orker begge dagene.

Skrevet (endret)

Julaften er det middag kl. 17. Det har det alltid vært, uavhengig av små barn eller ikke.

Nyttårsaften bruker vi vel å spise ca kl 19. Er vi bedt bort, så følger vi selvfølgelig det vertskapet ønsker :)

Glemte å si at ungene er oppe så lenge de orker :) Spørs hvor lenge toåringen holder ut, men hun får dingle med til hun sovner ;)

Endret av Nikamo
Skrevet

Julafta har me middag etter kyrkjetid, i 18 tida.

Nyttårsafta er ungane vakne så lenge dei held ut. I fjor inviterte me vener med barn, og hadde middag i 19 tida. Dei aller minste la seg i 21 tida, nokon kl 22, nokon sovna på sofaen etter rakettane, og eit par tassar (minste 3,5!) sovna først i bilen på veg heim kl 01 :o

Skrevet

Julaften spiser vi klokken 17.

Nyttårsaften spiser vi gjerne pølser til lunsj (tenner bål i hagen og griller pølser på spyd) og litt senere middag, kanskje rundt 19.

Alle ungene får være oppe så lenge de klarer begge dagene. I fjor ba de to minste om å få legge seg rundt ti på kvelden, kanskje de klarer være oppe helt til tolv i år...

Skrevet

Våre får være oppe så lenge de vil begge dager. Middagstid varierer iforhold til hvor vi skal og hvem vi er sammen med.

Vi pleier å legge inn en middagshvil for alle i huset disse dagene. Til nå har det ikke vært noe problem å få ungene til å sove en time eller to på dagen, da vet de at de holder ut leeeenge på kvelden. De er nå snart 4 og 7 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...