Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har reknet meg frem til at jeg kommer til å bruke 1000 kr i mnd på mat. 3 Brød, litt pålegg, melk og middager. (Brødet deler jeg opp og har i frysen, spiser kun kveldsmat og middag hjemme) Har reknet litt på det å syns det er meget lite i forhold til hva andre bruker (dette er utenom vaskemiddel, shampo såper og balsam..) Hva bruker dere i mnd på mat? Totalt med shampo,balsam,såpe vaskemiddel blir det rett under 2000 kr.
Februargullet2013 Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Vi er 2 stk 2 voksne vi bruker ca 1000 kr på helge handelen, ca 600 på mat, og resten på andre ting
mamma- Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Bruker 5000 -6000 kr i mnd på mat alene med ett barn.spiser litt ute da.
marsgutt 2013 Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Hva slags middager lager du da egentli? Syntes det hørtes veldig bra ut med kun 1000 kr i måneden.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Middagslista er som følger: Fiskegrateng med potet og gulrøtter (ca 50 kr) pølse og makaroni/potetstappe (alt etter hva jento vil ha) ca 50 kr) Tomatsuppe (med brødskiver) (ca 20 kr) Kylling (heil) med ris og saus (ca 40 kr) Fiskekaker med potet og gulrot (ca 40 kr) fiskepinner med potet og brokkoli (usikker på pris) Grønnsaks suppe (med flatbrød) (25 kr) Kjøttdeig og spaghetti (45 kr) Litt ca priser men ingen går over 50 kr. pølsepakken bruker jeg og i grønnsaks suppa. ein pakke med fiskepinner og fiskekaker har jeg til 2 middager. Ellers er handlelista: salat,poteter, gulrøtter tomater, agurk, frukt (banan og kiwi) og diverse småting. Tomatpure,. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Det hørtes stusselig ut.Spiser du aldri ute.?Hva med pizza og taco .litt helge kos? ,.
marsgutt 2013 Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Middagslista er som følger: Fiskegrateng med potet og gulrøtter (ca 50 kr) pølse og makaroni/potetstappe (alt etter hva jento vil ha) ca 50 kr) Tomatsuppe (med brødskiver) (ca 20 kr) Kylling (heil) med ris og saus (ca 40 kr) Fiskekaker med potet og gulrot (ca 40 kr) fiskepinner med potet og brokkoli (usikker på pris) Grønnsaks suppe (med flatbrød) (25 kr) Kjøttdeig og spaghetti (45 kr) Litt ca priser men ingen går over 50 kr. pølsepakken bruker jeg og i grønnsaks suppa. ein pakke med fiskepinner og fiskekaker har jeg til 2 middager. Ellers er handlelista: salat,poteter, gulrøtter tomater, agurk, frukt (banan og kiwi) og diverse småting. Tomatpure,. HI Såg jo egenlig ganske greit ut.Vi bruker alt for mye på mat i måneden, men her var det noen forslag jeg kan vise mannen og spare noen kroner. Men bytter ut fiskegratengen med kjøttkaker jeg da
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 Det hørtes stusselig ut.Spiser du aldri ute.?Hva med pizza og taco .litt helge kos? ,. Her spiser vi aldri ute ( er få plasser som har god mat her) Jo, Pizza og taco har vi av og til i helgene, men jenta er ikke mye glad i det. Hun er hos meg 9 dager og pappen 5 dager. så er 10 dager i mnd vi ikke spiser ilag. kjøper godis og brus utenom matbudsjettet. matbudsjettet går på middag, brød, melk og pålegg.. HI
Mandalas Skrevet 25. oktober 2012 #9 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har aldri prøvd å dele opp budsjettet sånn. For hvis ikke husholdningsartikler, brus eller godteri skal regnes med så er det kanskje mer du utelater også. Da blir det vanskelig å sammenligne.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. oktober 2012 #10 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er alene med ei på 2 år og bruker omlag 3000 - 4000 i mnd. på husholdning. Mesteparten går til mat. Brødmat, pålegg, middagsmat som kjøtt, kylling, fisk, grønnsaker og melk, frukt, tørrvarer osv. Vi spiser både brødmat / knekkebrød, frukt, middag og kvelds hjemme hver dag 7 dager i uka + at hun har med seg matpakke til en liten frokost i barnehagen og jeg har med matpakke 5 dager i uka. Katten skal også ha mat Bruker endel penger på mat og på god mat, frukt og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #11 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er alene med ei på 2 år og bruker omlag 3000 - 4000 i mnd. på husholdning. Mesteparten går til mat. Brødmat, pålegg, middagsmat som kjøtt, kylling, fisk, grønnsaker og melk, frukt, tørrvarer osv. Vi spiser både brødmat / knekkebrød, frukt, middag og kvelds hjemme hver dag 7 dager i uka + at hun har med seg matpakke til en liten frokost i barnehagen og jeg har med matpakke 5 dager i uka. Katten skal også ha mat Bruker endel penger på mat og på god mat, frukt og grønnsaker. Her får jenta mat i barnehagen så spiser kun middag og kvelds hjemme. hadde hun måttet hatt niste med hadde det nok vore ein god del mer på mat. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #12 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har aldri prøvd å dele opp budsjettet sånn. For hvis ikke husholdningsartikler, brus eller godteri skal regnes med så er det kanskje mer du utelater også. Da blir det vanskelig å sammenligne. I matbudsjettet hos meg er det: 3 brød, 3 melk,1 tube makrell, 1 pk leverpostei, 1 pakke majones, 2 skinke pakker, 1 prim + alt middag som står lenger oppe. Vaskepulver handler jeg hver 3 mnd ca der er det 50 kr. shampo og balsam 55 kr i mnd dopapir- 40 kr annenhver mnd såpe- 30 kr mnd Brus, chpis og godis 200 kr mnd. Alt er ca priser. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #13 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er alene med ei på 2 år og bruker omlag 3000 - 4000 i mnd. på husholdning. Mesteparten går til mat. Brødmat, pålegg, middagsmat som kjøtt, kylling, fisk, grønnsaker og melk, frukt, tørrvarer osv. Vi spiser både brødmat / knekkebrød, frukt, middag og kvelds hjemme hver dag 7 dager i uka + at hun har med seg matpakke til en liten frokost i barnehagen og jeg har med matpakke 5 dager i uka. Katten skal også ha mat Bruker endel penger på mat og på god mat, frukt og grønnsaker. Jeg er også alene med et barn, 5 år. Og katt;-) Bruker ihvertfall 5000i mnd, antagelig litt mer også. Kjøper mye frukt og grønt, og har med matpakker hver dag begge to(skolebarn). HI: hvor spiser du frokost?;-) Nå skal det også nevnes at jeg har barnet på fulltid og der blir jo forskjellen stor siden du er såpass mye alene. Vi har også en del venner av både barnet pg meg til middag;-) 1000 kr i mnd på mat syns jeg høres rett og slett merkelig ut. Du sier barnet ikke liker "kosemat"; det er viktig variere litt på maten altså! Ikke bare spise farseprodukter!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #14 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har aldri prøvd å dele opp budsjettet sånn. For hvis ikke husholdningsartikler, brus eller godteri skal regnes med så er det kanskje mer du utelater også. Da blir det vanskelig å sammenligne. I matbudsjettet hos meg er det: 3 brød, 3 melk,1 tube makrell, 1 pk leverpostei, 1 pakke majones, 2 skinke pakker, 1 prim + alt middag som står lenger oppe. Vaskepulver handler jeg hver 3 mnd ca der er det 50 kr. shampo og balsam 55 kr i mnd dopapir- 40 kr annenhver mnd såpe- 30 kr mnd Brus, chpis og godis 200 kr mnd. Alt er ca prise3 melk på 1 mnd?? Er dette alt pålegget? HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #15 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er alene med ei på 2 år og bruker omlag 3000 - 4000 i mnd. på husholdning. Mesteparten går til mat. Brødmat, pålegg, middagsmat som kjøtt, kylling, fisk, grønnsaker og melk, frukt, tørrvarer osv. Vi spiser både brødmat / knekkebrød, frukt, middag og kvelds hjemme hver dag 7 dager i uka + at hun har med seg matpakke til en liten frokost i barnehagen og jeg har med matpakke 5 dager i uka. Katten skal også ha mat Bruker endel penger på mat og på god mat, frukt og grønnsaker. Jeg er også alene med et barn, 5 år. Og katt;-) Bruker ihvertfall 5000i mnd, antagelig litt mer også. Kjøper mye frukt og grønt, og har med matpakker hver dag begge to(skolebarn). HI: hvor spiser du frokost?;-) Nå skal det også nevnes at jeg har barnet på fulltid og der blir jo forskjellen stor siden du er såpass mye alene. Vi har også en del venner av både barnet pg meg til middag;-) 1000 kr i mnd på mat syns jeg høres rett og slett merkelig ut. Du sier barnet ikke liker "kosemat"; det er viktig variere litt på maten altså! Ikke bare spise farseprodukter! Jeg spiser frokost på jobb. har en pakke med knekkebrød og får pålegg der hun liker ikke mye krydder og tror hun får mer enn nok burger, pizza å pomfri hos sin far. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #16 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har aldri prøvd å dele opp budsjettet sånn. For hvis ikke husholdningsartikler, brus eller godteri skal regnes med så er det kanskje mer du utelater også. Da blir det vanskelig å sammenligne. I matbudsjettet hos meg er det: 3 brød, 3 melk,1 tube makrell, 1 pk leverpostei, 1 pakke majones, 2 skinke pakker, 1 prim + alt middag som står lenger oppe. Vaskepulver handler jeg hver 3 mnd ca der er det 50 kr. shampo og balsam 55 kr i mnd dopapir- 40 kr annenhver mnd såpe- 30 kr mnd Brus, chpis og godis 200 kr mnd. Alt er ca priser. 3 melk på 1 mnd?? Er dette alt pålegget? HI Ja, det er alt pålegget og 3 melk ja, er kun hun som drikker melk. jeg drikker vann. Hvor mye pålegg skal man egentlig ha da? Makrell, prim, skinke og leverpostei. er det hun vil ha og det får hun. jeg spiser det meste Vi er ikke så kravstore vi. HI
håpefull<3 Skrevet 25. oktober 2012 #17 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg bruker mer enn deg, men det er fordi jeg "må" ha biola, god morgen yoghurt, appelsinjuice, osv... Spiser variert og kjøper det jeg vil ha. Men det er absolutt ikke umulig å bruke 1000,- i mnd på mat om man er to stk. Har klart det selv, og spiste variete sunne middager
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #18 Skrevet 25. oktober 2012 Vi er 6 stykker, to voksne og fire barn, vi bruker 12.000,- i måneden. Om vi deler det opp blir det 2000,- i måneden pr person, og da inkluderer budsjettet alt vi kjøper i matbutikken. Vi har heller ikke særkullsbarn så alle spiser her hver dag, det er også små venner på besøk flere ganger i uken. Alle fire barna får frokost og matpakke hjemmefra og vi spiser dyrere i helgene, biff, taco, svinefilet, kyllingfilet, mye grønnsaker og ikke alltid de billigste grønnsakene som gulrot heller, vi spiser også mye frukt, alle spiser yoghurt, frokostblandinger, juice og snop + brus til helgen er også i budsjettet. Har aldri delt det opp på denne måten, synes jo vi bruker mye som er oppe i 12.000,- i måneden, men når jeg ser det på din måte får vi jo mye god mat for 2000 kr i måneden pr person
Heada Skrevet 25. oktober 2012 #19 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg bruker og mye mer enn deg. Men jeg liker å kose meg.Prøver å handle på tilbud, men syns jeg bruker utrolig mye penger på mat. Også spiser vi mer hjemme enn du gjør da.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #20 Skrevet 25. oktober 2012 For noen år siden var jeg alene med ett barn. Sjekket da SIFOs standardbudsjett for mat, og fant ut at standardbudsjettet for meg var 2000, for barnet 1000 (barnets alder spiller inn her). Altså 3000 kroner til sammen, og da var ikke vaskepulver, såpe, dopapir osv. regnet med - det hadde en egen post i dette standardbudsjettet. Du er flink som klarer å holde matbudsjettet nede, og høres fornuftig ut slik sett. Men jeg må si jeg synes du høres kjip ut også, blant annet kjøper du vanvittig lite pålegg. Middagene er jo greie nok, men de er lite varierte, og du bruker lite rent kjøtt/ren fisk.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #21 Skrevet 25. oktober 2012 Hvilken pålegg mener dere vi skal spise da?! kan jo ikke spise alt heller. er dette vi liker! HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #22 Skrevet 25. oktober 2012 Du må jo variere litt. Jeg synes det høres helt merkelig ut og datteren din får lite sunn mat. Sier seg selv det ikke blir grønt og frukt hver dag og den menyen du la frem er dårlig om det er dette som går igjen uke etter uke. Syns synd i jenta di jeg!! Vekten hennes kan være helt flott; det betyr ikke at hun får i seg det hun skal. Og 3 brød og 3 melk?? Ser barnet at du spiser f. Eks?
Mandalas Skrevet 25. oktober 2012 #23 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg syns du er veldig flink eller om det hele bare er stusselig. Jeg tror jeg heller mest mot det siste. Hva med yoghurt, juice, litt sånne "ekstra gode" ting iblant? Det må jo være deilig å kunne bruke så lite på mat og andre hygieneartikler, men likevel.. Jeg syns i og for seg dere spiser bra pålegg jeg da.
håpefull<3 Skrevet 25. oktober 2012 #24 Skrevet 25. oktober 2012 At de spiser lite variert er jo sant, men at hun er kjip på pålegget er bare bullshit. Hun kjøper det jenta liker og har 4 forskjellige påleggstyper. Bedre å ha 4 ting ungen liker enn å ha kjøleskapet fullt av pålegg som til slutt går i søpla. Har du råd til å kjøpe mer frukt og grønt ville jeg gjort det, og evt spise mer fisk/rent kjøtt. Men ellers synes jeg det virker ok, og jeg synes du er flink til å holde et lavt matbudsjett Tror ikke jenta spiser noe dårligere hos mor, typiske alenefedre serverer jo grandis og annet junk daglig
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #25 Skrevet 25. oktober 2012 Hun får velge det hun vil ha på maten sin! nei, det er ikke dette vi spiser hver måned til middag. men det er det jeg har skrevet ned for november måned og ein god del spiser vi hver måned. favoritt maten hennes er fiskegrateng. Vi spiser middag og stort sett kvelds ilag. I helgene spiser vi selvfølgelig mer enn 2 skiver hver å middag! Men forslag til pålegg hun kan ha da? Dere må tenke på at det kun er skive til kvelds her hjemme, hun velger og hva hun vil ha på skiva i barnehagen. Hun er 5 år og klarer å finne ut hva hun selv vil ha. Hun kommer selv med ønsker til pålegg. Frukt får hun hver dag, er ikke alltid det blir grønnsaker, men stort sett.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå