Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/25/nyheter/politikk/kulturarv/krf/hadiatajik/24027378/ Jeg er ikke kristen, men jeg synes det begynner å gå gale veien likevel. Så jeg er enig med henne. Hun har visst nok erfaring til å ytre sine meninger også.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Hvis man leste på forsiden på dagbladet på nett idag, og man ikke blir redd, så bryr man seg ikke om Norge. Og da tenker jeg ikke bare på denne saken, men den saken med opptøyer i oslo, at de skal drepe alle jøder osv. Tror desverre vi ser begynnelsen på slutten av det Norge vi kjenner. Takk til den norske politikken ja!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Hun er veldig lite spesefikk i forhold til hva hun er redd vi skal miste og hva kulturministeren har gjort som skremmer henne. Samfunnet endrer seg hele tiden. Det er en naturlig ting. Å fryse kulturen slik den var for eksempel i År 0, eller i År 2000 er like unaturlig. Kristendomen kan vel heller ikke sies Å være spessielt norsk. Jeg mener en debatt om hvordan vi ønsker at landet vÅrt skal utvikle seg og hvordan vi best skal fÅ til det er bra, men jeg er usikker pÅ hva denne kvinnen stÅr for. Det eneste som slÅr meg er at hun muligens er forbannet pÅ sin x-mann.
Tantrum Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Er jo så dumt at det er til å le av! Miste det norske?? Hva f...? Hva var norskt nok da? det samfunnet vi hadde for 100 år siden, samfunnet vi hadde på '70 tallet da homofile kunne fengsles fordi de var homofile? er akkurat det samme skremselsbildet: Pass deg for homoen, pass deg for muslimene Dersom GÆRNIGER, enten de er muslimer eller kristne, skal få definere hva som er norsk/norske verdier, så flytter jeg til Sverige. Se for deg Ludvig Nessa og Børre Knudsen: fremragende representanter for kristne mennesker???
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er veldig enig med henne om at man blir omtrent heksejaktet eller beskyldt for å være tilhenger av ABB om man uttaler seg negativt om islam. Her i landet er vi så fokusert på å ikke være rasistisk at vi blir rasistiske mot oss selv. Når noen sa neger eller svart før så var det ingen som reagerte, hvorfor? Fordi det er en betegnelse som alle brukte, ikke fordi man var rasistisk, men fordi det var en betegnelse på noe en så. Man har fjernet ordet neger fra barnebøker fordi det er rasistisk. Skjønner godt at dama er kritisk til islam, og hun har selv barn med muslimsk opprinnelse..likevel blir hun oppfattet som rasist pga de uttalelsene hun kommer med. Man er ikke rasist om man er skeptisk til en religion!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 det var jo en mann som i mai (?) sa mye av de samme tingene bare med andre ord.
ellen-propellen Skrevet 25. oktober 2012 #9 Skrevet 25. oktober 2012 Hva er den norske kulturen vi står i fare for å miste da? Ett dukkehjem og fårikål
Gjest Mafan Skrevet 25. oktober 2012 #10 Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Dere ser jo ikke enkeltmennesker, dere ser bare masser! Hva er det å være "skeptisk til islam"? Islam tolkes på uttallige måter; de fleste islamister er fredelige, jeg leste nettopp en bok om forskjellige religioner; der skrev forfatteren om et interessant paradoks; Han hadde tatt en drosje i et arabisk land, med en muslim, som i store deler av turen snakket om at han en gang hadde kjørt på et dyr med bilen sin, OG at han håpet at Allah tilgav ham og at han likevel kom til himmelsen, fordi Islam tillot ikke drap! Så har man de ekstreme tolkningene av Islam, de som får oppmerksomhet i media i dag; de som tror man kommer til en himmel full av jomfruer om man blåser en buss med sivile i været... Og hva er norsk? Norge er preget av innvandring og har vært det i hele historien. Vet dere at en betydelig stor gruppe nordmenn har finsk avstamning? Det har vært sigøynerer og tatere her lenge før de fleste av dere ble født. Vi har en stor urbefolkning som også har tilhold her i landet. Hele Bergen sentrum er stort sett formet av hanseater! Det har vært innvandring til dette landet i all tid. Da jeg var liten var det vitterlig ingen som feiret Halloween, men i dag er det flere som går på dørene til folk på Halloween enn som går julebukk. Er det noen som problematiserer det, mener det gjør oss mindre norske? Har det i det hele tatt vært oppe til offentlige debatt? Gjør det noen redde for at det norske forsvinner? Nei, det er jo fra USA, og det er en kultur man skal være stolt av å etterligne, Eller? Hadde det vært en arabisk tradisjon som våre barn tok til seg og feiret hadde det vitterlig vært et ramaskrik uten like, selv om det var så uskyldig som at de kledde seg ut og fikk litt godteri. Det som skremmer meg ved det norske samfunnet er det historieløse innsnevrede, anale, trangsynte verdensbildet store deler av befolknigen synes å ha. Endret 25. oktober 2012 av Mafan
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. oktober 2012 #11 Skrevet 25. oktober 2012 Hva er den norske kulturen vi står i fare for å miste da? Ett dukkehjem og fårikål Akkurat sånne uttalelser får meg til å undre... Vi burde absolutt være mer stolt over landet vårt! "Et dukkehjem og fårikål".... akkurat..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #12 Skrevet 25. oktober 2012 Dere ser jo ikke enkeltmennesker, dere ser bare masser! Hva er det å være "skeptisk til islam"? Islam tolkes på uttallige måter; de fleste islamister er fredelige, jeg leste nettopp en bok om forskjellige religioner; der skrev forfatteren om et interessant paradoks; Han hadde tatt en drosje i et arabisk land, med en muslim, som i store deler av turen snakket om at han en gang hadde kjørt på et dyr med bilen sin, OG at han håpet at Allah tilgav ham og at han likevel kom til himmelsen, fordi Islam tillot ikke drap! Så har man de ekstreme tolkningene av Islam, de som får oppmerksomhet i media i dag; de som tror man kommer til en himmel full av jomfruer om man blåser en buss med sivile i været... Og hva er norsk? Norge er preget av innvandring og har vært det i hele historien. Vet dere at så mange som 200 - 300 000 nordmenn har finsk avstamning? Det har vært sigøynerer og tatere her lenge før de fleste av dere ble født. Vi har en stor urbefolkning som også har tilhold her i landet. Hele Bergen sentrum er stort sett formet av hanseater! Det har vært innvandring til dette landet i all tid. Da jeg var liten var det vitterlig ingen som feiret Halloween, men i dag er det flere som går på dørene til folk på Halloween enn som går julebukk. Er det noen som problematiserer det, mener det gjør oss mindre norske? Har det i det hele tatt vært oppe til offentlige debatt? Gjør det noen redde for at det norske forsvinner? Nei, det er jo fra USA, og det er en kultur man skal være stolt av å etterligne, Eller? Hadde det vært en arabisk tradisjon som våre barn tok til seg og feiret hadde det vitterlig vært et ramaskrik uten like, selv om det var så uskyldig som at de kledde seg ut og fikk litt godteri. Det som skremmer meg ved det norske samfunnet er det historieløse innsnevrede, anale, trangsynte verdensbildet store deler av befolknigen synes å ha. Shariastyrte land hvor pedofili, kvinnemishandling, voldtekt, henging,pisking og steining fordi man er "blasfemisk" når man har en annen religion enn islam. Hipp HURRA!! Jeg sier heller, prøv å tenk litt selv, les. De fleste nordmenn hører blindt på ap.Saueflokken!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #13 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg forstår hva hun mener. Jeg syntes også det er rart at vi skal "tilrettelegge" landet vårt for muslimene istedenfor at det er omvendt. Jeg tror at muslimene har en "plan" om å overta den vestlige verden. Og det er de jo godt i gang med, hvertfall her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #14 Skrevet 25. oktober 2012 Enig med nr 11, etter at jeg begynte å se på alt for norge og så hvor stolte norsk-amerikanerne er over lille Norge, så tenkte jeg; hvorfor er ikke vi som bor her det også?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. oktober 2012 #15 Skrevet 25. oktober 2012 Miste det norske? Neida, ingen fare! Her til lands er vi, i positiv forstand, nasjonalilister så det holder, og det holder nok stand i mange flere år enn noen av oss får oppleve. Ingen fare. Men det damen i Dagbladet omtaler, er vel helst det mange av oss kaller sekularisering, forøvrig en prosess som har foregått i svært mange år. Og ikke bare i Norge, men stort sett over det meste av verden. Jeg kaller det å se spøkelser ved høylys dag...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #16 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg forstår hva hun mener. Jeg syntes også det er rart at vi skal "tilrettelegge" landet vårt for muslimene istedenfor at det er omvendt. Jeg tror at muslimene har en "plan" om å overta den vestlige verden. Og det er de jo godt i gang med, hvertfall her i Norge. Men hva har kulturministeren vår med det å gjøre? Hva har hun gjort? Tror dere hun er del av en konspirasjon som har som mål å innføre sharialover i Norge? Må alle norske ministere være bekjennende kristne med alle forfedre tibake til reformasjonen født i Norge?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #17 Skrevet 25. oktober 2012 Utrolig snodig lese alle her som plutselig etterlyser hva det norske er. At ingen kan se hva som kan mistes.. Etter å ha lest utallige Halloween tråder her trodde jeg alle her inne var livredd for alt utenfra. Hovedpoenget til nesten alle er jo at det amerikanske skal ikke inn i stua, og at det tradisjonelle norske er det eneste riktige. Skjønner jeg det rett at små søte barn utkledd som heks er skumlere mot det norske samfunnet enn det som settes lys på i artikkelen?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #18 Skrevet 25. oktober 2012 Utrolig snodig lese alle her som plutselig etterlyser hva det norske er. At ingen kan se hva som kan mistes.. Etter å ha lest utallige Halloween tråder her trodde jeg alle her inne var livredd for alt utenfra. Hovedpoenget til nesten alle er jo at det amerikanske skal ikke inn i stua, og at det tradisjonelle norske er det eneste riktige. Skjønner jeg det rett at små søte barn utkledd som heks er skumlere mot det norske samfunnet enn det som settes lys på i artikkelen? Problemet med artikkelen er jo at hun ikke setter lys på noe som helst. Hun er bare redd for å miste "det norske" uten å si noe om hva hun legger i det. På den måten kan alle legge sin egen tolkning i det uten at vi egentlig har noen aning om hva dama mener.
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 25. oktober 2012 #19 Skrevet 25. oktober 2012 Hva er den norske kulturen vi står i fare for å miste da? Ett dukkehjem og fårikål Akkurat sånne uttalelser får meg til å undre... Vi burde absolutt være mer stolt over landet vårt! "Et dukkehjem og fårikål".... akkurat.. Sånne utalelser får meg til å undre også. Finnes det virkelig folk i Norge som er så lite stolt av landet vårt? Vi har MYE å miste. Ikke bare det "Norske", men demokratiet vårt osv. Rart folk er mer opptatt av at det er galt å la Halloween bli en tradisjon ja.. Merkelig!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #20 Skrevet 25. oktober 2012 Den dagen du må gå med burka, og ikke får lov til å stemme, så er du kanskje klar over at det var litt viktigere ting enn fårikal man må beskytte.. Utrolig at folk kan være så korttenkte, og ikke se konsekvensen av det vi gjør nå. Jeg håper jeg tar feil, men frykter jo at jeg ikke gjør det.. og jeg tror at det har skjedd store, drastiske (ikke positive i mine øyne ihvertfall) forandringer i Norge i løpet av 10-15 år. Så vi får prates igjen da, og se hva slags samfunn vi har
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #21 Skrevet 25. oktober 2012 Den dagen du må gå med burka, og ikke får lov til å stemme, så er du kanskje klar over at det var litt viktigere ting enn fårikal man må beskytte.. Utrolig at folk kan være så korttenkte, og ikke se konsekvensen av det vi gjør nå. Jeg håper jeg tar feil, men frykter jo at jeg ikke gjør det.. og jeg tror at det har skjedd store, drastiske (ikke positive i mine øyne ihvertfall) forandringer i Norge i løpet av 10-15 år. Så vi får prates igjen da, og se hva slags samfunn vi har Hva har kulturministeren sakt eller gjort som gjør at du blir redd for at det blir påbudt med burka og at du skal miste stemmeretten?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #22 Skrevet 25. oktober 2012 Den dagen du må gå med burka, og ikke får lov til å stemme, så er du kanskje klar over at det var litt viktigere ting enn fårikal man må beskytte.. Utrolig at folk kan være så korttenkte, og ikke se konsekvensen av det vi gjør nå. Jeg håper jeg tar feil, men frykter jo at jeg ikke gjør det.. og jeg tror at det har skjedd store, drastiske (ikke positive i mine øyne ihvertfall) forandringer i Norge i løpet av 10-15 år. Så vi får prates igjen da, og se hva slags samfunn vi har Hva har kulturministeren sakt eller gjort som gjør at du blir redd for at det blir påbudt med burka og at du skal miste stemmeretten? Hun i seg selv har ikke gjort eller sagt noe. Men, forsiden på Dagbladet istad viste meg jo hvor Norge er på vei. Vi lar terrorister herje fritt, nesten alle i arbeiderpartiet i oslo er innvandrere, og vi har befolkningsvekst (ikke av Nordmenn) som nesten er størst i Europa. Så at det kommer til å gå galt, det er jeg HELT sikker på. Dumt vi ikke har noen politikere nå som feks Kåre Willioch som tør å si at innvandringen til Norge Må få noen grenser. Ingen land kan holde på som det Norge gjør, og klare å opprettholde ett bra samfunn for alle parter. Men, jeg håper jo som sagt jeg tar feil.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. oktober 2012 #23 Skrevet 25. oktober 2012 Den dagen du må gå med burka, og ikke får lov til å stemme, så er du kanskje klar over at det var litt viktigere ting enn fårikal man må beskytte.. Utrolig at folk kan være så korttenkte, og ikke se konsekvensen av det vi gjør nå. Jeg håper jeg tar feil, men frykter jo at jeg ikke gjør det.. og jeg tror at det har skjedd store, drastiske (ikke positive i mine øyne ihvertfall) forandringer i Norge i løpet av 10-15 år. Så vi får prates igjen da, og se hva slags samfunn vi har Hva har kulturministeren sakt eller gjort som gjør at du blir redd for at det blir påbudt med burka og at du skal miste stemmeretten? Hun i seg selv har ikke gjort eller sagt noe. Men, forsiden på Dagbladet istad viste meg jo hvor Norge er på vei. Vi lar terrorister herje fritt, nesten alle i arbeiderpartiet i oslo er innvandrere, og vi har befolkningsvekst (ikke av Nordmenn) som nesten er størst i Europa. Så at det kommer til å gå galt, det er jeg HELT sikker på. Dumt vi ikke har noen politikere nå som feks Kåre Willioch som tør å si at innvandringen til Norge Må få noen grenser. Ingen land kan holde på som det Norge gjør, og klare å opprettholde ett bra samfunn for alle parter. Men, jeg håper jo som sagt jeg tar feil. Mhm, Norge har blitt terroristers hjemland nr 1. Alle vet jo at det bare er å komme til Norge. Ingen som sender dem ut igjen uansett hva de gjør.
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. oktober 2012 #24 Skrevet 25. oktober 2012 Kultur er dynamisk. Er det så vanskelig å forstå?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #25 Skrevet 25. oktober 2012 Og hvor stammer så vår kristne kulturarv fra? Fra Midt-Østen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå