hormonana Skrevet 3. januar 2013 #576 Skrevet 3. januar 2013 Ultralyd i går. En kjempeaktiv liten en som sprellet og veivet <3 Den andre lå helt stille..uten antydning til hjertebevegelse. Så var man ikke lenger tvillingventende. Endrer seg fra det ene minuttet til det andre synes jeg, vanvittig emosjonell berg og dalbane dette her jenter! MEN jeg er kjempeglad for å ha sett dem begge to for en siste gang, nå er det bare å krysse fingre for at enlingen klarer seg de neste ukene <3 Lykke til Pumpa, håper utralyden går bra, og til dere andre: masse lykke til de neste ukene <3
Puma - sprekker snart! Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #577 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Å, Hormonana! Så trist at bare den ene levde! Er det noen som fortjente godt nytt om to så er det deg. Har du merket noe selv? At symptomer har blitt mindre etc? Og de var jevnstore og like "friske" på forrige ul? Huff, en begynner m å ønske ett barn, men det er rart hvordan jeg har så sterke følelser for begge der inne. Gruer meg til UL i dag, time i 13-14 tia.. Endret 3. januar 2013 av Puma
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. januar 2013 #578 Skrevet 3. januar 2013 Ultralyd i går. En kjempeaktiv liten en som sprellet og veivet <3 Den andre lå helt stille..uten antydning til hjertebevegelse. Så var man ikke lenger tvillingventende. Endrer seg fra det ene minuttet til det andre synes jeg, vanvittig emosjonell berg og dalbane dette her jenter! MEN jeg er kjempeglad for å ha sett dem begge to for en siste gang, nå er det bare å krysse fingre for at enlingen klarer seg de neste ukene <3 Lykke til Pumpa, håper utralyden går bra, og til dere andre: masse lykke til de neste ukene <3 Så trist å høre! Det samme skjedde meg og vondt er det å miste den ene. Heldigvis er det stor sjanse for at det går bra med den som er igjen og den fortjener all kjærlighet og omsorg man kan gi <3 Jeg fikk en sorgreaksjon over tapet på den lille, men da jeg fikk kjent på de vonde følelsene, så klarte jeg å komme over det og glede meg over at jeg tross alt har en igjen. Ikke sikkert du reagerer som meg altså, og vil bare støtte deg. Kan jeg hjelpe deg på noen måte mht dette, spørsmål o.l så send gjerne en melding. Sender deg en god klem
Puma - sprekker snart! Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #579 Skrevet 3. januar 2013 To minier med fart i, 42 mm begge to! Åh, så letta!
mamma_til_en_prins Skrevet 3. januar 2013 #580 Skrevet 3. januar 2013 ÅÅÅÅÅÅ FANTASTISK PUMA! Nå ble jeg glad. Har vært så spent. Gratulerer så masse!
hormonana Skrevet 3. januar 2013 #581 Skrevet 3. januar 2013 Det går i grunn greit med meg, jeg er jo alene så sånn sett vil det nok bli enklere med en...men det kommer jo alltid til å være et minne om to. Nå krysser jeg fingre for at den som er igjen vokser seg stor og sterk! Når det kommer til symptomer så har jeg ikke slitt med så særlig annet enn litt uggenhet og trøtthet, men har fungert helt fint. Helt til i går...da begynnte uggenhet til å gå over til å være ubehagelig sterk...i dag har jeg vært så pass kvalm at jeg stakk fra jobb og la meg et par timer :-S Husker at jeg hadde det da jeg hadde missed abortion sist.. kvalme er dermed et dårlig tegn for min del...håper det bare dreier seg om den ene! Nå må jeg vente i 14 dager før neste UL, prøver å være positiv(selv om det kanskje ikke viser igjen i hva jeg skriver her ) Så bra at begge var der med bankende hjerte Puma Takk for omtanke Lykke, satser på at enlingene våre greier seg <3
Puma - sprekker snart! Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #582 Skrevet 3. januar 2013 Kjære Hormonana! Overlegen min sier at kvalme bare er et godt tegn, men det er flott at du får hyppig UL for å senke skuldrene. Jeg får også det. I dag var min 4.ultralyd og jeg skal tilbake før det har gått to uker. Dette pga tidl MA. Deilig m god oppfølging. Det et sjeldent at en tapt tvilling fører til at også den andre tapes, har jeg skjønt. Så det betyr nok at noe var galt og at den andre overtar plassen der inne. Tror du trygt kan glede deg til å snuse på babyhud til sommeren!
Puma - sprekker snart! Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #583 Skrevet 3. januar 2013 Jeg har ny time til UL 15.01, samt time på rikshospitalet til mandag ifht fosterdiagnostikk. Tror det er mest samtale og blodprøver i første omgang.
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. januar 2013 #584 Skrevet 3. januar 2013 Det går i grunn greit med meg, jeg er jo alene så sånn sett vil det nok bli enklere med en...men det kommer jo alltid til å være et minne om to. Nå krysser jeg fingre for at den som er igjen vokser seg stor og sterk! Når det kommer til symptomer så har jeg ikke slitt med så særlig annet enn litt uggenhet og trøtthet, men har fungert helt fint. Helt til i går...da begynnte uggenhet til å gå over til å være ubehagelig sterk...i dag har jeg vært så pass kvalm at jeg stakk fra jobb og la meg et par timer :-S Husker at jeg hadde det da jeg hadde missed abortion sist.. kvalme er dermed et dårlig tegn for min del...håper det bare dreier seg om den ene! Nå må jeg vente i 14 dager før neste UL, prøver å være positiv(selv om det kanskje ikke viser igjen i hva jeg skriver her ) Så bra at begge var der med bankende hjerte Puma Takk for omtanke Lykke, satser på at enlingene våre greier seg <3 Ja enlingene våre skal klare seg!! Ta godt vare på deg selv og føler du noe er galt så ring lege/legevakt med en gang og få ny UL! Ellers må du bare lytte til kroppen og få nok hvile. Jeg ønsker deg masse lykke til og sender gode tanker!
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. januar 2013 #585 Skrevet 3. januar 2013 Så bra at alt stod bra til med de to små Puma! Det er så godt når alt ser bra ut og så bra at begge er like store også! Det må jo bety at de for nok næring begge to. de er nok flinke til å dele på godene de to
bollibompa Skrevet 4. januar 2013 #586 Skrevet 4. januar 2013 Gode og dårlige nyheter her ser jeg. Heldigvis har du fortsatt en liten kjemper hormonana, og så langt som du har kommet nå går det helt sikkert bra:-) mange som blir kvalme sent. Selv har jeg hatt en liten blødning i natt, så jeg er glad jeg skal på UL i dag....litt nervøs kjenner jeg:-(
mamma_til_en_prins Skrevet 4. januar 2013 #587 Skrevet 4. januar 2013 Ønsker deg masse lykke til i dag bollibompa! Går nok helt sikkert fint. Blir nok fantastisk å se den lille der inne:-).
mamma_til_en_prins Skrevet 4. januar 2013 #588 Skrevet 4. januar 2013 02.01: Hormonana og Lykke 02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-) 03.01: Puma - alt vel 04.01: Bollibompa 07.01: Puma - Fosterdiagnostikk, Riksen 10.01: Lillie Vanillie 15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL 15.01: Puma - 12 ukers UL 22.01: Splenda
Puma - sprekker snart! Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #589 Skrevet 4. januar 2013 Bollibompa, krysser fingrene for deg. Mine blødninger viste seg ufarlige. Tvi-tvi!
bollibompa Skrevet 4. januar 2013 #590 Skrevet 4. januar 2013 Det gikk heldigvis bra i dag! Var så redd at jeg nesten kastet opp før UL. Men alt så fint ut, og de kunne ikke si hvorfor jeg blødde litt, men det kan jo være progesteron. Eneste jeg gjorde i går var å handle inn litt mat, synes ikke det va veldig tungt, og løftet forsiktig.. Må ellers komme med en oppfordring; vær forsiktig på glattisen!!! Vet av en som mistet nå nylig etter at hun falt på isen, var da i uke 10.....kjempetrist, og en utrolig kjedelig grunn til å miste:-( Ønsker alle ei god helg:-) Er så glaaaad!!!!
Puma - sprekker snart! Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #591 Skrevet 4. januar 2013 Hurra! Deilige, gode nyheter! Ønsker deg fred framover nå, bollibompa. Ingen flere blødninger!
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #592 Skrevet 5. januar 2013 Riley, hvilken dag har du UL?
Riley Skrevet 5. januar 2013 #593 Skrevet 5. januar 2013 02.01: Hormonana og Lykke 02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-) 03.01: Puma - alt vel 04.01: Bollibompa 07.01: Puma - Fosterdiagnostikk, Riksen 09.01: Riley - 10 ukers UL 10.01: Lillie Vanillie 15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL 15.01: Puma - 12 ukers UL 22.01: Splenda
Riley Skrevet 5. januar 2013 #594 Skrevet 5. januar 2013 Heisann, har vært inne å lest hver dag, og syns det er mye kjekk lesing her inne:-) Det var trist du mistet den ene hormonane, men tror du kan føle deg rimelig trygg nå på at du for et lite gull i slutten av sommeren.-) lillie vanillie, så bra at alt sto bra til med den lille:-) Og det er veldig kjekt å lese at alt står bra til med de små hos dere andre. Jeg har til tider vært endel kvalmen, men det har gitt seg endel nå. Med unntak av at jeg blir uvel i magen på kvelden og sover kjempedårlig og har de merkeligste drømmene (av og til mareritt). Så er rene solstrålen på jobb.... Håper alt står bra til med de små.
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #595 Skrevet 5. januar 2013 Så fint å høre fra deg, Riley, og godt du nærmer deg UL du også.
bollibompa Skrevet 5. januar 2013 #596 Skrevet 5. januar 2013 Noen av dere som har blødd som har blødd mer etter UL? Begynte å blø igjen i natt, og nå var det mer enn forrige natt. Det gav seg i går, og kom bare litt lysebrun utflod utover dagen. Men så i natt var det ganske mye igjen. Har stoppet opp nå, bare brune rester som siver ut....Lurer på om det kan være etter at de rotet oppi der med UL-staven? Jeg blødde jo forrige svangerskap også, men blir akkurat like bekymret nå kjenner jeg..,... Enn om vi kunne slippe denne dritten:-(
hormonana Skrevet 5. januar 2013 #597 Skrevet 5. januar 2013 Er SÅ enig med deg Bolibompa! Vi burde slippe denne usikkerheten og den dritten som medfølger Jeg blør sjelden mer etter ul, men jeg hadde ganske mye blod på morgenen til lille julaften, før det har det mest vært brun utflod. Ultralyden på lille julaften viste jo to små, men sterke hjerter i følge vakthavende gyn... Men nå er det bare en igjen... Jeg blør fremdeles, men det er vel bare å forvente i og med at den som døde skal ut? Jeg er like redd hver gang jeg går på do, er livredd for at jeg skal se den... tror ikke jeg takler det ;-( Jeg har bare vært pitte så uggen gjennom graviditeten så langt, helt til 02.01.13 da jeg skulle på ultralyd. Da ble jeg kjempedårlig, hadde store problemer med å konse på jobb og det som skjedde rundt meg. Da ultralyden var unnagjort så hadde jeg fått sett den ene som sprella rundt, og den andre som bare var litt mindre og var død.. Nå er jeg redd den andre har gått samme veien, jeg er skikkelig uggen, og for meg oppleves det bare som et dårlig tegn. Hadde det da jeg hadde MA for noen år siden også, så jeg vil absolutt ikke være dårlig, det skremmer vannet av meg! Nå skal jeg ikke på ny UL før 17.01.13, jeg blør stadig vekk, jeg er redd for å gå på do, jeg er så uggen at jeg bare vil være hjemme(jeg har ikke kastet opp, men tror at det er fordi jeg konsentrerer meg om å endre fokus...høres rart ut men det er sånn det oppleves såfall) I dag er jeg superfrustrert og vil egentlig bare vite hva fremtiden bringer...møkkadag! Sorry frustrasjonsutblåsning kom til dere
Gjest Trulte med to små Skrevet 5. januar 2013 #598 Skrevet 5. januar 2013 Er SÅ enig med deg Bolibompa! Vi burde slippe denne usikkerheten og den dritten som medfølger Jeg blør sjelden mer etter ul, men jeg hadde ganske mye blod på morgenen til lille julaften, før det har det mest vært brun utflod. Ultralyden på lille julaften viste jo to små, men sterke hjerter i følge vakthavende gyn... Men nå er det bare en igjen... Jeg blør fremdeles, men det er vel bare å forvente i og med at den som døde skal ut? Jeg er like redd hver gang jeg går på do, er livredd for at jeg skal se den... tror ikke jeg takler det ;-( Jeg har bare vært pitte så uggen gjennom graviditeten så langt, helt til 02.01.13 da jeg skulle på ultralyd. Da ble jeg kjempedårlig, hadde store problemer med å konse på jobb og det som skjedde rundt meg. Da ultralyden var unnagjort så hadde jeg fått sett den ene som sprella rundt, og den andre som bare var litt mindre og var død.. Nå er jeg redd den andre har gått samme veien, jeg er skikkelig uggen, og for meg oppleves det bare som et dårlig tegn. Hadde det da jeg hadde MA for noen år siden også, så jeg vil absolutt ikke være dårlig, det skremmer vannet av meg! Nå skal jeg ikke på ny UL før 17.01.13, jeg blør stadig vekk, jeg er redd for å gå på do, jeg er så uggen at jeg bare vil være hjemme(jeg har ikke kastet opp, men tror at det er fordi jeg konsentrerer meg om å endre fokus...høres rart ut men det er sånn det oppleves såfall) I dag er jeg superfrustrert og vil egentlig bare vite hva fremtiden bringer...møkkadag! Sorry frustrasjonsutblåsning kom til dere Å kjære deg! jeg føler virkelig med deg og syns du skal be om en UL til før den 17! Det er lenge å gå og vente og bekymre seg, så om du blør mer enn du gjorde ville jeg ha ringt legevakt o.l. Jeg håper alt står bra til med den lille i magen din! Lykke til!
Liljeduft Skrevet 5. januar 2013 #599 Skrevet 5. januar 2013 Er SÅ enig med deg Bolibompa! Vi burde slippe denne usikkerheten og den dritten som medfølger Jeg blør sjelden mer etter ul, men jeg hadde ganske mye blod på morgenen til lille julaften, før det har det mest vært brun utflod. Ultralyden på lille julaften viste jo to små, men sterke hjerter i følge vakthavende gyn... Men nå er det bare en igjen... Jeg blør fremdeles, men det er vel bare å forvente i og med at den som døde skal ut? Jeg er like redd hver gang jeg går på do, er livredd for at jeg skal se den... tror ikke jeg takler det ;-( Jeg har bare vært pitte så uggen gjennom graviditeten så langt, helt til 02.01.13 da jeg skulle på ultralyd. Da ble jeg kjempedårlig, hadde store problemer med å konse på jobb og det som skjedde rundt meg. Da ultralyden var unnagjort så hadde jeg fått sett den ene som sprella rundt, og den andre som bare var litt mindre og var død.. Nå er jeg redd den andre har gått samme veien, jeg er skikkelig uggen, og for meg oppleves det bare som et dårlig tegn. Hadde det da jeg hadde MA for noen år siden også, så jeg vil absolutt ikke være dårlig, det skremmer vannet av meg! Nå skal jeg ikke på ny UL før 17.01.13, jeg blør stadig vekk, jeg er redd for å gå på do, jeg er så uggen at jeg bare vil være hjemme(jeg har ikke kastet opp, men tror at det er fordi jeg konsentrerer meg om å endre fokus...høres rart ut men det er sånn det oppleves såfall) I dag er jeg superfrustrert og vil egentlig bare vite hva fremtiden bringer...møkkadag! Sorry frustrasjonsutblåsning kom til dere Å kjære deg! jeg føler virkelig med deg og syns du skal be om en UL til før den 17! Det er lenge å gå og vente og bekymre seg, så om du blør mer enn du gjorde ville jeg ha ringt legevakt o.l. Jeg håper alt står bra til med den lille i magen din! Lykke til! Tilhører ikke dette forumet men jeg velger å svare allikevel Jeg synes du skal gjøre som Lykke sier, få en UL tidligere enn 17! For to uker gjør veldig mye med deg. Jeg selv mistet en tvilling (tidlig i svangerskapet uke 7) men fikk beskjed om at de ikke kunne si om det gikk bra/dårlig med den andre. Og måtte vente to uker til neste UL(som viste et foster som levde uke 9). Har vært på en kontroll etter det, i uke 12. Så jeg angrer på at jeg ikke krevde å få komme inn før to uker for det har virkelig preget meg helt siden da, sliter både på meg og samboeren. Er fortsatt konstant redd for å gå på do, blør lett når jeg blir veldig stresset/sint osv. Og jeg unner ingen til å gå med den frykten i magen, så kom deg til en UL før 17. så du får muligheten til å slappe av og nyte mer faktumet at du er gravid og venter på en herlig baby iløpet av året
hormonana Skrevet 5. januar 2013 #600 Skrevet 5. januar 2013 Takk Liljeduft og Lykke, ja jeg må nok be om en tidligere UL for dette er ikke særlig bra... Tnker inn i mellom at dersom lille blåbær er frsik å rask må han/hun jo bli kjempelei seg som har en mamma som går og er så redd og lei seg hele tiden.. UL før 17, ja Ringer på mandag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå