Gå til innhold

Arv. Forventer dere dette og i såfall hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok forventet noe hadde de hatt noe spesielt, men nå har de ikke det som jeg vet om (utenom 2 hus tomter, hvor de bruker den ene og den andre står tom). Har alltid fått høre at når de dør så er det ingenting igjen til oss barn likevel (selvfølgelig med humor), så det er det jeg regner med skjer :-)

Endret av shoppemamma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer jo å arve mine egne foreldre. De eier tross alt et hus som går for alt for mye penger nå og jeg vet de ikke har noe gjeld. I tillegg har de en hytte, som riktignok ikke er verdt mye penger, men hytta i seg selv er jo noe å arve, så enten jeg eller søsteren min kommer til å arve den.

Jeg vet også at samboeren min kommer til å arve sine foreldre (sammen med broren) og jeg vet at moren hans er ekstremt fornuftig økonomisk og at hun er veldig opptatt av at verdier skal fordeles jevnt, så det vil forundre meg mye om det ikke er noe å arve der.

Det jeg håper er at vi arver når vi er så gamle at vi egentlig ikke har noe som helst behov for å arve. Jeg ønsker jo å ha dem alle her lengst mulig!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Arv kommer på den ene eller andre måten enten man vil eller ikke. Bortsett fra det, er eg enig med deg. Min økonomi eksisterer fint på egenhånd, og jeg forholder meg ikke til noe son eventuelt måtte komme om 30 år. Selv om mine foreldre besitter veldig store verdier. Det viktigste er at de lever godt i alle disse årene, og at vi får glede av hverandre i familien. Jeg tror for øvrig at arv ofte blir vanskeligere i familier der relasjonene er litt tynnslitte, fordi penger har en lei tendens til å representere/reparere følelser. Så i "vanlige" familier der de fleste fungerer godt, tror jeg først og fremst arv er et nødvendig element i et dødsfall.

Skrevet

Jeg regner med at min mor dør først siden hun har dårlig helse og jeg vill anta hun ikke lever mange år til, og at min far vil sitte i uskiftet bo (det har han all rett til)

Og siden min far er veldig god på å bruke masse penger fort kommer nok formuen til å være borte lenge før hans bortgang.

Vet ikke helt hvordan reglene er rundt dette men brur meg veldig lite om han bruker opp pengene eller ikke.

Jeg forventer derimot at skulle det finnes noe formue igjen så skal det deles riktig mellom barna.

Har en søster som kommer til å ville grabbe til seg det ho kan uten å bry seg om oss andre, og en bror som sikkert kommer til å si han ikke vil ha noe. Men rett skal være rett alle skal ha sin del av det som er igjen om det finnes noe. Heldigvis har jeg en halvbror på min fars side så den dagen min far går bort så må det inn for offentlig skifte.

Huset og hytten eies kun av min mor så det vil ikke tilfalle min halvbror på noen måte (og ja dette er rett da det er kjøpt for hennes arv.) Men han skal ha sin del av det pappa skulle etterlate.

Jeg hverken håper på eller forventer 5 øre i arv den dagen de er borte.

Men som sagt er det noe igjen skal det deles på riktig måte.

Skrevet

Jeg forventer vel at det blir noe arv ja. Både mine og hans foreldre sitter jo på verdier. Men jeg hadde gitt dem tommelen opp om de belånte det de har og levde livets glade dager. Har oppfordret dem til det også. Men vet at ingen kommer til å gjøre det. Tror de nesten føler seg forpliktet til å etterlate seg noe av verdi, selv om vi har fått forskudd på arv fra begge sider. Kommer nok til å bli spetakkel når svigerforeldrene mine stryker med, har et svigerinnemonster (gift med min manns bror) som ikke er sann, så jeg tror det beste hadde vært forlatt minst mulig verdier. For søskenforholdet sin del.

Skrevet

Nei, mener ikke at jeg har krav på noe, eller at foreldrene mine skal spare for at jeg skal få arv. Det er deres penger, og de bør de selvfølgelig bruke og nyte mens de er i live! Det håper jeg virkelig de gjør også, reiser og bruker penger når de blir pensjonister.

Jeg antar at jeg og mine søsken kommer til å arve hytta. Foreldrene mine har bygget den, og tror de ønsker at familien skal beholde den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...