verdens heldigste mamma Skrevet 22. oktober 2012 #26 Skrevet 22. oktober 2012 Vi er kjempeheldige som arver flotte klær fra søstrene mine. Det setter vi veldig stor pris på! Fra et par venninner har det kommet klær med flekker som ikke kan vaskes bort eller med hull. Dette kaster jeg, og har pent takket nei til arving senere. Barna våre går ikke med ødelagte klær, hverken i barnehagen eller hjemme. En annen ting; Det som er hullete eller flekkete har ikke noe på Fretex å gjøre. Det er for gjenbruk, og skal ikke brukes som søppelkasse.
me_87 Skrevet 22. oktober 2012 #27 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har arvet masse klær som ikke ser brukt en gang så jeg er veldig fornøyd Hadde jeg ikke visst hvorfor du takket nei så hadde jeg nok sett på deg som snobbete som syns ungene dine er for fin til å bruke brukte klær.
Pigalopp:-) Skrevet 22. oktober 2012 #28 Skrevet 22. oktober 2012 Vi har arvet masse klær som er brukt av både to og tre før de havnet her. Noen er det småflekker på, og noen har slitt trykk, men de fleste er veldig fine. Barna rekker jo ikke bruke det så mye når de er så små (1,5 år). Syns det er deilig at de ikke er nye og stive, og trykket er det jo ikke så viktig med mener jeg. De er jo behagelige å ha på, og sikkert ikke så mye kjemikalier igjen i dem. Og på barnehagen kan jeg ha masse reserveklær. Det er jo ikke så farlig om barna ikke er pyntet hjemme og på barnehagen. Og så mye penger vi sparer! Er kjempeglad for det vi arver, jeg. Og jeg gir det videre - men kaster det som er veldig synlig flekket, eller har hull eller mangler. :-) Jeg blir ikke fornærmet hvis noen ikke vil ha klærne, jeg syns bare at de kanskje har litt feil fokus som heller bruker masse penger på nye klær... men dem om det :-)
Kortslutning Skrevet 22. oktober 2012 #29 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Ja takk sier jeg:) Vi arver alt vi kan. Selvsagt er det en god del som går rett til uff og noe rett i søpla, men slik er det jo å arve?! Jeg tenker både på miljøet og lommeboka. Jeg gir med glede bort igjen klærne, mine søsken og venninner får klær akkurat når de vil og kan plukke ut det de vil ha. Heldigvis er det lik meg og blir suuuperglad når de får en eske med klær:) Endret 22. oktober 2012 av Kortslutning
Mineto Skrevet 22. oktober 2012 #30 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg er litt av en "snobb" når det gjelder hva barna våre går i. Men, jeg liker dog å arve klær. Bare ikke alt. Og kun babyklær. Klær til en to-treåring er ofte ikke arvbart da det blir alt for slitt.. Men, pene, hele, flekkfrie babyklær, som ikke er nuppete, det liker vi:-) Og jeg har tatt imot flere poser fra venninner. Jobben blir å sortere det... Og vaske det... Og gi det videre bort til Uff. Men, den jobben tar jeg gladelig:-)
LivHeidi Skrevet 22. oktober 2012 #31 Skrevet 22. oktober 2012 Har arvet noe av nærmeste familie - og er glad for det. Mye i de minste str som hun nok vil vokse ut av fort, så greit at man kan bruke arvede klær til det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå