Gå til innhold

kjøper dere noen dyre klær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svært sjelden. Kjøper ordentlige dresser, dunjakker, regntøy og vintersko. Ellers synes jeg det er vanskelig å forsvare å bruke mange hundre kroner på et plagg som ikke passer mer enn et år.

Jenta mi arver en del klær og har blant annet en Calvin Klein jeans liggende i skuffen. Den er stort sett aldri i bruk, jeg synes det er pinlig å sende henne ut i verden i den... Hun har imidlertid noen kjoler som har kostet litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper mest fra HM og kjøper sjeldent dyre klær, kun av og til som f.eks. dyre sko. Velger å tenke økonomisk og heller kjøpe dyrere klær når de blir eldre og kanskje vil ha det selv.

Skrevet

Det har vel hendt jeg har kjøpt noe jeg mener er dyrt.

Jeg bryr meg ikke om merker, jeg vil ei heller avle frem de behovene hos ungene. Om de skulle få en merkebukse el, er aldri noe jeg bevisstgjør ungene på.

Ellers arver de endel klær, helt topp. Jeg liker gjenbruk.

Kjøper mye på salg. Alt av vintertøy kjøpes på salg, kjempegeit.

Vi har ikke lite penger, men jeg ser intet poeng i å bruke mye penger på klær og døde ting, verken til voksne eller barn.

Klærene som blir for små til våre, sender vi alltid videre til andre som har glede av dem. :)

Skrevet (endret)

Kjøper en del dyrt tøy ja, men det er for det meste yttertøy, sko og ulltøy. Vi bruker nesten bare ull, bambus og ull/silke, og deter desverre ganske dyrt. Er ikke noe opptatt av merket, men er viktig for meg at det er god kvalitet. Kjøper dyrt tøy til meg og mannen også.

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Nei, det ser jeg ikke noe poeng i. Jeg ser ikke forskjell på barneklær en gang jeg. Ikke vet jeg hvor folk kjøper disse dyre merkeklærne til barn en gang :P Kanskje det bare er byen jeg bor i som kun har barneklær i kjedebutikkene? Det går i H&M og Lindex her. Ingen krise om noen har like klær heller. Barn syns vel heller det er stas å ha noe likt som noen i barnehagen. Husker fra jeg var liten selv, at vi jentene i klassa ofte kledde oss likt og kjøpte oss det samme. Vi ringte hverandre på kvelden for å avtale å ha på oss den og den buksa sammen med den og den t-skjorta :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...