Gjest Ziva Skrevet 21. oktober 2012 #26 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Ikke 5 øre, vi kom hjem nå. Endret 21. oktober 2012 av Ziva
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #27 Skrevet 21. oktober 2012 Mellom 600 og 700 et sted i dag. I tillegg brukte vi godt med penger på skolens marked til saken i forrige uke. Blir vell rundt en tusenlapp til sammen. Ungene har gjort en god innsats med å rydde og vaske her hjemme for å tjene til amnesty de siste ukene. Det er hygglig når de vil gjøre en innsats. Da skulle det bare mangle at ikke vi voksne også offrer litt.
kroi Skrevet 21. oktober 2012 #28 Skrevet 21. oktober 2012 200 kroner. Det har vi pleid å gjøre de siste årene. Stoler på at pengene i stor grad kommer fram til folk som trenger det mer enn oss.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. oktober 2012 #29 Skrevet 21. oktober 2012 ble med 10 kroner her, var det vi hadde på oss, jeg skulle egentlig å handle inn litt i dag, men så var bilen til svigerfar punktert, så fikk ikke tatt ut noe penger til de, så da ble det med det vi hadde liggende i lommeboka, 10 kroner.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #31 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg gav 200 til bøssebærerene. Det er ikke mer enn 50 kroner per snute her i husstanden, og syntes egentlig det var pinlig lite. Men jeg kom rett fra et arrangement til inntekt for amnesty, og svidde av noen hundrelapper der.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #32 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Enig! Men, Norge liker å virke bra utad. Er ikke så farlig med de her hjemme..
Tauriel Skrevet 21. oktober 2012 #33 Skrevet 21. oktober 2012 Ingen har vært her, gir heller ikke noe. Er fast kjøper av Ekko i stede her i byen
Lady lovely locks Skrevet 21. oktober 2012 #34 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Skaø vi begynne med innsamlingsaksjoner for sykehus og eldrehjem inorge? Haha :-) Det er vel pga velferdsstaten vi slipper at ting skal baseres på veldedighet som feks i usa? Siden velferdsstaten fungerer her i landet så hadde det ikke vært dumt med veldedighet. Nei, "meg,meg,meg,meg" Greit nok at ting ikke er helt på stell her norge, men sammenlignet med elendigheten og det helvete msk i mange andre land lever i så lever vi i luksus, da tenker jeg ikke på pengemessig, men vi har faktisk både fred, demokrati, og likhet for loven om vi er kvinne eller mann. Msnge tar det tydeligvis som en selvfølge. Ikke så skarp, du? Så du synes det er riktig at barn i Norge skal vokse opp i fattigdom, at narkomane ikke skal få hjelp fordi det ikke er bevilget nok penger til dette? At eldre på sykehjem må legge seg kl 18 og at de kun får dusje 1gang i uken fordi det ikke er bevilget nok penger? Lurer jaggu på hvem som ikke er skarp her jeg, hjelpe andre før sitt eget land vitner om veldig lav intelligens. Jeg synes ikke det er riktig, men det må gå ann å ha to tanker i hode samtidig. Norge er et veldig godt land og bo i, MEN det kommer aldri til å bli perfekt. Det kan ikke være slik at vi skal ha alt 100 % på stell her i dette landet før vi kan vende våre tanker litt mot andre. Jeg blir kvalm av slik selvsentrerte holdninger.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. oktober 2012 #37 Skrevet 21. oktober 2012 Her har de ikke vært i dag, så ingenting. Har to andre saker jeg støtter månedlig, har akkurat gitt julegave på 500 kr til SOS barnebyer
Gjest Filifjonka Skrevet 21. oktober 2012 #38 Skrevet 21. oktober 2012 Vi skrapet sammen det vi hadde av kontanter. Min mann hadde 170 kr i. Mynter og jeg hadde en femtilapp, så av oss fikk de 220 kr til sammen.
mrsrogaland. Skrevet 21. oktober 2012 #39 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Ja, ren idioti. Not? Fortell meg... Om andre mennesker i Norge trenger penger så er det helt feil å hjelpe andre mennesker i andre land? Jeg driter i om pengene jeg gir til en god sak er til narkomane i Norge eller mennesker i nød fra utlandet, så lenge det går til en god sak. å ikke gi til tv-askjonen tror jeg ikke bedrer forholdene til de som sliter i Norge. Den holdningen tror jeg egentlig ikke er til hjelo for noen mennesker.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. oktober 2012 #40 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Skaø vi begynne med innsamlingsaksjoner for sykehus og eldrehjem inorge? Haha :-) Det er vel pga velferdsstaten vi slipper at ting skal baseres på veldedighet som feks i usa? Siden velferdsstaten fungerer her i landet så hadde det ikke vært dumt med veldedighet. Nei, "meg,meg,meg,meg" Greit nok at ting ikke er helt på stell her norge, men sammenlignet med elendigheten og det helvete msk i mange andre land lever i så lever vi i luksus, da tenker jeg ikke på pengemessig, men vi har faktisk både fred, demokrati, og likhet for loven om vi er kvinne eller mann. Msnge tar det tydeligvis som en selvfølge. Ikke så skarp, du? Så du synes det er riktig at barn i Norge skal vokse opp i fattigdom, at narkomane ikke skal få hjelp fordi det ikke er bevilget nok penger til dette? At eldre på sykehjem må legge seg kl 18 og at de kun får dusje 1gang i uken fordi det ikke er bevilget nok penger? Lurer jaggu på hvem som ikke er skarp her jeg, hjelpe andre før sitt eget land vitner om veldig lav intelligens. Spar meg den "kopier dette" facebook- møkka. Du begrunner å ikke gi med at velferdsstaten ikke fungerer? Hadde du skrevet at du velger å gi til frivillige norske org som arb for å bedre levekårene til msk i norge så ok. Men du drar frm de statlige org? Det er snakk om veldedighet. Og velferdsstaten vår er det systemet som etter sigende fungerer best for tiden, så skjønner ikke helt hva du mener med at den ikke fungerer. Vi HAR faktisk en velferdsstat, et demokrati, stemmerett, likestilling, ytringsfrihet, rettsikkerhet osv. Å kunne gi noen kroner til de som jobber for disse tingene som vi tar som en selvfølge synes jeg er på sin plass. Det ene utelukker ikke det andre, det er ikke alt som er perfekt her heller, men jeg gir til frivillige org. Enten det er Amnesty eller Frelsesarmeen. Jeg ønsker å bidra til at alle barn i verden skal få det like godt som mine, uavhengig av tilhørighet. Jeg ønsker å bidra til at alle skal få tilgang til godene vi ser på som en selvfølge, at alle skal få skolegang og kunnskap til å lære om demokrati og arbeide for å skape dette i hele verden. Synes slike holdninger som du representerer er navlebeskuende og egoistiske. Det er faktisk mulig å ville godt både forbarna i sør- armerika så vel som barna i norge. Synes vi skal være ydmyke for det vi har, der vi sitter med vinglasset og ræva godt plantet i designer-sofaen...
Nirgal Skrevet 21. oktober 2012 #41 Skrevet 21. oktober 2012 Det ble det jeg hadde i lommeboka - 32 kr.
Mami_ Skrevet 21. oktober 2012 #43 Skrevet 21. oktober 2012 Hadde glemt det helt av i år, så ble bare en 100 lapp jeg visste jeg hadde liggende i en eller annen lomme. Minner meg selv på (igjen) om at jeg Må bli flinkere til å ha litt kontanter tilgjengelig for loddsalg, basarer, bøssebærere o.l.
Iiiiik Skrevet 21. oktober 2012 #44 Skrevet 21. oktober 2012 400 kroner. Og tre timers innsats sammen med Minstejenta. Argumentasjonsrekker som handler om å sette svake grupper opp mot hverandre, er ikke imponerende logikk. Tror dere som er kritiske at eldre på sykehjem fikk være oppe til 19 hvis vi ikke ga til dem som har det verre enn oss? Eller kanskje helt til 21 hvis vi stengte grensene? Tro'kke det, gitt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #45 Skrevet 21. oktober 2012 Vi ga 100,- Vet det ikke er så mye, men det er slik vi prioriterer denne gangen. Blir nok mer når vi er ferdig med utdannelse og oppussing
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #48 Skrevet 21. oktober 2012 33 kr, skrapte sammen det som var av kontanter i lommeboka. Hadde glemt ut hele greia. Bedre enn ingenting..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #49 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Neste år er det nasjonalforeningen for folkehelse from har tv-aksjonen, så da får du gi så det monner da
Tigerpote Skrevet 21. oktober 2012 #50 Skrevet 21. oktober 2012 Ingenting. Jeg hadde tenkt til å gi, men de kom ikke mens vi var hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå