Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg hadde ikke småpenger, og synes det er ubehagelig å ikke gi noe når jeg først har åpnet døren, så ga en 200-lapp. Svir litt, da dette er en dårlig måned for oss økonomisk, og det er lenge til lønning. Men det går da til en god sak Hva gir dere? (Ikke ment som noe skryte/sammenligne/hevde seg-tråd, er bare nyskjerrig og vet ikke helt hva som er "normalen" )
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 vi gir 150 kr... går til en god sak :-)
Mamma med 2 små Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg gav det jeg hadde i mynter. Så det ble ti kroner til hver, det kom to barn sammen med en voksen.
☆☆☆ Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Kva no enn det kostar å ringe telefonen. Var ikkje heime då bøsseberarane kom (og er raka fant kva kontantar angår)..
Lalina Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 det jeg hadde for hånden i smått....ble rundt 40 kroner.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg gav 60 kroner. Gir alltid litt til bøssebærerne, men det er ikke her vi velger å hjelpe mest. Vi gir penger til noen andre prosjekter, bl.a Yme og et barnehjem i Kambodsja og vi har ikke økonomi til å hjelpe alle...
mer enn bare mor Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Vi ga 500. Pleier å gi deromkring til tvaksjonene. Har forholdsvis god økonomi og tvaksjonen er noe vi liker å gi til, så da tar vi ut penger på forhånd. Hadde gitt mindre hvis vi hadde dårlig økonomi og mer hvis vi var veldig rike
Soon to be mum Skrevet 21. oktober 2012 #11 Skrevet 21. oktober 2012 Vi gav også 500 kroner. Jeg synes det arbeidet Amnesty gjør er viktig og bra, så vil gjerne støtte dem. Er også "sms-aktivist" for Amnesty. En enkel og effektiv måte å gi sin støtte til menneskerettighetssaker.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #12 Skrevet 21. oktober 2012 Vi gav 200. Det var det eneste vi hadde av kontanter :-)
Gegs Skrevet 21. oktober 2012 #13 Skrevet 21. oktober 2012 Her har det ikke vært noe bøssebærere, så ingenting foreløpig!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #14 Skrevet 21. oktober 2012 Ingenting. Det pga feil prioritering av pengene. Amnesty er sikkert flinke de, men når pengene mine bla går til finansiering av aborter så står jeg over. Er mange andre måter å hjelpe kvinner i krig på... I tillegg fokuserer de for negativt på Guantanamo. Det har vist seg gang på gang at personer som har sluppet derfra er og har vært del av terroristgrupper. De har gjennomført angrep etter løslatelse.
n74 Skrevet 21. oktober 2012 #15 Skrevet 21. oktober 2012 250 kroner til de som kom på døra - også kommer jeg til å ringe inn en gang i tillegg (det er vel 200, hvis jeg ikke husker helt feil).
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. oktober 2012 #16 Skrevet 21. oktober 2012 Nå var det vel ikke at det satt folk inne på guantanamo som var problemet, men torturen etc som ble utført? Jisis! Gav 200 kr. Er også Plan- fadder og feltpartner.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. oktober 2012 #17 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Skaø vi begynne med innsamlingsaksjoner for sykehus og eldrehjem inorge? Haha :-) Det er vel pga velferdsstaten vi slipper at ting skal baseres på veldedighet som feks i usa? Nei, "meg,meg,meg,meg" Greit nok at ting ikke er helt på stell her norge, men sammenlignet med elendigheten og det helvete msk i mange andre land lever i så lever vi i luksus, da tenker jeg ikke på pengemessig, men vi har faktisk både fred, demokrati, og likhet for loven om vi er kvinne eller mann. Msnge tar det tydeligvis som en selvfølge. Ikke så skarp, du?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. oktober 2012 #18 Skrevet 21. oktober 2012 I år ble det bare en hundrings, det var det vi hadde i hus av kontanter. Syns det er litt lite, får kanskje ringe inn noen penger i tillegg.
Mamma med 2 små Skrevet 21. oktober 2012 #20 Skrevet 21. oktober 2012 Her ga vi ingenting. Og jeg mener det er idioti at de arrangerer dette i det hele tatt. Norge gir så mye hjelp til utlandet og forskjellige organisasjoner så det burde jaggu holde. Det året de samler inn til fattige i Norge, sykehus, eldrehjem, narkomane osv her i landet da skal jeg gi. Hjelp heller mennesker her i landet enn i andre land hvis dere først skal hjelpe. Skaø vi begynne med innsamlingsaksjoner for sykehus og eldrehjem inorge? Haha :-) Det er vel pga velferdsstaten vi slipper at ting skal baseres på veldedighet som feks i usa? Siden velferdsstaten fungerer her i landet så hadde det ikke vært dumt med veldedighet. Nei, "meg,meg,meg,meg" Greit nok at ting ikke er helt på stell her norge, men sammenlignet med elendigheten og det helvete msk i mange andre land lever i så lever vi i luksus, da tenker jeg ikke på pengemessig, men vi har faktisk både fred, demokrati, og likhet for loven om vi er kvinne eller mann. Msnge tar det tydeligvis som en selvfølge. Ikke så skarp, du? Så du synes det er riktig at barn i Norge skal vokse opp i fattigdom, at narkomane ikke skal få hjelp fordi det ikke er bevilget nok penger til dette? At eldre på sykehjem må legge seg kl 18 og at de kun får dusje 1gang i uken fordi det ikke er bevilget nok penger? Lurer jaggu på hvem som ikke er skarp her jeg, hjelpe andre før sitt eget land vitner om veldig lav intelligens.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. oktober 2012 #21 Skrevet 21. oktober 2012 Ga 50,- i kontanter, var alt jeg hadde (sløvhet, jeg vet) og så er jeg medlem av Amnesty. Skulle egentlig gå med bøsse, men har hatt sykt barn siden torsdag
Eliane Skrevet 21. oktober 2012 #22 Skrevet 21. oktober 2012 Gav det jeg hadde,114 kr. Støtter de som hjelper andre som ikke har det like godt som oss.
Mamma med 2 små Skrevet 21. oktober 2012 #23 Skrevet 21. oktober 2012 Å jeg mente siden velferdsstaten ikke fungerer. Får gi det inn med t-skje til enkelte kverulanter.
Mrs. Kaizer Skrevet 21. oktober 2012 #25 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Ikke en krone, var heldigvis ikke hjemme når de var på døra her. Men i går brukte vi 400 kr på basar til inntekt for barnehjem i Ukraina:) Endret 21. oktober 2012 av Kamelen Klara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå