Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Klart det er greit å ha sånn at man klarer seg, men jeg har ikke flust i penger, men har til mat, klær og det vi trenger.
chiqita Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Ja til en viss grad tror jeg det. Tror ikke det ville løst alle problemer, men det ville gjort hverdagen mye lettere, og dermed ville jeg blitt mer lykkelig ;-)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Vel ikke at pengen i seg selv kan gjøre meg lukkelig. men at penger kan realisere en del drømmer jeg har som derimot vil/har gjort meg lykkelig. For meg var det avgjørende for lykken min å eie min engen bolig. Og på den måten var økonomisk firhet avgjørende. Jeg trenger ikke være søkkrik. men liker å ha muligheten til å gå ut å spise, drikke god vin, shoppe. Reise litt. Kjøpe fine julegaver til de jeg er glad i +++ Jeg liker å føle meg trygg på at det går mer enn bare rundt. Jeg hadde neppe vært så lykkkelig jeg er nå om det ikke var for at jeg har tilnærmet økonomisk frihet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har hatt det virkelig trangt tidligere. Har måttet søke sosialstønad over lengre perioder blant annet. Nå har jeg romslig økonomi og vel så det, mest takket være mannen, selv om jeg også jobber og drar inn litt. Jeg er mye mer lykkelig nå. Ikke først og fremst fordi vi har hus og fine biler, men som et ledd i det å ha et ordnet liv. Jeg slipper bekymre meg for ubetalte regninger og trusler om inkasso, og jeg slipper å stå foran klesskapet og bla gjennom nuppete, hullete og uvaska klær i desperat jakt på noe som går an å ha på seg i forskjellige sammenhenger.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg tror absolutt penger kan gjøre en lykkelig.... Det kan gi en ny start på et miserabelt liv - som for eksempel å gjøre det lettere å komme ut av et vanskelig samliv... Jeg skulle veldig ønske jeg plutselig fikk en stor pengegave.... Det kunne ha fjernet en masse bekymringer, og gjort hver dag litt lettere må møte når man våkner om morgenen...
håpefull<3 Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Jeg tror ikke penger i seg selv gjør folk lykkeligere, men å ha "nok penger" gjør livet enklere, noe som igjen gjør det enklere å bli lykkelig. Men det gjelder ikke alle. Jeg har en søkkrik kompis som er noe av det mest ulykkelige man kan finne på jordas overflate. Han er singel, og de damene han først får er bare ute etter penger. Han hadde lett byttet ut mitt vanlige familieliv med sitt eget singelliv. Selv har jeg flust av penger. Men så er jeg vel en av få som ikke framstiller livet mitt som perfekt på facebook osv. Jeg har både gode og dårlige dager, og tørr å innrømme at selv om jeg elsker gubben så er han laaangt ifra perfekt. det er deilig å kunne kjøpe det jeg vil når jeg vil, men jeg vil påstå at jeg hadde vært like (u)lykkelig med mindre penger også. 90% av tida har jeg det utrolig bra, men 10% av tida hater jeg hele livet mitt, gubben osv... finnes dager jeg tenker at jeg hadde hatt det bedre alene og da selvfølgelig med mindre penger, enn med livet og pengene jeg har nå. og hadde jeg vunnet 50 mill i lotto hadde jeg nok fortsatt hatt disse deppe-dagene mine... penger betyr mye, men ikke alt men ja, jeg skjønner at jeg sikkert ikke hadde vært like happy om jeg levde på fattigdomsgrensen... Endret 20. oktober 2012 av håpefull<3
Kliko Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Tror ikke jeg blir lykkeligere sånn innvendig, men klart det gjør ting lettere der og da
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Ja, jeg blir lykkeligere av å slippe å velge mellom å spise og betale regninger. Har vært der og er ute av det nå, så det vet jeg.
C.L.H85 Skrevet 20. oktober 2012 #11 Skrevet 20. oktober 2012 Før jeg fikk meg jobb måtte vi leve på 1 inntekt, noe som gjorde det hardt økonomisk.... Det stresset med å måtte låne penger, om så for en liten periode gjorde meg ikke akkurat harmonisk... Blir ikke lykkeligere med masse penger, men det gjør ting mye LETTERE Lykke for meg er veldig mye annet.
Gjest Miryks Skrevet 20. oktober 2012 #12 Skrevet 20. oktober 2012 Ikke direkte lykkelig, men avslappet og bekymringsløs.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #13 Skrevet 20. oktober 2012 Klart det er greit å ha sånn at man klarer seg, men jeg har ikke flust i penger, men har til mat, klær og det vi trenger. Ikke lykkeligere, men man får jo et litt enklere liv hvis man har nok til å leve av. Men jeg merker at jeg faktisk er litt lykkeligere med litt utfordringer i livet. Setter mer pris på det man har da. Forutsetter selvsagt at man har nok til at man ikke lever fra hånd til munn. Mannen min arvet forresten flere millioner. Han klager fremdeles over de samme tingene som da han hadde mindre. Så pengene forandrer ikke mye, annet enn at man kan kjøpe mange ting som ikke gjør oss lykkelige.
Regnbuemamma Skrevet 20. oktober 2012 #15 Skrevet 20. oktober 2012 Ja... Mer penger,mindre bekymringer, mindre bekymret- mer avslappet person, mer avslappet person- mer tilstede... Så akkurat nå for meg ville penger betydd alt... Dessverre, men slik er livet når ALT går enn i mot:(
magica fra tryll Skrevet 20. oktober 2012 #16 Skrevet 20. oktober 2012 Undersøkelser viser at de som har mye penger ikke er generelt lykkeligere enn de som har mindre. Poenget er at man trenger å ha nok til å ikke bekymre seg om å få betalt regningene. Utover det er det faktisk ikke avgjørende for livskvaliteten i det hele tatt.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. oktober 2012 #17 Skrevet 20. oktober 2012 Det tar utvilsomt bort noen bekymringer og gir mulighet for å realisere noen drømmer. På den andre siden så er det fullt mulig å være lykkelig uten penger
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #18 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg tror penger kan hjelpe til å gjøre en lykkelig. Pengene i seg selv gjør en ikke lykkelig, men det livet en kan skape ved hjelp av pengene kan gjøre en lykkeligere. Mange problemer kan forsvinne, men desverre så kan det også skape nye. Så jeg mener penger kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #19 Skrevet 20. oktober 2012 hadde jeg hatt litt mer penger tror jeg nok at jeg ville vært lykkeligere- da hadde endel bekymringer forsvunnet som igjen bidrar til mer lykke tenker jeg.Slik det er i dag klarer jeg meg akkurat, men jeg har ikke sjanse til å sette av penger til sparing eller kjøpe et eneste klesplagg til meg selv.
☆☆☆ Skrevet 20. oktober 2012 #20 Skrevet 20. oktober 2012 Dei som seier ein ikkje kan kjøpe lykke handlar i feil butikk...
ellen-propellen Skrevet 20. oktober 2012 #21 Skrevet 20. oktober 2012 Penger gjør enn ikke mer lykkelig,da lykke finnes i de små tingene i livet. Norge er ett av verdens rikeste land,men de mest ulykkelige. Costa rica er ett v verdens fattigste land, men de mest lykkelige. Kanskje man bør slutte å måle lykke i penger og materielle goder
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #22 Skrevet 20. oktober 2012 Lykkelig vet jeg ikke men ville gitt meg tid til andre ting og jeg hadde beskymret og stresset mye mindre. Så det hadde gitt rom til lykke
Cat_Woman Skrevet 20. oktober 2012 #23 Skrevet 20. oktober 2012 Ja. På den måten at hvis man har masse penger, så slipper man en del bekymringer. Mindre bekymring = mer lykke...
Mrs. Bouquet Skrevet 20. oktober 2012 #24 Skrevet 20. oktober 2012 Det spørs selvsagt hvordan man har det i utgangspunktet. Men penger er en stor del av lykkebarometeret mitt. Penger gir i alle fall oss mye mer frihet og lite bekymringer.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. oktober 2012 #25 Skrevet 20. oktober 2012 Jupps, nå snur og vender vi på alle kroner for å få det til å holde, med noen tusen til, så hadde det ikke vært så stramt og vanskelig å leve Men hvertfall noen mnd til, så får vi prise oss lykkelige for den rikdomen vi har i venner, familie og kjærlighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå