Gå til innhold

Må deres barn dra i alle bursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 bursdager på en helg var jo ekstremt da, utrolig hvis ingen av dem kolliderer tidsmessig!

Vi har aldri opplevd så mange på en gang, men noen ganger har det vært en bursdag lørdag og en søndag. Jeg tror gutten min inviteres i normalt mange bursdager, og stort sett er det bare stas, men jeg har også sett tendenser til at han har vært litt lei i perioder med mange bursdager.

Men ja, i utgangspunktet må han faktisk dra ja. Hvis vi er bortreist eller har lagt planer som er vanskelige å endre på kommer han jo ikke i bursdagen, men jeg synes faktisk han skal ha en ganske god grunn for ikke å komme. Jeg synes man stiller opp når noen inviterer til og lager selskap jeg. Og tenk så skuffet barnet blir hvis mange ikke kommer? Hvis jeg hadde arrangert selskap for barnet mitt og få hadde kommet, hadde jeg blitt veldig skuffet om jeg fikk høre etterpå at årsaken var at barna "ikke ville", eller at familien heller dro på tur i skogen (det kan man gjøre ellers også).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 bursdager på en helg var jo ekstremt da, utrolig hvis ingen av dem kolliderer tidsmessig!

Vi har aldri opplevd så mange på en gang, men noen ganger har det vært en bursdag lørdag og en søndag. Jeg tror gutten min inviteres i normalt mange bursdager, og stort sett er det bare stas, men jeg har også sett tendenser til at han har vært litt lei i perioder med mange bursdager.

Men ja, i utgangspunktet må han faktisk dra ja. Hvis vi er bortreist eller har lagt planer som er vanskelige å endre på kommer han jo ikke i bursdagen, men jeg synes faktisk han skal ha en ganske god grunn for ikke å komme. Jeg synes man stiller opp når noen inviterer til og lager selskap jeg. Og tenk så skuffet barnet blir hvis mange ikke kommer? Hvis jeg hadde arrangert selskap for barnet mitt og få hadde kommet, hadde jeg blitt veldig skuffet om jeg fikk høre etterpå at årsaken var at barna "ikke ville", eller at familien heller dro på tur i skogen (det kan man gjøre ellers også).

Nei, ingen kolliderer tidsmessig men søndag er det bursdag fra 12-15 og 16-19 så ikke mye tid imellom. Hun skal i alle ja, men jeg henter nok tidligere i sistebursdag på søndag. Blir en lang dag med lite skikkelig mat.

Ang. skogstur så er jenta ei skikkelig utejente, og det er lite tid i hverdagen til slikt. Vi tar middagen noen ganger oppi marka med gode venner, men stort sett er det i helgene det er tid til dette. Som sagt har det vært bursdag(er) hver helg i det siste og hun er litt lei rett og slett. Neste helg har jeg derimot lovt henne hyttetur med skogsturer og det selv om det ramler ned 10 bursdagsinvitasjoner;)

Hun er ei populæ jente som ofte bes til de i paralellklassene også i tillegg til mange fra bhg/nabolaget så dette er vel "prisen" å betale;))

Skrevet

Nei, det må de ikke. Til tider er det mange bursdager og da droppes noen. Rett og slett fordi vi ofte er på turer, hytten o.l i helgene. Lar ikke være finne på noe en lørdag f.eks for at barnet skal i bursdag.

Skrevet

Jge hadde ikke hatt råd til så mange bursdager. 4 bursdager på en helg koster jammen.

Skrevet

Det var jo utrolig mye med 4 bursdager på en helg, skjønner man kan bli rimelig sliten av det. Men jeg lurer på hvorfor dere har bursdager som varer 3 og 4 timer? Her er det normalt at de varer i 2 timer, det er nok. Her spiser de først og så leker de og ser film..og får is/godteri.

Skrevet

Nei, ingen kolliderer tidsmessig men søndag er det bursdag fra 12-15 og 16-19 så ikke mye tid imellom. Hun skal i alle ja, men jeg henter nok tidligere i sistebursdag på søndag. Blir en lang dag med lite skikkelig mat.

Ang. skogstur så er jenta ei skikkelig utejente, og det er lite tid i hverdagen til slikt. Vi tar middagen noen ganger oppi marka med gode venner, men stort sett er det i helgene det er tid til dette. Som sagt har det vært bursdag(er) hver helg i det siste og hun er litt lei rett og slett. Neste helg har jeg derimot lovt henne hyttetur med skogsturer og det selv om det ramler ned 10 bursdagsinvitasjoner;)

Hun er ei populæ jente som ofte bes til de i paralellklassene også i tillegg til mange fra bhg/nabolaget så dette er vel "prisen" å betale;))

Jeg som har skrevet svaret du har kopiert over :)

Men da har dere jo allerede planlagt å reise bort neste helg, og kommer det bursdagsinvitasjoner har dere jo en gyldig grunn vil jeg si, dere har allerede planlagt hyttetur. Jeg tenkte mer på folk som ikke har slike konkrete planer, men som får lyst på en skogstur i nærmiljøet og tenker at det får bli det samme med bursdagsinvitasjonen som alt ligger der.

Skrevet

Jeg som har skrevet svaret du har kopiert over :)

Men da har dere jo allerede planlagt å reise bort neste helg, og kommer det bursdagsinvitasjoner har dere jo en gyldig grunn vil jeg si, dere har allerede planlagt hyttetur. Jeg tenkte mer på folk som ikke har slike konkrete planer, men som får lyst på en skogstur i nærmiljøet og tenker at det får bli det samme med bursdagsinvitasjonen som alt ligger der.

Vel, jeg ser det fra en annen side igjen. Alt for mange dag idag lever stillesittende liv og det å ikke kan bruke helgene på å være litt aktive ute er en uting. Her hadde jeg ikke latt barna gå i 4 bursdager på en helg. Dvs et høyt sukkernivå hele helgen etter en uke på skolebenken. Får ikke tid å gjort noe før en ny uke trer inn. å leve på sukker en hel helg er ikke bra! Det finnes faktisk avogtil en grunn for å sette egne barn fremst.

Skrevet

Er det helt slutt på å feire bursdager på andre dager enn selve dagen? Jeg har ei jente på 15 mnd, og halvparten av de som er født samme år som henne (dvs 5 stk, lite sted) er født i løpet av 2 uker. Jeg tenker at det vil være naturlig når den tid kommer at vi foreldrene prøver å samordne og spre feiringene litt, så man ikke risikerer at ingen kommer fordi det blir for mye. Disse barna vil jo ha bursdag på samme dato hvert år, så det er alltid de samme som er utsatt for at de som er invitert ikke dukker opp...

Et alternativ er jo å feire sammen, men ikke hvert år synes jeg, det er jo stas å ha helt eget selskap også.

Skrevet

Her er det alltid minst 10 av 14 gutter i guttas bursdager.

Da den første innvandreren kom var det 15 av 14 som kom.

Han ene tok med seg lillebroren sin. :-)

Foreldre som skjønner hva viktig sosial kapital er.

Skrevet

Jeg vil gjerne lære barna mine at det ikke er ok å ikke komme i en bursdag en er invitert i. En barnabursdag varer som regel ikke så lenge å om barnet mitt vil gå tur i skogen så gjør vi heller det etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...