Gå til innhold

Det verste jeg hører for tiden er.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Hvis folk sier tacos så vil jeg spy. Så nei, det er ikke det samme for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge folk gjør seg forstått så er det da vel det samme for dere hvordan de snakker og uttaler seg??

Eller?

Absolutt ikke.

Skrevet

Trodde det bare var de mest konservative som skrev orange i stedet for oransje. På linje med chauffeur i stedet for sjåfør, eller friseur i stedet for frisør.

Grunnen til at mange sier resturang og temperamang, er vel den franske nasallyden på slutten. Siden vi nordmenn ikke får til den lyden i -ment, sier vi -mang.

Som i engasjemang. På fransk uttales engasjement noe slik som "ångasjemå".

Husker eldre folk her brukte å si angasjemang.

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

DEN følelsen..

Skrevet

Må være kjedelig å henge seg så ille opp i talemåten enn selve innholdet i samtalen..

Blir en kvalm hvis noen uttaler et ord som ikke er innenfor ens vokabular, så har en noe å bearbeide..

Skrevet

Det heiter altså tako her på bygda. Ikkje taco.. :)

Skrevet

Vel, det verste jeg hører/leser på face er: "den følelsen når..."

Jeg kaster opp av sånne fraser!

Skrevet

Det verste må være når folk skriver "ish" bak ord. Foreksempel: da jeg våknet kl 08ish. Fælt!!

Skrevet

Synes ærlig talt det er verre når man ikke klarer å skrive korrekt norsk, ift bruk av s i slutten av et ord. Eksempel: Sharif´s dekksenter

Helt for jævlig. Ser heldigvis at de skriver det stort sett riktig på nettsiden sin i alle fall.. Det er jo en trøst. Men å ha "Sharif´s" med svære bokstaver på siden av bygningen sin... Flaut.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg blir ufattelig provosert av at noen sier trøtt og snø. Jeg som er så fin på det har vokst opp med snE og trEtt.

Nei men altså, ja jeg liker at man skriver -ment og rant altså.

Skrevet

Jeg blir ufattelig provosert av at noen sier trøtt og snø. Jeg som er så fin på det har vokst opp med snE og trEtt.

Eller hva med ælva som i akers ælva !! Grøss ..

Skrevet

konti! det er ekkelt!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Man SKAL jo skrive temperament og restaurant! Så lenge man ikke uttaler dem som dem skrives, så :P Fremmedord har jo litt annen skrivemåte enn andre...

Skrevet

heheh, er enig med mange her inne om at det ser helt kørka ut med nye skrivemåter på ord som f.eks sørvis o.l..... Selv underviser jeg, og da jeg rettet en student som hadde skrevet ordet selle som i hudselle rettet jeg dette til celle. Jeg ble da raskt underrettet av vedkommende at det er lov å skrive selle på norsk......Det er riktignok det, da vi bruker bokstaven c i få tilfeller, men det er utrolig rart! blodselle, hudselle, hjerneselle, form meg ser det helt dyslektisk ut (beklager om jeg støter noen).

Skrevet

Akkurat Akerselva heter Akerælva. Sånn er det bare.

Skrevet

Jeg, på min dialekt sier jeg sny:D

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vel, det verste jeg hører er de som ikke kan si -kj, men kun sj.... Kommet for å bli- desverre. Sjøtt og sjylling, sjino.. Grøss...

Skrevet

Elva ja. Ææælva nei.

Akkurat Akerselva heter Akerælva. Sånn er det bare.

Skrevet

Mammahjerte ditt og mammahjertet datt... "Åhh, jeg fÅr sÅ vondt i mammahjertet mitt"

Grøss, vi har da bare ETT jævla hjerte.....

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Mammahjerte ditt og mammahjertet datt... "Åhh, jeg fÅr sÅ vondt i mammahjertet mitt"

Grøss, vi har da bare ETT jævla hjerte.....

Nei nei, vi mammaer har et hjerte extra, som det kun er plass til barna ;-)

Gjest Husfrua
Skrevet

uæh!Jammen bra vi er forskjellige. Jeg får nemlig angst når folk sier sne og trett:-P Minner meg om den gamle sure tanta mi fra Blommenholm o_O. Og for å ikke glemme dukke og elg. Nei her sier vi dåkke og ælj.

Gjest Husfrua
Skrevet

Vel, det verste jeg hører er de som ikke kan si -kj, men kun sj.... Kommet for å bli- desverre. Sjøtt og sjylling, sjino.. Grøss...

Åh! Er så enig! Later som om jeg ikke forstår hva dem sier jeg. Stakkars unga mine hvis dem begynner med det!Da skal de få pugge riktig ordlyd til de ser mann med ljåen!:-P

Skrevet

Å.. Jeg har flere.. Jeg hater de undernevnte:

cupcake, kidza, vittig, særr, kiddn.. enda er det mange flere, men kommer ikke pÅ i fara :)

Særr er ett ord "ungdommene" bruker som bertyr "serriøst"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...