Gå til innhold

Det verste jeg hører for tiden er.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

-s for å markere flertall i norske ord. Og det eneste eksemplet jeg kommer på nå er tacos. For jeg leste det nettopp. Jeg hater det. En taco, flere tacoer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KUDOS!

Grrrr det heter kudoer!!!

Skrevet

Synd det er hakket verre med de som uttaler jus/ juice som på engelsk :o

Skrevet

Hvem er det som bare spiser èn taco da?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Det stygeste er: Sørvis. Resturang, Temperamang. Ja jeg vet det er lov, men det stygt for det!

Skrevet

Er taco et norsk ord?

Bøyer du låneord fra fransk på fransk? Fra latin på latin? Fra tysk på tysk?

Skrevet

Det stygeste er: Sørvis. Resturang, Temperamang. Ja jeg vet det er lov, men det stygt for det!

Sikker på at det er lov?

Bokmåls- og nynotorskordlista mi sa "Nei"

Gjest 5 andre
Skrevet (endret)

"Han har på seg caps". Akkurat som om folk pleier å ha på seg flere skyggeluer av gangen. Hvorfor sier vi det? De sier jo ikke cap i flertall i engelsktalende land heller.

Endret av 5 andre
Skrevet

Sikker på at det er lov?

Tenker da på de to sistnevnte. Sørvis vet jeg er et od.

Skrevet

Synd det er hakket verre med de som uttaler jus/ juice som på engelsk :o

Enig!

Skrevet

Sikker på at det er lov?

Lærte på skolen i for i fjor at det var lov. Men jeg fikk ikke toppkarakter, så læreren kunne kanskje ikke så mye. Håper ikke det er lov, men jeg ser det overalt! På face, i CV´r NEI NEI NEI!

Skrevet

Jeg sier muffins om jeg skal ha en muffin

Skrevet

Sikker på at det er lov?

Lærte på skolen i for i fjor at det var lov. Men jeg fikk ikke toppkarakter, så læreren kunne kanskje ikke så mye. Håper ikke det er lov, men jeg ser det overalt! På face, i CV´r NEI NEI NEI!

Svarte deg lengre oppe;)

Skrevet

Er taco et norsk ord?

Bøyer du låneord fra fransk på fransk? Fra latin på latin? Fra tysk på tysk?

Gjør igrunn ofte det gitt! Som i konto - konti...

Skrevet

Ifølge ordlistene på nett - (som jeg bruker når jeg skal slå opp alskens ord jeg er usikker på når jeg retter langsvarsoppgaver - og som skal være oppdaterte) - er de to siste ikke-godkjente ord.

http://www.nob-ordbo...=+&ordbok=begge

Det var da enda godt! Det er fælt! Jeg leser det desverre ofte.. Sammen med oransj (jeg lærte orange på barneskolen)

Skrevet

Ifølge ordlistene på nett - (som jeg bruker når jeg skal slå opp alskens ord jeg er usikker på når jeg retter langsvarsoppgaver - og som skal være oppdaterte) - er de to siste ikke-godkjente ord.

Det var da enda godt! Det er fælt! Jeg leser det desverre ofte.. Sammen med oransj (jeg lærte orange på barneskolen)

Oransje er lov ;)

Skrevet

Oransje er lov ;)

Jepp, men fremdeles fælt!

Skrevet

Taco + Kos = tacos/takos. Velkommen til en yngre generasjon! Den første jeg hørte som sa var Pelle Krogstad, figuern i Hotel Cæsar. Syns det er morsomt! Sikkert fordi jeg er fra Hokksund ;)

Skrevet

Oransje er lov ;)

Jepp, men fremdeles fælt!

;)

Skrevet

Så lenge folk gjør seg forstått så er det da vel det samme for dere hvordan de snakker og uttaler seg??

Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...