Husbygger Skrevet 19. oktober 2012 #26 Skrevet 19. oktober 2012 Kan ikke far overta din permisjon sånn at hans permisjon starter tidligere? Men uansett så var det en vanvittig sum svigermor skulle ha for å passe sitt eget barnebarn! Hadde prøvd å funnet en annen løsning da ja!
Gjest vinterbrud Skrevet 19. oktober 2012 #27 Skrevet 19. oktober 2012 Dette var en høy pris ja.Da jeg jobbet fullt som dagmamma for en god del år siden,tjente jeg 3000 kroner i måneden med arbeidstid 07,30 til 16,30.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #28 Skrevet 19. oktober 2012 For meg er det helt sykt at en pensjonert bestemor skal kreve penger for å passe barnebarnet sitt litt... Hadde en av våre bestemødre begynt med slikt hadde jeg blitt skikkelig skeptisk til motivasjonen. I en familie hjelper vi hverandre uten å ta betaling enten det gjelder flytting, kjøring til flyplass, barnevakt eller baking til bursdager. Her har mormor og farmor passet barnet vårt en gang pr. uke i over et år og tar alle ekstra dager de kan få så fordeler annenhvert nå som det bare er noen planleggingsdager og "for syk til bhg"-dager. Syntes dette hørtes veldig trist ut for deg og dere HI, forstår godt skepsisen din!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #29 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg synes ikke det er rart at hun skal ha betalt for jobben når poenget er å hjelpe deg slik at du får jobbet, men prisen var drøy. Om det hadde dreid seg om hver dag ville prisen vært helt grei. Er du sikker på at det ikke er en misforståelse i forhold til hvor mye hun skal passe? Om du foresten har fått en veldig godt betalt jobb, slik at du uansett tjener godt på å jobbe selv etter å ha betalt for barnepassen, og hun har en dårlig pensjon, ville jeg kansje også tenke at det var greit. Da vil dere begge to tjene på ordningen.
me_87 Skrevet 19. oktober 2012 #30 Skrevet 19. oktober 2012 6000 kr i mnd fikk jeg ikke engang når jeg jobbet fulltid som dagmamma,så dette var veldig dyrt ja! Mamma hadde passet småen gratis om det kun var snakk om 2 dager i uken.
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. oktober 2012 #31 Skrevet 19. oktober 2012 Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt. øra er i ferd med å ramle av. Familier hjelper hverandre, støtter hverandre og er en ressurs for hverandre. Barnebarn er livets dessert og hun burde jo se på det som en gylden mulighet til å ta del i sitt lille barnebarn sitt liv, på springbrettet mot fremtiden. Synes rett og slett det er forkastelig at hun skal tjene penger på å ta vare på et lite familiemedlem, som er hennes eget kjøtt og blod. Be henne spørre seg selv om hun da har råd til alle tjenestene hun vil trenge av familien som eldre. Vet ikke med andre, men i min familie ser besteforeldrene på tiden med barnebarna som kvalitetstid, og strekker gjerne ut en hjelpende hånd.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #32 Skrevet 19. oktober 2012 Be henne spørre seg selv om hun da har råd til alle tjenestene hun vil trenge av familien som eldre. DEN likte jeg! Gjør det!
soleia Skrevet 19. oktober 2012 #33 Skrevet 19. oktober 2012 Eg synes det må vere greit å få betalt for barnepass, sjølv om ein er bestemor, og mange besteforeldre gjer det gratis. Det er trass alt ein del arbeid, og ein bind opp tida si. Men det var ein høg takst! Har ikkje hatt dagmamma sjølv, men trur det ligg rundt den prisen for fulltid. Går ut frå at ho skal registrere seg og vere "kvit" dagmamma og då? -eller..?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #34 Skrevet 19. oktober 2012 En person som jobber som dagmamma vil selvsagt ha mer enn ett barn hos seg, hvis hun skal kunne leve av det. Dermed er det faktisk ikke normalt å betale f.eks 100 kr timen, slik noen her foreslår. Da ville vedkommende hatt en timelønn på flere hundre i timen for å passe barn hjemmefra. Normal betaling er vel 250-300 kroner per barn, per dag, når man benytter seg av dagmamma. Men som du sier, HI, hvem vil sende barnet sitt til noen som bare er ute etter å bruke det som en inntektskilde? Greit nok å få litt tilbake for det, det er jo slitsomt å binde seg opp noen dager i uken, være med en smårolling som trenger endel oppmerksomhet gjennom dagen. Men det var da sinnsykt hvor mye hun skulle sko seg på dette her, sjokkerende.
Kathrine. Skrevet 19. oktober 2012 #35 Skrevet 19. oktober 2012 Hadde aldri betalt så mye penger til ei så usympatisk dame.
2skjønnasser Skrevet 19. oktober 2012 #36 Skrevet 19. oktober 2012 Er hun helt med sine fulle fem! Du må ikke finne på å betale så mye, det er jo helt sprøtt! Aventer i avisa, hva som helst, finn en damamma
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #37 Skrevet 19. oktober 2012 Det er ikke vanlig å betale en bestemor for barnepass, heller kjøpe en presang til henne når perioden er slutt. Blir nesten sint!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #38 Skrevet 19. oktober 2012 To dager i uka - altså 8 dager i mnd, i to mnd. 16 dager totalt - 12000 skal hun ha. Syns dere det er drøyt? Jeg syns helt ærlig det. Men kanskje jeg er smålig. Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb. Hadde tenkt å betale uansett. Men ikke 12000. Men men... De fleste dagmammar tar mellom 5 og 7 tusen (etter hvor de er lokalisert) for å passe et barn 8 timer dagen, 5 dager i uka. Aldri i verden om jeg ville betalt 6000kr for barnepass 8 dager hverken til slekt eller fremmede. Nesten hundre kroner i timen for å passe barnebarnet sitt den er noe drøy
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 19. oktober 2012 #39 Skrevet 19. oktober 2012 Det syns jeg var altfor mye. Da hadde jeg funnet en annen løsning.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #40 Skrevet 19. oktober 2012 Sykt, sykt og atter sykt! Dere holder barnet med bleier og det får være nok! Også kunne hun fått en blomster eller noe fint/symbolsk for deres takknemmelighet. Kjenner jeg blir direkte forbanna! For ei bestemor!! Syns virkelig dere skal fortelle henne hva dere mener. Også finner dere en annen dagmamma, så sier dere til denne bestemora at dere ikke har råd til å bruke henne! Fysj å fy for ei dame! Enig med hun over her også. Spør henne om hun har råd til all hjelpen hun vil trenge etterhvert.
ny vestfold Skrevet 19. oktober 2012 #41 Skrevet 19. oktober 2012 da heg var dagmamma for 10 år siden,tok jeg 4000 for 5 dager ink mat og drikke. 6000 for 4 dager,hører ikke hjemme uansett om det er dagmamma el privat svartt el hvit. max pris på barnehage er 2500kr. for 5 dager i uka(50 timer)
ny vestfold Skrevet 19. oktober 2012 #42 Skrevet 19. oktober 2012 om hun skal ha så mye for 4 dager i mnd,hvor mye skal hun da ha for 20 dager i mnd? om hun skulle passet hver dag.dere hadde jo blitt ruinert.
C.L.H85 Skrevet 19. oktober 2012 #43 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg betaler dagmamman 6000 i mnd og hun har barnet mitt hver dag! Var da voldsomt til dyr bestemor. Nei da hadde jeg funnet noen andre...
Edelweis Skrevet 19. oktober 2012 #44 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg betaler min hvite dagmamma 25 kr timen. Det kunne aldri fallt meg inn å kreve betlaing for å passe mitt eget barnebarn. Hadde du? Kan du ikke takke ja til jobben for så å søke 40% permisjon i to mnd?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #45 Skrevet 19. oktober 2012 To dager i uka - altså 8 dager i mnd, i to mnd. 16 dager totalt - 12000 skal hun ha. Syns dere det er drøyt? Jeg syns helt ærlig det. Men kanskje jeg er smålig. Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb. Hadde tenkt å betale uansett. Men ikke 12000. Men men... Moren min tok 2000 kr for sånn ca 8 dager i mnd. Det var det jeg fikk utbetalt i kontantstøtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå