Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 To dager i uka - altså 8 dager i mnd, i to mnd. 16 dager totalt - 12000 skal hun ha. Syns dere det er drøyt? Jeg syns helt ærlig det. Men kanskje jeg er smålig. Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb. Hadde tenkt å betale uansett. Men ikke 12000. Men men...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Det hadde jeg faktisk ikke betalt. Mulig hun skriver slik regning om du går på aap eller dagpenger eller andre ting som gjør du får det dekket av staten. Ikke vet jeg. Hadde heller funnet andre til å passe, ville ikke stolt på at hun evnet å passe ungen, at ungen hadde det bra hos en slik bestemor, som er så grådig.
* SMÅ EINSTEINS Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Det var DRØYT. Jeg betalte min mor 4000 kr mnd for 3 dager i uka fra 07- 17 . Så 6000 var ekstremt for 2 dager.
håpefull<3 Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 det er såpass drøyt at jeg har problemer med å tro på det men altså, hvis hun ser på det som en jobb så er det jo ikke helt vill timesbetaling heller. men alt i alt er det likevel for mye i mine øyne. min svigermor hadde passet barnebarnet sitt gratis i ett år om hun fikk lov, så jeg fikk litt hakeslepp her
Gjest Gullguttene Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Oi, nå ble jeg helt satt ut. Er det mulig? 12000? Vel, det hadde ikke jeg betalt. For en bestemor, svømmer hun innover også?
Gjest peacock Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Oi, har du spurt hvorfor hun vil ha såpass mye? Er jo billigere med en fulltidsplass hos dagmamma!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg og mannen har gradert uttak på foreldrepenger. Jeg har 60% stilling, og jobber tre dager i uka, han har avtale med arbeidsgiver om perm 3 dager i uken. (Så jeg er hjemme 2 dager, han 3) Men så fikk jeg tilbud om 100% fast stilling (Noe jeg har ønska meg i årevis, 100% fast vokser ikke på trær). Spurte bestemor (som er pensjonist) om hun kunne tenke seg å passe barnet disse to dagene i uka i to mnd, til mannen min går ut i 100% perm. Det ville hun, men for 12000 kr. Jeg ble faktisk litt lei meg. Ikke pga. pengene. Men, fordi jeg fikk følelsen av at dette var noe hun ville si ja til utelukkende for å tjene penger. Og ikke fordi hun vil være sammen med barnebarnet sitt på 8 mnd... hi
Blomstogbier Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Oi, det synes jeg også var mye penger!
hol(L)y COW Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Nesten dyrere enn bhg og dagmamma til sammen. På fulltid. Nei da hadde jeg funnet en annen løsning.
verpesjuk86 Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke det er drøyt - en timesbetaling på 100 kr hvis vi regner 7,5-timersdager. Du sier at "Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb.", så det er tydelig at alternativet er en jobb med inntekt, der hun sikkert taper minst 1000 kr dagen etter skatt på å ikke jobbe. Er vel bare fair at dere deler på det tapet? Hvordan brøken blir, er vel litt avhengig av lønna hennes ellers og hvorvidt dette skal rapporteres inn og skattes av. Jeg har tenkt på å tilby svigerinnen min jobb som dagmamma en dag eller to i uken om et par år mens hun er student, og det kunne ikke falle meg inn å betale mindre enn 100 kr timen for det. Men kanskje det er jeg som er rar?
Blomstogbier Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Men hun er jo pensjonist? Så da er ikke alternativet noenting. Jeg synes det er greit at man tar seg betalt. Men jeg synes det var litt høy pris for 16 dager. Kanskje bare jeg som er vant til at folk mer enn gjerne hjelper til litt for gledens skyld (som sagt pris er OK, men ikke sånn at man skal tjene veldig godt på det?)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 wow - det var drøyt...Venninnen min var dagmamma for sønnen min 2,5 dag i uken - hun fikk 200,- pr dag.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke det er drøyt - en timesbetaling på 100 kr hvis vi regner 7,5-timersdager. Du sier at "Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb.", så det er tydelig at alternativet er en jobb med inntekt, der hun sikkert taper minst 1000 kr dagen etter skatt på å ikke jobbe. Er vel bare fair at dere deler på det tapet? Hvordan brøken blir, er vel litt avhengig av lønna hennes ellers og hvorvidt dette skal rapporteres inn og skattes av. Jeg har tenkt på å tilby svigerinnen min jobb som dagmamma en dag eller to i uken om et par år mens hun er student, og det kunne ikke falle meg inn å betale mindre enn 100 kr timen for det. Men kanskje det er jeg som er rar? Hun er pensjonist, så alternativet er ikke jobb. Vi spurte henne frodi ungen er såpass liten, og jeg syns det er skummelt å ha ham hos en dagmamma vi ikke kjenner. Hun vil ha pengene svart.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Drøyt! Hadde funnet en annen løsning. Svigermor hadde passet barnet mitt gratis. Selvsagt hadde jeg betalt litt uansett, men ikke 1200,-
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 Hadde høflig svart at det har vi nok desverre ikke råd til og at vi da heller må prøve å finne en dagmamma, som på fulltid tar ca. 5000,-. Dere kan jo betale full pris og ha ungen der de dagene dere vil, og fortsatt komme billigere unna. BHG er jo enda billigere, men ikke sikkert dere får plass? Hadde i allefall informert om hva dette koster i den virkelige verden og at du ikke kan bruke så mye penger på pass åtte dager i uken. 1500kr dagen for å passe sitt eget barnebarn (eller hvilket som helst barn) er drøyt.
Gjest peacock Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke det er drøyt - en timesbetaling på 100 kr hvis vi regner 7,5-timersdager. Du sier at "Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb.", så det er tydelig at alternativet er en jobb med inntekt, der hun sikkert taper minst 1000 kr dagen etter skatt på å ikke jobbe. Er vel bare fair at dere deler på det tapet? Hvordan brøken blir, er vel litt avhengig av lønna hennes ellers og hvorvidt dette skal rapporteres inn og skattes av. Jeg har tenkt på å tilby svigerinnen min jobb som dagmamma en dag eller to i uken om et par år mens hun er student, og det kunne ikke falle meg inn å betale mindre enn 100 kr timen for det. Men kanskje det er jeg som er rar? Hun er pensjonist, så alternativet er ikke jobb. Vi spurte henne frodi ungen er såpass liten, og jeg syns det er skummelt å ha ham hos en dagmamma vi ikke kjenner. Hun vil ha pengene svart. Svart arbeid er ikke lov! Dere kan betale opp til 4000 kr til svigermor per år uten at det er skattepliktig. Dette er også rikelig betaling for å passe eget barnebarn synes jeg (min svigermor og mine foreldre blir overlykkelige for å passe gratis!). Hvis din svigermor vil være dagmamma og tjene mer enn et par 100 kr per dag må hun passe mer enn ett barn og opprette et selskap. Det er ikke deres ansvar, HI. Hun høres ut som om hun prøver å lure dere.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Det er det værste jeg har hørt. Jeg er selvfølgelig ikke pensjonist men har et barnebarn og det at jeg skal ta betalt for å passe barnet kunne ikke falt meg inn. Ikke har jeg en kjempelønning heller, men et barnebarn skal vel ikke være en intektskilde. Jeg får gjerne et gavekort innimellom på hudpleie o.l og det synes jeg er veldig koselig å få
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke det er drøyt - en timesbetaling på 100 kr hvis vi regner 7,5-timersdager. Du sier at "Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb.", så det er tydelig at alternativet er en jobb med inntekt, der hun sikkert taper minst 1000 kr dagen etter skatt på å ikke jobbe. Er vel bare fair at dere deler på det tapet? Hvordan brøken blir, er vel litt avhengig av lønna hennes ellers og hvorvidt dette skal rapporteres inn og skattes av. Jeg har tenkt på å tilby svigerinnen min jobb som dagmamma en dag eller to i uken om et par år mens hun er student, og det kunne ikke falle meg inn å betale mindre enn 100 kr timen for det. Men kanskje det er jeg som er rar? 100 kr timen er mye... Du skal betale 700 kr per uke, altså 2800 kr for 4 dagers b.vakt? Hi, forstår at du syntes det er sårt at bestemoren din ikke vil passe babyen på 8 mnd for å være sammen med henne, men derimot for å tjene penger :/ Ville heller sett meg om etter en dagmamma som er snill og god, de finnes Til sammenligning tok jeg 5000 kr per barn da jeg jobet som hvit dagmamma. Det var fulltidsplass og mat + bleier var inkludert i prisen. Men den vanvittige prisen bestemoren din forlanger har det jo ingen hensikt å jobbe, "all" lønnen vil gå bare til barnepass
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #21 Skrevet 18. oktober 2012 Min mor passet vesla 2-3 dager i uken i 6 mnd gratis.. Trodde ikke at man betalte familie for barnepass...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. oktober 2012 #22 Skrevet 18. oktober 2012 det var hårreisende! Hadde nok kikket etter andre alternativer ja...
badgi Skrevet 18. oktober 2012 #23 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke det er drøyt - en timesbetaling på 100 kr hvis vi regner 7,5-timersdager. Du sier at "Og kanskje jeg er rar som trodde hun så på det som hyggelig i stedet for jobb.", så det er tydelig at alternativet er en jobb med inntekt, der hun sikkert taper minst 1000 kr dagen etter skatt på å ikke jobbe. Er vel bare fair at dere deler på det tapet? Hvordan brøken blir, er vel litt avhengig av lønna hennes ellers og hvorvidt dette skal rapporteres inn og skattes av. Jeg har tenkt på å tilby svigerinnen min jobb som dagmamma en dag eller to i uken om et par år mens hun er student, og det kunne ikke falle meg inn å betale mindre enn 100 kr timen for det. Men kanskje det er jeg som er rar? hun skal vel ikke betale skatt av dem? Uansett syns jeg det er frekt og drøyt at hun forlanger så mye! Nei HI jeg hadde heller valgt dagmamma som alternativ!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #24 Skrevet 18. oktober 2012 Er du gal, jeg hadde ALDRI betalt henne så mye. Min mor passer datteren min så ofte hun selv vil , og hun nekter å ta imot penger, selv om jeg har råd til å betale for pass av barnet. Trodde dette var et tulleinnlegg, her i familien tar vi ikke betalt for sånne ting som å passe barna til hverandre, eller at besteforeldre gjør det.. å ta betalt for kvalitetstid sammen med barnebarna sine , høres helt horribelt ut
marsgutt 2013 Skrevet 18. oktober 2012 #25 Skrevet 18. oktober 2012 hva er da vitsen med og ta den stillingen når alt du tjener går til henne. hadde heller da funnet meg en dagmamma. min mor passet mitt barn nesten annen vær dag da jeg fikk meg jobb så jeg kunne ha sein vakter. hun skulle ikke ha noe for det. dette er en sleip måte og prøve og tjene ekstra penger på av henne. hadde blitt ganske sint og tror jeg om min mor eller svigermor skulle hatt så mye for og være barnevakt. normalt tar en dagmamma rundt 4 5 tusen for full tid, altså vær dag. barnehage er på 2700 for full tid. hun ber jo om ALT for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå