Gå til innhold

Opplevde dere noe flaut under fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det fysiske som skjer under fødsel har jeg ikke vært flau over, men da mannen min gikk på do uten å si fra til meg sutret jeg som en unge om hvor han var. Og når han kom tilbake måtte han love å ikke gå fra meg igjen.

 

Akkurat som han hadde tenkt seg noe sted, liksom 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde min walk of shame gjennom legevakta og opp i heis til føden.

Mannen gikk på for å komme fram , jeg hadde rier konstant , og krabbet/ sto i kne og brølte:

Det er for faen ikke du som skal føde ! Ro deg for helvete ned!

 

Haha , 4 portører på pause, ilte til for å få stablet meg oppi en seng og trillet meg opp ;)

Fødte 20 min senere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt flaut i ettertid at jeg spurte flere ganger om jeg bæsjet på meg :P Men gjorde ikke det. Egentlig veldig rart fordi jeg hadde pressrier i en time før jeg fikk pressa ut ungen og det føltes som at jeg bæsjet mens jeg presset, og jeg fikk hemorider av det. Syntes og at det var litt flaut at jeg brukte så lang tid på å presse, for "alle" jeg kjenner som har født skryter av at de presset en eller tre ganger, mens jeg holdt på i en time og var 5 min unna sugekopp! Har skjønt det sånn at ungen min hadde et hodet som var litt større enn gjennomsnittet når han ble født, så kanskje derfor jeg brukte tid. 

 

Fikk aldri tilbud om klyster, ble innlagt nesten to døgn før ungen kom ut, måtte settes i gang pga vannet gikk. Hadde rier i 23,5 timer så de hadde godt tid på å gi meg klyster. Men gikk jo bra uten :) Bare trudde at nesten alle fikk det.



Anonymous poster hash: 881b9...f89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig.

 

Anonymous poster hash: 9bf0d...933

 

 

Jeg fikk ikke tilbud om det og glemte å spørre :P Var innlagt på sykehuset i nesten to døgn før babyen kom ut så de hadde rukket å spørre meg. Jeg bæsjet heller ikke på meg, men fikk hemorider. Å få hemorider er mye verre enn å bæsje på seg.

 

Anonymous poster hash: 881b9...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke alle blir tilbudt klyster, ettersom det er vanskeligere for baby å passere hvis rektum er full av bæsj



Anonymous poster hash: 9bf0d...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fikk jeg tilbud om klyster, og takket ja. I tillegg til ønsket effekt satte det igang et riehelvete uten like. Var livredd for å bæsje på meg og husker jeg spurte JM flere ganger under pressfasen om jeg hadde det, men hun forsikret meg om at jeg ikke hadde.

 

Med nr 2 var det aldri tid til å snakke om klyster en gang, og jeg tenkte da jeg presset at jaja nå bæsjer jeg vel på meg. Fødselen var så intens at jeg kunne ikke brydd meg mindre!

 

Anonymous poster hash: 03612...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig.

 

Anonymous poster hash: 9bf0d...933

Jeg fikk aldri spørsmål om det. Med nr.1 kom det litt bæsj ut da jeg skulle føde, mens nr.2 hadde jeg heldigvis vært på do og tømt begge ender, for like etterpå kom pressrier. Nurket kom til verden 45 minutter senere.

 

Anonymous poster hash: 010d4...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde drømmefødsel med nr tre, jada det var helt jævlig mens det sto på, men alt i alt gikk alt som det skulle.

 

Mannen ville klippe navlestrengen og han sto foran sammen med jordmor (jeg husker synet enda, mellom beina som fremdeles var i bøylene). Jordmor hadde satt på klemme og da han klipte spruta det guffe utover hele han og jordmor. I ansikt, hår og overkropp. Husker mannen kikka på meg, litt sånn: "er det feil av meg å gå å vaske meg nå?" så jeg bare vifta mot vasken med litt gi-faen-stemme, "jaja, fiks deg".

 

Anonymous poster hash: 54af6...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snudde meg over på alle 4 under fødselen. Og pressa, og ukontrollert bare tissa jeg en hard stråle rett ned i senga. Jeg hadde ikke sjans til å stoppe det! Og det var masssse tiss....

 

Anonymous poster hash: 02584...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 9bf0d...933

Jeg fikk tilbud om klyster nå i april.

 

 

Anonymous poster hash: ee79e...c08

Jeg har født fire ganger, tre ulike sykehus (Riksen, Ullevål og Ahus). Aldri fått tilbud om klister.

 

Anonymous poster hash: 11c37...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 9bf0d...933

Jeg fikk tilbud om klyster nå i april.

 

 

Anonymous poster hash: ee79e...c08

Jeg har født fire ganger, tre ulike sykehus (Riksen, Ullevål og Ahus). Aldri fått tilbud om klister.

 

Anonymous poster hash: 11c37...8f1

...Eller klyster, da. Autocorrect ass...

 

Anonymous poster hash: 11c37...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke fikk klister heller. Litt leit og klistre igjen sånn at ungen ikke kom ut  :laugh:  :fnise:  :P



Anonymous poster hash: 3ddd9...f67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk klyster tidlig, ved ca 3 cm. Fødte 1 døgn etter og spiste jo underveis, så ja, noe avføring kom det jo... Nå kjennes det jo ofte ut som bæsjetrang når trykketangen kommer, -så turte nesten ikke presse i starten. Men det som kom av avføring kom like før hodet kom. Kjente jordmor tørket med en varm klut. Det var det. Ikke så flaut.

 

Det jeg syntes var flaut var å ikke få stå opp etter fødselen, men få sengebad av en ung sykepleier. Som også måtte kateterisere meg to ganger! Dette pga stor blødning. Jeg jobber i helsevesenet selv og kan litt om sengebad, bla det å dekke til områder du ikke vasker, men neida...

Var nå blitt så bevisst at jeg tenkte på hva samboer så. Ikke for det, han hadde jo sett verre under fødselen. Men da ga jeg helvette.

 

Anonymous poster hash: 74b82...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter fødselen ble jeg sydd, dette var ahus så jordmora hadde en jordmorstudent med seg. Hun sto ved siden av og kikket interessert ned mens jordmor undersøkte hver krik og krok etter rifter. Da kommer det fra studenten; ser du noe i den urskogen der? :/

 

Mannen skulle ut under fødselen og hente litt kaffe. Jm forsikret om at det var rett utenfor døra. Men fra meg kommer et veldig strengt; du blir her!! Jmstudenten tilbød seg heldigvis å hente kaffe til han.. Stakkars.

 

Under første fødsel skulle jeg også dra. Jeg hadde tydeligvis fått nok og prøvde å komme meg ut av senga for nå skulle jeg dra hjem. Dette har mannen fortalt i etterkant for det huska jeg ikke selv.

 

Anonymous poster hash: 05ed6...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ankom sykehuset med ambulanse, full åpning og pressrier. JM hadde kledd av med nedentil i ambulansen. På vei opp til føden datt dyna/pleddet ned, men vi hadde ikke tid til å stoppe, så jeg ble trillet gjennom mottaket, i heis og gjennom føden med rompa bar! Må sies at det ikke plaga med det spor akkurat da!



Anonymous poster hash: 87101...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...