Gå til innhold

Opplevde dere noe flaut under fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greide å spørre om det var mulig å få kjøpt lystgass noe sted, for det hadde vært veldig moro å ha med på fest en gang!

 

Skal sies at jeg var "litt" i min egne lystgassverden når jeg sa det da :P Nekta også å gi fra meg maska, så jordmora bytte over til oksygen uten at jeg visste det :P haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

 

Synes det var ganske flaut å banne og skrike så masse som jeg gjorde og fikk beskjed om å være rolig fordi andre sov der..

 

Du fik beskjed om å være rolig!?! fordi andre sov?!

unnskyld meg, det hadde brydd meg midt i *****

javel de sover.. JEG FøDER! case closed

stakkar jordmor som ber meg være rolig og stille dersom jeg har vondt å har behov for å lage litt lyd.. makan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

Synes det var ganske flaut å banne og skrike så masse som jeg gjorde og fikk beskjed om å være rolig fordi andre sov der..

 

Du fik beskjed om å være rolig!?! fordi andre sov?!

unnskyld meg, det hadde brydd meg midt i *****

javel de sover.. JEG FøDER! case closed

stakkar jordmor som ber meg være rolig og stille dersom jeg har vondt å har behov for å lage litt lyd.. makan :P

 

Ja det var flaut å komme med hele leksa med bannord jeg kan om og om igjen, men ja jeg fikk beskjed om å ikke skrike så høyt fordi andre fødende sov. Det var ikke flaut for meg, men for henne. Jeg ble satt i gang og fødselen tok 2 døgn. Jeg hadde hørt 3-4 andre skrike og føde på naborommet (jeg lå i enden) bare mens jeg var på selve fødestua, men jeg skulle holde kjeft?? Jeg skrek videre altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Der og da ga jeg egentlig ganske blaffen, men kan tenke meg at jordmoren jeg hadde da første ble født har gjort flere flaue. Da jeg lå der og presset begynte hun plutselig å juble og så ropte hun " Jaaaa! Det kommer bæsj!!! Da blir jordmor glad, for da presser du riktig!"

 

Hun var rask til å tørke bort så hvis hun ikke hadde kommet med gledesutbruddet sitt hadde hverken jeg eller mannen fått det med oss.

Med nr to fikk jeg klyster, så da slapp vi å oppleve det igjen. ;)

 

Djizez for ei jordmor.......:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jordmor ga tegn til barnepleieren som stod ved siden av meg, om at hun måtte ta fra meg lystgass-maska. JM ba meg flere ganger om å legge den ned, og konsentrere meg om å presse istedet.

Jeg nektet, og ble faktisk litt småforbanna for at hun ikke kunne forstå at jeg hadde så vondt at jeg MåTTE ha den maska HELE TIDEN! :-P

 

Jeg trodde også jeg kom til å dø, og forlangte keisersnitt istedet. Mente jeg var i min fulle rett til å få det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også klyster, men hadde for vondt til å tenke på om det var flaut eller ikke. Heldigvis hadde jeg en veldig hyggelig jordmor som ikke laget mer vesen av det enn nødvendig.

 

Fødselen min endte med ks. Men dagen etterpå da jeg innså at jeg lå i en blodpøl uten truse på meg var ganske ubehagelig. Kanskje ikke flaut, men det føltes litt nedverdigende å måtte spørre etter truse og se pleieren bli sjokkert over at jeg trengte nye bind også. Festlig med tomannsrom og dårlige skillevegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr to lå jeg i badekar, mannen satt ved siden av og holdt med på skulderen mens jeg tviholdt på, tro det eller ei; lommekniven min!

He he, jeg har en sånn bitteliten Victorinox lommekniv som er med meg overalt, også i fødebadekaret ;)

 

Bæsja også litt i vannet (til tross for klyster), men det brydde jeg meg ikke noe om. Hadde også med søster og bestevenninne som fikk være med på hele moroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dytter! Denne var gøy:-)

Er det foressten så vanlig med klyster nå til dags?

trodde det var i gamle dager jeg..

 

Anonymous poster hash: fb206...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om jeg ville ha klystér, men jeg takket nei ettersom jeg hadde flydd på do hele kvelden.

 

Jeg ble undersøkt og hun sa jeg var 5-6 cm. 5 min etterpå sa jeg; javel, men da bæsjer jeg på meg.. Mens jeg pressa.. Så skyndte hun seg å undersøke meg, og da hadde jeg full åpning. Da ombestemte jeg meg, og ville ikke føde i det hele tatt!

 

Jeg sa: jeg dropper det, stikker hjem istedet.. Men så kom han ut, og verden var lys igjen ;)

 

Anonymous poster hash: fd1ad...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt store deler av fødselen min var flau jeg..særlig når jeg tenker tilbake på den!!!😅

 

-Jeg begynte ukontrollert å spy da fødselen så vidt var i gang.

-Jeg kalte anestisilegen en "slem slem mann" da han stakk meg feil med epiduralen.

- Jeg ropte at "kommer ikke den jævla drittungen ut snart!" (Den unnskyldte jeg meg straks med og beklaget igjen og igjen at jeg sa det!!😝)

- Mot slutten brølte jeg så høyt jeg kunne "hele fitta revner jo!! (Den gjorde ikke det heldigvis!😉) Jeg er sikker på at hele føden og barsel må ha hørt meg!

 

Huff! Jeg må ha vært en utrolig slitsom fødende!!!!

 

Anonymous poster hash: 0a5b1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt store deler av fødselen min var flau jeg..særlig når jeg tenker tilbake på den!!!😅

 

-Jeg begynte ukontrollert å spy da fødselen så vidt var i gang.

-Jeg kalte anestisilegen en "slem slem mann" da han stakk meg feil med epiduralen.

- Jeg ropte at "kommer ikke den jævla drittungen ut snart!" (Den unnskyldte jeg meg straks med og beklaget igjen og igjen at jeg sa det!!😝)

- Mot slutten brølte jeg så høyt jeg kunne "hele fitta revner jo!! (Den gjorde ikke det heldigvis!😉) Jeg er sikker på at hele føden og barsel må ha hørt meg!

 

Huff! Jeg må ha vært en utrolig slitsom fødende!!!!

 

Anonymous poster hash: 0a5b1...66d

Jeg blir også flau over språket jeg hadde med nr 2. Med nr 3 unnskylde jeg meg for alt som kunne komme til å dette ut.

 

Husker spesielt at jeg hylte ut du ødelegger fitta mi, med verdens ssinteste stemme da de dro med tanga. Jeg klarte ikke si det jeg egentlig skulle si

 

Anonymous poster hash: 2ca14...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg bæsja.. flere ganger faktisk..

Heldigvis var jordmor diskret, men jeg veit at jeg lå rett foran ansiktet hennes og bæsja, hadde så trykketrang at jeg hadde ikke sjans til å holde igjen. Blir klyster en evnt neste gang. Får jeg ikke det, kommer jeg til å kreve bleie helt til de ordentlige pressriene begynner:P



Anonymous poster hash: 458dd...04b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en fantastisk walk of shame gjennom sykehuset for å komme meg til føden. Holdt neg i vegger/søppelkasser/you name it gjennom riene og vagget som en hval bortover til føden i pausen. Tror alle skjønte hvor jeg skulle,for å si det sånn.

 

For meg var det flauest etterpå, for jeg hadde blitt litt skremt av fødselen, så var helt vrak etterpå. Var litt sånn " jeg kjenner sånn og sånn, er det normalt? Jeg er sliten, jeg er kvalm, holder jeg rett, jeg blør, jeg har vondt i halsen av skrikingen" sutre sutre sutre.

 

Gikk over etter en dusj og litt søvn, men var nok ganske klengete etterpå...men jeg fødte som en helt uten klaging:)

 

 

 

Anonymous poster hash: b8f20...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bæsja da vannet gikk, men hadde ikke mulighet til å verken se eller ordne opp i det selv, så det var forsåvidt greit nok. Ble sur på samboer som var så treg til å dra i snora at jeg måtte gjøre det selv da!

Men etterpå skulle de absolutt ha meg opp på do for å tisse, jeg ville bare ligge fri og aldri røre meg igjen. Tror to stk fulgte meg, men husker ikke om de lot meg tisse i fred. Men etterpå kom de inn og hjalp meg på med nettingtruse, bleie og bind og hele pakka. Jeg syns det var helt forferdelig, og blodet rant, men jeg innså jo også at jeg ikke sjangs til å klare det selv. :( Og hele første dagen var jeg livredd for å blø gjennom hvis jeg måtte gå litt, det føltes som om det bare flomma ut.

 

Anonymous poster hash: 60bc9...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del komplikasjoner under fødselen min og legene/jordmoren utførte diverse undersøkelser på både meg og baby under begivenhetens gang.

 

De skulle ved en anledning ta innvendig ultralyd for å sjekke om det var navlestrengen som skapte trøbbel med pulsen til baby, og stakk nå inn den der "staven".

Det som var "problemet" var at legen som utførte denne undersøkelsen av en eller annen grunn stod med hånden sin ned mellom bena mine når han utførte undersøkelsen. På den måten så gned han rimelig hardt på klitorisen min hveeeer gang han bevegde hånden sin- og DET kjentes godt- for å si det sånn.

Sånn sett kan det vel kalles et luksusproblem?

 

Husker jeg var liiivredd for at noen skulle se at jeg likte dette, samtidig som jeg ikke ville han skulle stoppe.

Det opplevde jeg som veldig flaut, og har faktisk ikke sagt det til NOEN at dette skjedde.



Anonymous poster hash: 3318f...8c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fantastisk walk of shame gjennom sykehuset for å komme meg til føden. Holdt neg i vegger/søppelkasser/you name it gjennom riene og vagget som en hval bortover til føden i pausen. Tror alle skjønte hvor jeg skulle,for å si det sånn.

 

For meg var det flauest etterpå, for jeg hadde blitt litt skremt av fødselen, så var helt vrak etterpå. Var litt sånn " jeg kjenner sånn og sånn, er det normalt? Jeg er sliten, jeg er kvalm, holder jeg rett, jeg blør, jeg har vondt i halsen av skrikingen" sutre sutre sutre.

 

Gikk over etter en dusj og litt søvn, men var nok ganske klengete etterpå...men jeg fødte som en helt uten klaging:)

 

 

 

Anonymous poster hash: b8f20...d34

Haha jeg hadde en slik walk of shame jeg å! Ble tilbudt rullestol men klarte ikke å sitte. Glemmer aldri ansiktene på de høygravide jeg møtte på den turen:p

 

Anonymous poster hash: 95bd4...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var jeg helt overbevist om jeg kom til å dø, etter jeg hadde trykt lenge uten noen resultater. Og da var jeg IKKE meg selv i det hele tatt. Så jeg begynte å rope på Gud om at han måtte hjelpe meg, på et punkt lå jeg bare å jamret meg etter hjelp fra Jesus og Gud. Jordmoren ble irritert og sa at jeg måtte konsentrere meg om fødselen fremfor å rope på høyere makter, det hadde aldri hjulpet noen i fødsel, selv om det var en ny variant at jeg ikke ropte på "han der nede".

 

Mannen min syns det hele har vært veldig komisk i ettertid siden jeg ikke er av den religiøse typen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sistemann kom jeg inn på fødestua med pressrier. Babyen lå i sete, og legen kom for å sjekke meg. Mens hun står mellom beina sprekker vannet som en vannballong over hele legen. Da var jeg ganske flau og ba om unnskyldning. Siden babyen begynte å komme måtte legen ta imot babyen klissvåt av fostervann...

 

Anonymous poster hash: 2075d...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig.



Anonymous poster hash: 9bf0d...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det flaueste var med nr2 kom på sykehuset etter vannavgang og med heftige rier, JM kom og spurte om jeg blødde og om jeg var sikker på at vannet var gått noe jeg var men hun ville at jeg skulle gå på badet og skifte bind slik at hun fikk lukte og se på det jeg hadde på meg for hun trodde ikke på meg!

Var flaut og gi henne mitt blod og vannfyllte bind for og se at hun stakk nesa i det!

 

Skal sis at baby kom i full fart 2.5t fra begynnelse ( første tegn) til slutt og denne JM var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja tar meg selv veldig lite høytidelig;) Både bannet, skrek høøøyt, ble katetisert begge gangene, spydde som en gris begge gangene og bæsjet på siste fødsel. Merket at det kom men ikke sjanse i havet til å stoppe det. Jordmor fjernet det elegant uten å si et ord...

 

Alt det gjorde meg ingenting men jeg ble flau etterpå at jeg var så "høy" på lystgass. Lå med den hele tiden siste timen av fødsel og var heeelt vekk. Holdt på å falle ut av senga uten at jeg klarte å gjøre noe med det. Rier hvert minutt siste 3 timer av fødsel så var helt nødvendig med lystgass! Men enn at jeg ble såååå rusa da. Huff:/

 

Anonymous poster hash: 93805...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Flaut og flaut.. Litt pinlig kanskje begynte å synge mellom roene mine å prate om når lille ble så stor at vi kunne gå å plukke blomster.

Høy på lystgass ja! Jordmor lo fordi keg sang alle fugler små de er og sang feil, g var mer fokusert på å finne riktige ordene enn å føde, ba jm ta en pause å Google sangen. Ville babyen skulle bli født til slik en nyyyyyudelig sang..

 

Jaaa du..

 

Når keg hadde rier snakket keg til meg selv; 1,2,3 nå surfer jeg på bølgene og presser. 1,2,3 nå surfer jeg på bølgene å presser...

 

Jm sa dog det var hennes morsomste og overraskende nok mest kontrollerte fødsel.

Mannen pumpet da ut "ja du må unnskylde, hun er redd hun er med på fødeavdelingen uten å vite om det og vil gjøre seg bra for kamera"

Da ble je snurt å sa han var en dummerian!

 

Absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tilbud om klyster uansett? Eller er det noe man må be om? Skal snart føde baby nr. 1 og er livredd for å drite på meg, men ser jo at det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 9bf0d...933

Jeg fikk tilbud om klyster nå i april.

 

 

Anonymous poster hash: ee79e...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...