Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #26 Skrevet 17. oktober 2012 ja denne grunnen har jeg fått oppgitt ved ett tilfelle. den er visst scannet inn den, men vi skulle hatt den i papirform på forvaltninga hi
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #27 Skrevet 17. oktober 2012 Men er det ikke slik at alle dok scannes nå da? Da gjelder vel dette også d- delen? Da er det jo veldig godt gjort og rote den bort, for scanning skal jo børe idiotsikkert Har selv fått peng når jeg skulle hatt. Del D blir ikke registrert i systemet eller skannet inn før saken faktisk behandles... Men ettersom det er saksbehandlingstid kan den bli liggende lenge i produksjonskø før den blir behandlet og i den mellomperioden er det ingen som kan "se" den noe plass i systemet.. Dette skyldes delvis gamle og utdaterte systemer og saksbehandlingstid...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #28 Skrevet 17. oktober 2012 syns nav er raske til å finne bortforklaringer, skylder alltid på den D delen, selv om den er levert. har begynt å ta kopi av alt, for tror det meste blir brukt som dopapir når det kommer dit. Del D er ditt krav om sykepenger.. Om vi ikke får inn det hvordan skal vi vite om du har jobbet i perioden, eller tatt ut ferie, eller reist til utlandet??? Det er massevis av viktig informasjon som må være på plass for å behandle sykepengene dine og som tidligere nevnt, det ER saksbehandlingstid på dette - det er ikke sånn at det sitter nav ansatte klar til å hoppe på den neste del D som kommer inn for å få registrert den.. Det ligger bunkevis med del D som er kommet inn og man må nødvendigvis jobbe seg gjennom det som det er lengst tid siden kom inn.... Dermed må DIN del D vente..... Capice??? i all verden.. jeg sier jeg leverer d delen, det er det først jeg gjør etter jeg har vært hos legen å fått forlenget sykmelding. nå er jeg overbevist om at du jobber i nav, for du er så nedlatende og frekk i måten du snakker til andre på. hvilken utdannelse har dere egentlig?? Det er jo du som forteller at nav "bortforklarer" når du har levert del D - jeg forklarer deg hvordan systemet faktisk fungerer.. Det er saksbehandlingstid på dette og ingen kan se din del D i systemet før saken er behandlet.. Du fremstiller det som en "borforklaring" og at nav "skylder på" at del D ikke er mottatt som årsak til forsinket utbetaling - jeg forklarer at nav kan ikke utbetale før del D er registrert og at det tar tid! Det er ingen som "bortforklarer" noe som helst men heller forsøker å forklare hvordan det faktisk fungerer... I nav jobber massevis av flotte, kompetente mennesker som gjør sitt beste for å gjøre en god jobb - de aller fleste har høyere utdannelse (sosionom/sykepleier/velferdsviter/jurist etc) og det er faktisk ganske så vanskelig å få jobb i nav.. Selvsagt finnes det ansatte som ikke burde vært der i likhet med alle andre jobber men jeg tror ikke andelen av "sånne" er noe verre i nav enn andre steder...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #30 Skrevet 17. oktober 2012 Nei stoler absolutt ikke på nav, ble veldig dårlig behandlet, og hadde alle papirer i orden. Til dere nav damene her, mulig dere gjør en god job, men det gjelder ikke mange av de jeg har møtt. De som er flinke, blir legendariske!
xblondiex Skrevet 18. oktober 2012 #31 Skrevet 18. oktober 2012 Etter 4 svangerskapspermisjonr har jeg enda ikke opplevd å få pengene mkne til rett tid. Har søkt 3 mnd før termin men alltid gått ihvertfall til andre mnd etter fødsel før første utbetaling. Ene gangen hadde barnet fylt 3 mnd før jeg fikk noe som helst. Etter MYE mas fant den lokale nav dama papirene mine i en hylle på kontoret.. ikke engang innsendt.. og det verste var vel at ene gangen jeg var innom og spurte så fikk jeg beskjed om at jeg kunne spørre foreldrene mine om hjelp. Hvem sier noe sånt???? Etter 4 tette sv.skap mef økonomisk tull HVER gang fra NAV så sliter vi enda med å få hodet over vannet.... havnet skikkelig bakpå:'(
Suppehue Skrevet 18. oktober 2012 #32 Skrevet 18. oktober 2012 Samboer var sykemeldt noen måneder og de klarte å bruke tre måneder på å betale ut sykepenger. Vi leverte papirene hver gang hos NAV selv men de påstod de ikke hadde fått de. Til og med når vi fikk kopi sv papirene med stempel om mottatt hos de sa de at de ikke hadde fått de. Jeg var ikke i jobb så det var bare hans inntekt vi hadde. Veldig fortvilende situasjon. De lovet hver uke i tre måneder at pengene kom snart. Vi fikk sagt opp billånet og strøm selskapet på denne perioden takket være de. Vi har tre barn. Til slutt lovet de dyrt og hellig at vi skulle ha de innen jul. Men nei....det ble januar før de kom. Det var en kjip jul for å si det sånn. Etter at sambo truet med å stille opp på kontoret dems og ikke gå før pengene var på konto kom de.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #33 Skrevet 18. oktober 2012 sist jeg ble sykmeldt begynte jeg å gråte fordi jeg visste at nå ble det bare pengeproblemer. det virker som jo mindre behov du har hatt for hjelp tidligere, jo verre er det hvis du plutselig trenger det. ser noen familier som bare får og får,uten å noengang ha gjort en arbeidsinnsats, mens andre må mase og mase etter sykepenger de har rett på.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #34 Skrevet 18. oktober 2012 Jobber også i nav og vil legge til et par ting. I forvaltningen der jeg jobber kommer det inn ca 1500 del D hver dag. Disse blir sortert etter fødselsnummer og lagt klar til behandling etter hvilken dato de kommer inn. Det er i perioder lang saksbehandlingstid på sykepenger og del D blir ikke skannet inn før saken behandles. Det vil si at dersom man ringer inn til nav for å spørre om del D er mottatt ligger det ingen spor i systemene som kan bekrefte det. Alternativet er å lete gjennom flere hundre Del D som ligger i bunker. Man kan da få et svar som gir inntrykk av at Del D ikke er mottatt, selv om den ligger klar til behandling i en av bunkene. Tungvint system, men det er lite vi som jobber i nav får gjort noe med. Og når de gjelder utbetalingsdatoer så er det en faste utbetalingsdatoer. i tillegg utbetales det manuelt etterhvert som del D registreres. Grunnen til at man kan få flere utbetalinger i måneden er at man sjelden er sykemeldt en hel måned av gangen. Når legen sykemelder en person fra 3. til 18. i en måned er det dette som er kravet og det som blir lagt inn og utbetalt. Det er umulig å utbetale for en hel måned når man ikke er sykemeldt for mer enn 14 dager av gangen. Da vil utbetalingene bli delt opp.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #35 Skrevet 18. oktober 2012 oki, takk for ordentlig svar # 34 ! forstår arb.presset dere har og. synd det skal være så lang behandlingstid på sykepenger (6 uker tror jeg ei her svarte) det er mange som ikke greier seg to mnd uten inntekt. jeg fikk problemer pga alle tilleggsgebyrene som kommer på når en ikke får bet. regninger i tide, begynte å bruke mastecard som nødløsnig med høy rente. følte bunnen var nådd når vi kom i bhg en morgen og det lå ett brev der om at barnet ikke kunnes tas imot før regningen var betalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå