Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Hva MÅ du ha pÅ plass for at det ska bli jul? Noe du mÅ spise? sanger som mÅ høres? Julemarkeder? Hva ER jul for deg?
EliseAS Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 MÅ ha julepynt og julerøkelse MÅ spise klemmentiner og pinnekjøtt Setter pÅ en juleCD jeg har: Absolutt Christmas Julemarked i Egersund
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg må ha julemusikk, julepynt og julekaker. Må spise julegrøt og pinnekjøtt helst før jul. Julekos med barna. Og ikke minst prikken over i'en, når barna er i seng lillejulaften er det brød med masse godt pålegg, egg, frukt, kakao og god film på samboeren og meg. Da er jeg klar for jul :D
jeem Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Elise: bor du i Egersund/nærheten? Litt festlig, for jeg bor omlag 30-35 min unna. Har flyttet hit for omlag 1 år siden og ALLE sier at jeg Må ha med meg julemarkedet i egersund! For å svare på spørsmålet: Julepynt og masse lys, røkelse og julesanger, julebaking og julemiddager! gjerne også juleverksted med venner og kjente! Jo mer jo bedre i julen altså
lUmlUm med tulla si Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 CB julebrus, og Lieberman kakemenn. Dette kan spises først etter 1. desember, selvom det kommer i butikkene mye før. Sånn er det med den saken! Klementiner er også et absolutt must. Kilovis!
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Klementiner, marsipan,brente mandler og Hamar og Lillehammer julebrus! "So this is christmas" og "En stjerne skinner i natt", MÅ jeg høre pÅ. Av julemarked pleier vi Å være i københavn, men mulig det blir ett i Norge i År. Tenning av juletreet, med familie og venner (og en masse andre folk da ) Julepyntet hus, lukten av jul, stemningen, se pÅ Skomakergata hver dag, med røkelse pÅ bordet... blir som en unge nÅr det er jul
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Må ha ribbe (eller pinnekjøtt som det heiter på austlandet) med kålrabistappe og rødkål. Ellers er eg ganske så fleksibel.
Kathrine. Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Julemiddag og rød julebrus (helst utan sukker sidan eg ikkje er så glad i å drikke kcal) Julepynt og juletre. Presanger under treet.
*Miss Flua* Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Julepynt, duftlys fra kremmerhuset (har de sikkert andre plasser, men disse jeg har ), grøt, riskrem, ribbe, julemusikk, 3 nøtter til askepott
Lalina Skrevet 17. oktober 2012 #10 Skrevet 17. oktober 2012 må ha julepynt og ekte juletre med skikkelig trelukt:) Må ha julelys på busken utenfor huset. Må ha trekantlysestaker i mange vinduer. Disse kommer forøvrig gjerne opp i slutten av november:) Må ha ribbe/medister osv på julaften og grøt med mandel og marsipangris på formiddagen julaften. må bake pepperkaker og annen julebakst før jul og jeg synes det er koselig med et stort pepperkakehjerte med røde bånd i kjøkkenvinduet. Rent hus!
EliseAS Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Elise: bor du i Egersund/nærheten? Litt festlig, for jeg bor omlag 30-35 min unna. Har flyttet hit for omlag 1 år siden og ALLE sier at jeg Må ha med meg julemarkedet i egersund! For å svare på spørsmålet: Julepynt og masse lys, røkelse og julesanger, julebaking og julemiddager! gjerne også juleverksted med venner og kjente! Jo mer jo bedre i julen altså Jeg bor i Stavanger, men min mann er derfra. Så de siste 5-6årene har jeg hatt meg en tur på julemarkedet der. Skal få til en tur i år også.
L-8 Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg må ha familien min, julepynt, julemat (ribbe, pinnekjøtt, klementiner, marsipan...), fyr på peisen, røkelse, snø og kaldt ute, lunt og varmt inne, med masse stearinlys. Da er det julaften! I førjulstiden er det stas å bake, hugge juletre, også er jeg faktisk VELDIG glad i å kjøpe/lage/pakke inn julegaver ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Pinnekjøtt, lukta av ribbe, cb julebrus, klementiner, hjemmelaget rull, snø, julekaffe, engler, noen nisser, stearinlys, marsipan, sjokoladekuler... Åh, det er sÅ mye.... GLEDER meg til JUL :)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 Kald ribbe på lefse og skinkesteik. Driving home for Christmas og Last Christmas på radioen
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Pepperkakebaking med barna før jul, rent hus med masse julepynt og god tid. Jeg må egentlig også ha med meg formiddagsselskap hos mamma og pappa på julaften, men i år må jeg jobbe, så er ikke sikker på om det blir ordentlig jul i år Heldigvis jobber jeg ikke lengre enn til kl13, så regner med jeg kan få med meg litt av det før vi reiser hjem for å feire selve julekvelden hjemme. Jeg syns det var litt rart de første årene vi feiret hos oss selv, men nå har det blitt jul å være her. Godt å slippe og reise bort med to små. Jeg må ha ribbe, julepølser og medisterkaker å spise. Sammen med klementiner og masse snop Av sanger leter jeg hvert år etter Teodor sin adventssang som de alltid spilte på Radio Oslofjord for ca 1000år siden, men jeg har til nå ikke klart å finne den. Den sangen sammen med "Last Christmas" gjør at advensstemningen kommer og den må til for at julestemningen skal komme
ms.preggy Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Må ha ribbe (eller pinnekjøtt som det heiter på austlandet) med kålrabistappe og rødkål. Ellers er eg ganske så fleksibel. ribbe er vel strengt tatt gris, og pinnekjøtt er sau. vi bor på vestlandet og her pinnekjøtt mye brukt sammen med kålrabistappe, rødkål og poteter.
☆☆☆ Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Må ha ribbe (eller pinnekjøtt som det heiter på austlandet) med kålrabistappe og rødkål. Ellers er eg ganske så fleksibel. ribbe er vel strengt tatt gris, og pinnekjøtt er sau. vi bor på vestlandet og her pinnekjøtt mye brukt sammen med kålrabistappe, rødkål og poteter. Ribbe er vel strengt tatt ribbein med kjøtt og finst på alle dyr, eller kva? Her seier vi ribbe om fåreribbe og svineribbe om svineri (edit: endeleg går autocorrect rette vegen, skulle stå svineribbe). Endret 18. oktober 2012 av ★
HeltAnonym Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Må ha familie rundt meg, glade barn, pinnekjøtt OG ribbe med alt tilbehør, julemusikk, julefilmer, stearinlys og julepynt. Kunne sikkert ramset opp det meste som har med jul å gjøre. Elsker jul <3
SmellyCat Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) MÅ ha familien rundt meg, ellers er det ikke så viktig med alt det andre. Endret 18. oktober 2012 av SmellyCat
Himmel og hav Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Julepynt, røkelse, Jussi Björling som synger "O helga natt", og snø. Å synge julekonsert med koret er ogsÅ en deilig "grøsse pÅ ryggen for straks er det jul"- ting.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. oktober 2012 #21 Skrevet 18. oktober 2012 Jul er familie, "O helga natt", morfar som jukser med mandelen i grøten, latter, røkelse, gavepapir, ullsokker, snø, mørketid, vinter, glede, spenning, lammestek, sove lenge, lese bøker og frokost til lunsj
ms.preggy Skrevet 18. oktober 2012 #22 Skrevet 18. oktober 2012 Må ha ribbe (eller pinnekjøtt som det heiter på austlandet) med kålrabistappe og rødkål. Ellers er eg ganske så fleksibel. ribbe er vel strengt tatt gris, og pinnekjøtt er sau. vi bor på vestlandet og her pinnekjøtt mye brukt sammen med kålrabistappe, rødkål og poteter. Ribbe er vel strengt tatt ribbein med kjøtt og finst på alle dyr, eller kva? Her seier vi ribbe om fåreribbe og svineribbe om svineri (edit: endeleg går autocorrect rette vegen, skulle stå svineribbe). så du kokar ribba? Og svineribbe betyr svineri? Men kva kallar du ribba som du steiker og som helst bør ha sprøsteikt svor? griseribbe?
Tigerpote Skrevet 18. oktober 2012 #23 Skrevet 18. oktober 2012 Jul for meg er når alle gaver er kjøpt og levert, treet er pyntet, hjemmet er rent, baksten er i havn og freden og roen senker seg. Forventningsfulle barn og voksne, familien, 3 nøtter til Askepott, Reisen til julestjernen, Disney, medister og ribbe eller Pinnekjøtt (etter at jeg fikk en muslimsk mann), nøtter, fiken, frukt, julekaker og godterier, julegaver, snø og fyr i ovnen. Gå i pyst halve dagen og spise sen julefrokost. å, gleder meg! <3
☆☆☆ Skrevet 18. oktober 2012 #24 Skrevet 18. oktober 2012 Må ha ribbe (eller pinnekjøtt som det heiter på austlandet) med kålrabistappe og rødkål. Ellers er eg ganske så fleksibel. ribbe er vel strengt tatt gris, og pinnekjøtt er sau. vi bor på vestlandet og her pinnekjøtt mye brukt sammen med kålrabistappe, rødkål og poteter. Ribbe er vel strengt tatt ribbein med kjøtt og finst på alle dyr, eller kva? Her seier vi ribbe om fåreribbe og svineribbe om svineri (edit: endeleg går autocorrect rette vegen, skulle stå svineribbe). så du kokar ribba? Og svineribbe betyr svineri? Men kva kallar du ribba som du steiker og som helst bør ha sprøsteikt svor? griseribbe? Det skulle stå svineribbe, autocorrect gjorde det om til svineri (som forklart i editen). Ribba blir dampa og deretter skjerpa litt i omnen. Svineribbe har eg lite erfaring med, lagar det aldri sjølv. Kan ete om det blir servert, men ein "høydare" er det ikkje for meg. Litt usikker på kor det med koking av ribbe kom frå, det er vel ikkje vanleg anten ein brukar fåreribbe eller svineribbe (kjenner ei som kokar fåreribbe, men ho er ikkje heilt rett).
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #25 Skrevet 18. oktober 2012 Det er vel ikke så mye jeg må ha for at det skal bli jul. Det jeg liker best med julen er tiden sammen med familien, freden og roen. Pakker, vask av hus og alt det stresset prøver jeg å få gjort før desember starter. For i desember har jeg så mye å gjøre på jobb, så den tiden jeg har igjen vil jeg bruke sammen med barna. Om det bare er å kose oss hjemme eller gjøre noe utenfor huset er det samme, for det er det å gjøre noe vil har lyst til. Det er så koselig med fyr i peisen, julepyntet hus (det står barna for, de ordner opp siden julepynten er lekene deres i hele desember. Jeg må bare sette de jeg er litt redde for på toppen av hyllene.) Bake litt om vi har lyst, får vi ikke tid eller har ikke lyst så finnes det kjøpekaker i butikken. Ungene syns det er veldig gøy å bake, så baking har det alltid blitt. Ungene har noen venner med foreldre som ikke har norsk opprinnelse, de ungene er med å bake med oss ofte. Det er kjempe koselig, julemusikken er på radioen. Samme hvordan julemusikk det er, bare det er litt jul. Og ungene er hos vennene sine og baker, de kommer hjem med kaker ingen av oss er vant med, men kjempe gode kaker. Gøy med litt nye ting. Polarekspressen må vi se hver jul. Da er det fyr i peisen, masse snop, julebrus og vi sitter sammenkrøllet i sofaen. Selv de store må ha denne kvelden, for da er det jul selv om de mener de er for store for filmen. I år så blir det ny overraskelse, siden jeg har funnet den i 3D. Det finner de ikke ut før den kvelden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå