Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg er JULEGAL og gleder meg som en unge. Har aldri brukt å ha vårrengjøring men heller vaske skikkelig til jul. Altså vegger, tak, ut med alt, opprydding i alt av skuffer, pakke vekk/kaste leker osv. Noen som er begynt?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Du har tydeligvis et ekstremt møkkete hus som må begynne å vaske to mnd før.....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Er glad jeg gjør litt hele året slik at jeg slipper slike prosjekt som HI.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Kanskje litt tidlig, hvertfall om du har små barn i hus Jeg ville ventet til siste helga i November. Skjønner du er utålmodig, er veldig klar for og begynne selv, men er ingen vits siden jeg har små barn i hus
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Å begynne Å rydde i skuffer og skap, og vaske sÅnne ting, synes jeg ikke er for tidlig Koselig prosjekt det da! GLEDER meg til jul selv!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Haha, nei jeg har det ikke skittent. Vasker hele huset hver torsdagskveld jeg:) Men her er det altså snakk om rundvask, som mange gjør om våren. jeg vasket ikke taket mer enn 1 gang i året så om det er skittent får være opp til deg. Skjønner ikke poenget med å være spydig.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Kan du ikke heller begynne med julegavene/pakkekalenderne? MYE mer koselig enn å vaske Her oppe er vi jo snart inne i mørketiden og det er omtrent ingen vits å vaske til jul Er jo så mørkt at man ikke ser om det er litt støv i på reolhyllen osv
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Er under halvannet mnd til advent og jeg vasker hele huset før det. Dvs at det er gullende rent når det pyntes til advent. Jeg begynner på mandag faktisk. Da får jeg hjelp til å vaske tak. Ser forferdelig ut etter alle stearinlysene jeg brenner så de gleder jeg meg til å få gjort. Er i full jobb så tar et rom nå og da, og da tar det litt tid. Så ja: syns absolutt du kan begynne med noe:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Spydige Kjerringer kommer man ikke unna her inne!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #10 Skrevet 17. oktober 2012 Hehe, jeg bor i nord selv:) Syns mørketiden er koselig jeg. Har bodd både på øst og sørlandet, samt i utlandet og har savnet mørketiden da:) Gaver er jeg begynt med så smått, men jeg liker faktisk shoppe julegaver i desember jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Spydige Kjerringer kommer man ikke unna her inne! Neida, vet igrunn det. Blir bare overrasket mange ganger hva en faktisk klarer være spydige om;)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #12 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har selv vurdert om vi skal starte snart. Men vi kjøpte helt nytt hus i fjor, og vil egentlig ikke vaske de nye hvite takene... redd de skal bli værre.. hva tror dere? Ellers så er det mye arbeid og det tar lang tid å vaske ned hvert et rom med tak, vegger og alt inni skuffer og skap, osv.. Så det er jo greit å være litt tidlig ute. Tida går fort til jul nå med julegavehandling, pynting, vasking, og gjerne andre ting som bursdager og forskjellige arrangemang i helgene... Hvis du har tid, så sett i gang du
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #13 Skrevet 17. oktober 2012 Virker som noen bare må vare spydige bare for og være det Sikkert de som bare skriver dritt om mennene sine også her inne!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #14 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har selv vurdert om vi skal starte snart. Men vi kjøpte helt nytt hus i fjor, og vil egentlig ikke vaske de nye hvite takene... redd de skal bli værre.. hva tror dere? Ellers så er det mye arbeid og det tar lang tid å vaske ned hvert et rom med tak, vegger og alt inni skuffer og skap, osv.. Så det er jo greit å være litt tidlig ute. Tida går fort til jul nå med julegavehandling, pynting, vasking, og gjerne andre ting som bursdager og forskjellige arrangemang i helgene... Hvis du har tid, så sett i gang du Ville ikke vasket de om de ikke var synlig skitne. Skitten herfra kommer fra det samme som hun lenger opp her beskrev, nemlig stearinlys. Her er det mørkt når en går på jobb og mørkt når en kommer hjem så tenner mye lys. Taket blir fælt av det, spesielt kubbelys. Ja, det tar lang tid og mye annet som skjer fremover. Har bursdag i huset siste helgen i november og det er noe som skjer nesten hver eneste helg fremover også. Er i tillegg alene så ikke noen som kan hjelpe til:) HI
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har begynt å rydde denne uken jeg. Kommer ikke til å klare like mye rett før jul, da har nok magen vokst seg ganske stor. Vaskingen får vente litt lenger. Alltid greit å begynne i god tid:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #16 Skrevet 17. oktober 2012 Inni skuffer og skap, rydde loft og kjellerboder, få orden i garasjen ol er det bare fint å begynne med, men vask av tak og vegger tenker jeg er litt tidlig om du vil ha følelsen av helt rent hus til jul.
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2012 #17 Skrevet 17. oktober 2012 Vaskar litt sjølv, eg. Hadde tenkt å droppe nedvask fram til vi skulle ta utvask ved flytting, men no dreg det ut med flytting og eg byrjar å mistrivast med tilstanden i skuffer og skap..
Mrs. Bouquet Skrevet 17. oktober 2012 #18 Skrevet 17. oktober 2012 Å ta steder man ellers ikke gjør normalt er ikke for tidlig, eller for sent. Jeg vasker f.eks. ikke takene, de mÅ males og det har ikke blitt gjort i løpet av de 6 Årene vi har bodd her. Personlig liker jeg Å ta storrengjøring etter jul. Da er det ekstra skittent, granbar, vedsøl, pinnekjøttlukt, kakesmuler, gavebÅnd, papirflusser, glitter/glitter/glitter overalt. Før jul forsvinner støvet pÅ gulvlistene i alt juggelet og rælet.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #19 Skrevet 17. oktober 2012 Inne i skap kan man jo godt begynne. Tenker da skap og kommoder på stue, baderom osv. Ta ei skikkelig opprydding i gangskap og garderobeskapene generelt. (hva kan man ønske seg til jul, hva kan gies bort til frelsesarmeen til jul (eller andre org), hva må kastet, osv osv) Jeg har tenkt og ta badet skikkelig snart, og likedann vaskerom. tenker da tak og vegger og vindu på vaskerom (et lite vindu og ei dør, som er vendt mot "le-side" så egenltig ikke skitten, bare fluelort som skal fjernes. Jeg tenker, hva vasker jeg til jul som EGENTLIG aldri blir "skittent", det tar jeg nå fremover fortløpende. Blir mer skikkelig opprydding enn vasking føler jeg. FOr som sagt, er ikke snakk om skitt, ikke i kjøkkenskap, hvor det rulleres på utstyr hele tiden (kun skapene rett ved komfyren må VASKES...De er fettete), eller på stuen hvor vi har tette skap/skuffer heller. Men alt taes ut, tørkes over med en fuktet klut (grønnsåpevann NB! NB!) også ryddes det skikkelig Satser på at alle skap og vegger og tak skal være ferdigvasket i løpet av oktober og november,- slik at bare vanlig "vedlikeholdsvask" er nødvendig i desember. Alle gaver er også ferdig da. Da skal det bare pakkes inn gaver, se julefilmer, pynte til jul og kose oss og gelde oss mer og mer til jula og alt som skjer da
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #20 Skrevet 17. oktober 2012 Grønnsåpevann trekker til seg bakterier. Det bør man kun bruke om man gidder å skylle skikkelig.
Kathrine. Skrevet 17. oktober 2012 #21 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har selv vurdert om vi skal starte snart. Men vi kjøpte helt nytt hus i fjor, og vil egentlig ikke vaske de nye hvite takene... redd de skal bli værre.. hva tror dere? Ellers så er det mye arbeid og det tar lang tid å vaske ned hvert et rom med tak, vegger og alt inni skuffer og skap, osv.. Så det er jo greit å være litt tidlig ute. Tida går fort til jul nå med julegavehandling, pynting, vasking, og gjerne andre ting som bursdager og forskjellige arrangemang i helgene... Hvis du har tid, så sett i gang du Kva med å bare tørrmoppe taket da? Får jo vekk støv og evt. spindelvev. Så lenge en ikkje røyke inne er det vel begrensa kor skittent det blir?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #22 Skrevet 17. oktober 2012 Grønnsåpevann trekker til seg bakterier. Det bør man kun bruke om man gidder å skylle skikkelig. Bruker det på gulv også inni skuffer og skap hvor det ikke vil være veldig mye bakterie, antar jeg. På kjøkkenet bruker jeg sterke saker på fettsmuss,- og lunket vann i skap og glassvask i skapene med glasshyller Men grønnsåpelukt i huset når gulvene gåes over med grønnsåpe, likedann bokhyllene og TV benken og skjenken osv Da blir det jul. Ellers er det nemmelig sjeldent jeg bruker det
snuppo Skrevet 17. oktober 2012 #23 Skrevet 17. oktober 2012 vasker året rundt, så slipper stor vask til jul. tar all ekstra vask som det kommer...
*Lucky-Baby* Skrevet 17. oktober 2012 #24 Skrevet 17. oktober 2012 Nei det synes jeg ikke HI Vi er jo allerede i midten av oktober, og det tar jo egentlig ganske mye tid å gjøre så mye som du skal gjøre. Jeg ville startet nå, og heller bli ferdig et par uker før desember, slik at du da bare kan kose deg med julegaveshopping og kakebaking Det skal ivertfall jeg gjøre Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #25 Skrevet 21. oktober 2012 Ja, jeg begynte fredag jeg med å rydde ene boden og lekerommet til barna. Dvs har pakket ned masse leker som skal gis bort som ikke brukes. Har også ryddet i tv-benken og "rotskuffen" min. Bare sistnevnte tar sin tid;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå