Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #26 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg hadde katastrofesnitt med nr 3. Da var både jeg og babayen veldig dårlig. Det gikk 12 min fra de trykte på alarmknappen til babyen var ute. Da rakk de å få inn legen, sjekke om jeg hadde nok åpning til å få ut baby med tang (det hadde jeg ikke), så sprang de med sengen. De hadde ikke tid til å vaske seg selv eller meg, så jeg fikk antibiotika både under snittet og etterpå. De hold på på hver sin arm for å treffe blodåren og samtidig satte de inn katetet. Ble lagt i full narkose og de skjærte heldigvis på langs. Heldigvis gikk det bra med begge, men babyen ble sendt i helikopter til et annet sykehus som hadde neonotalavdeling. Jeg fikk sett henne i 5 min etter at jeg våknet før de dro med henne. Så gikk det et døgn før de turte å sende meg etter da jeg fortsatt var veldig dårlig. Vil på ingen måte si at jeg "skryter" av å ha et katastrofesnitt. Vil vel heller si at jeg skulle absolutt vert det foruten. Når jeg snakker om det kaller jeg det bare keisersnittet.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 18. oktober 2012 #27 Skrevet 18. oktober 2012 jeg har og hatt katastrofesnitt.. måtte springe selv gjennom sykehuset opp trapper og ble kastet på operasjonsbenken med klær og sko på. Alt ble dratt av meg samtidig som gyn (som fulgte meg fra poliklinikken)stod klar med kniven. Ikke tid til vask eller noe.EN maske ble tredd på meg og det siste jeg hørte fra legen som stod med kniven mot magen var "er hun klar?". Så var jeg borte.. Legen min fortalte meg etterpå at det var det raskeste han hadde utført et ks, 1 minutt fra han satt kniven til jenta mi var ute. Han forventet å trekke ut et dødt barn, isteden var det et mirakel--hun hadde 10/10/10 på apgar scoren. Alle jordmødrene fra poli samt legen sa at hun var ment til å leve-ment to be.<det var så mange tilfeldigheter, som f.eks. gynekologen som egentlig ikke var på jobb men som hadde glemt lommeboka på poliklinikken, jordmoren som flyttet timen min frem, jeg kom tidlig til timen (15 min) så jeg fikk komme inn tidligere. Ja, her var det virkelig høyere krefter med inni bildet. Og ja, her ble snittet ved bikinilinjen. Heldige meg hadde et helt team som egentlig skulle utføre en plastisk operasjon, så arret mitt syns ikke lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå