Gå til innhold

Hva mener du er toppen av pengesløseri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjøpe barnevogn til full pris fordi man vil ha Årets farger kommer ganske langt opp pÅ den lista...

Skrevet

Røyk

Folk som må kjøpe den SAMME varen i en dyr butikk, isteden for i en billig butikk, pga "status"

Skrevet

Vet ikke hva som topper, men....

å handle brus, kaffe, pølser osv ute stadig vekk

for så å klage over dårlig råd....

Skrevet

Røyk og snus selvfølgelig

Skrevet

Å handle brus og chips pÅ bensinstasjonen til tredobbel pris nÅr Rimi har Åpent og ligger 50 m oppi veien.

For sÅ Å selvsagt klage over dÅrlig rÅd nÅr det nærmer seg lønning ;)

Skrevet

Må nok også si røyk, selv om jeg røyker selv :P

Alt av junkfood, brus og godteri er jo også sløseri egentlig, men det er godt og da blir det litt sånne ting inn i mellom ;)

Ellers så synes jeg det er sløseri å bruke mange tusen på sko, klær eller vesker bare fordi man mååå ha det dyreste eller et spesielt merke osv.

Skjønner meg heller ikke på de som tar opp lån for å kjøpe en bil til maaaange hundre tusen. Man kan finne noen billigere som også er sikre :P

Men for all del, om folk har masse penger og vil kjøpe noe dyrt, så må de jo få lov til det ;)

Skrevet

Å kjøpe masse unødig dildal til barn. Xen til samboer kjøper alt mulig elektronisk duppeditter til barnet sitt(Samsung Galaxy, Touchpads, fÅtt cirka 5 mobiler i Året, som ikke blir brukt osv). Alt samler støv... Bortkastet penger nÅr barnet heller vil gjøre ting.

Røyk og junkfood kommer høyt oppe ogsÅ :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Røyk.

Innkjøp på bensinstasjoner og storkiosker - trippel pris...

Moteklær

å kjøpe "årets utgave" (som faktisk er kliss lik den fra i fjor, men som koster halvparten)

Skrevet

Gambling av alle slag. Nettspilling med penger ol.

Skrevet

Røyk, snus og kreditt-og forbrukslån! Renta er jo skyhøy!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Vann på flaske når vi bor i Norge ;)

Og så klart røyk (selv om jeg røyker selv). Vi bokstavelig talt brenner opp pengene våre :(

Skrevet

Å generelt bruke penger man ikke har.

Jeg blir like hoderystende hver gang jeg hører om folk som har pådratt seg flere hundre tusen i gjeld og sitter igjen med 0 i verdi!

Skrevet

Vann på flaske når vi bor i Norge ;)

Og så klart røyk (selv om jeg røyker selv). Vi bokstavelig talt brenner opp pengene våre :(

Selv om vi bor i Norge har ikke alle så godt vann i kranen... Så flaskevann trenger ikke være sløsing.

Ellers enig i røyk og snus, junk og halvlitersflasker med brus, fra bensinstasjon:-)

Skrevet

Røyk

Folk som må kjøpe den SAMME varen i en dyr butikk, isteden for i en billig butikk, pga "status"

Haha..Type Meny over Rema liksom? :P

Skrevet

Å la regninger gÅ til inkasso fordi man ikke gidder eller glemmer Å betale. Snakk om pengesløseri Å mÅtte betale 1000 kroner for en regning pÅ 100,-

Skrevet

Røyk

Dyre dunjakker alla Canada Goose til fem seks tusen. Vanvittig.

Merkeklær hvor det er tydelig at man betaler for merket - ikke klærne.

Røyk

Røyk

Drosjeturer fra byen

Skrevet

Spise ute hver dag fordi man ikke gidder å lage mat hjemme.

Kjøpe de dyreste modellene av alle ting som faktisk finnes i "billigere" varianter og er like bra.

Røyk og det som hører med der...

Merkeklær

Dyre merkeprodukter til barn/baby

Taxi når man kan ta kollektivt

Kjøpe de dyreste reisene, bare fordi man ikke gidder å kikke seg rundt etter billigere turer som er helt like

Lista kunne vært mye lenger...

Skrevet

Røyk. Syns det selv også da jeg røykte.

å kjøpe dyre merkeklær til småbarn. Det har jeg aldri forstått meg på. Bruke tusen kroner på en bitteliten jakke som bare brukes i noen måndeder. Man kunne like gjere tatt den tusenlappen og klippet den i små biter, litt hver dag over de månedene.

å kjøpe de dyreste matvarene når det finnes billigere alternativer som er like gode. Ikke alle billigprodukter er gode selvfølgelig. I visse tilfeller klarer jeg ikke å bytte ut selv. Ost. f.eks. Men toalettpapir, kaviar, smør, servelat, skinke etc. Alternativet smaker like godt.

Gjest pizzadilla
Skrevet

Røyk og vann på flaske fra esso mens man står og klager over bensinprisene...

Og brudekjoler til 25000kr...

Skrevet

Har vel egentlig ikke noe med hvordan andre forvalter pengene sine, men here goes.

- Konserter, teater, middag på restauranter. En gang i blant greit nok, men ikke hver måned.

- kjærlighetsferier til mange tusen, har skjønt at det er viktigere at det koster en arm og en legg, enn at man er sammen med kjæresten sin.

- En helt ny bankeid bil som taper seg i verdi fortere enn lånet dobbler seg

- Kreditkort, når man egentlig ikke har råd til å ha det.

- Barn i alle aldre med svindyre klær eller utstyr. Ja, for barnet ville velge reima eller troll og toåringen valgte fischer skipakke... Jada..

- Vennetur/venninetur til fjerne himmelstrøk.

- Støttemedlemskap i div foreninger og sentre. Jeg driter om du har et kort til trenningskompaniet uansett, men det hadde vært litt kulere om du faktisk brukte det.

- Elektroniske duppeditter til barn under ti, fancy mobil, pc, nettbrett osvosvosv...

-økologisk mat

- handle dyr mat fordi å vise at man kan..

- familieparker og lekeland...

- Alkohol

-Røyk.

Så det så...

Skrevet

Alt av mat som har blitt åpnet må kastes. Middagsmat, leverpostei, ost, smør osv.... Det er skremmende at det finnes mennesker som sløser sånn, men det gjør det.

Skrevet

At staten lønner deg hvis du ikke gidder å jobbe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...