Gå til innhold

galskap at damer på 45++ velger og bli gravide!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge naturen har lagt kvinner slik at de kan bli gravid i en alder av 45, er det nok slik at de ikke er for gammel - jeg ville heller sagt at det er modige modne kvinner som vet hva de holder på med.

:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Så om man ikke finner mannen i sitt liv før den alderen, så skal man heller bare la være å få barn?

Skrevet

Jeg syns man kun burde få barn når man er mellom 28 og 32 år, samt at enebarn eller flere enn 2 barn er galskap dermed basta!

( Ironi i tilfelle ikke alle skjønte det.. )

Skrevet

Jeg syns man kun burde få barn når man er mellom 28 og 32 år, samt at enebarn eller flere enn 2 barn er galskap dermed basta!

Snakk om og vere blost.

Kva med dei som satser kariere i arbeidslivet.

Dei som ikkje finner kjærleiken før i alder 33 år.

Kan fotsette men gidder ikkje og legge ut når ein er så bloste i HAUDA.

Skrevet

Alternativet til å få barn når ein er over 40 er som regel ikkje å få det når ein er 25, men å ikkje få det i det heile. Eg kunne godt tenkt meg å fått barna mine litt tidlegare, men slik blei det ikkje. Eg er veldig glad for dei eg har fått, og me prøver å vere gode foreldre for dei, noko eg meiner me lukkast med.

Det er ein risiko å få barn, men ein risiko mange vel å ta.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Snakk om og vere blost.

Kanskje du skal slå opp ordet "ironi" i fremmedordboka?

Skrevet

Snakk om og vere blost.

Dei mest "bloste i hauda" er vel dei som ikkje skjønar ironi, sjølv om det vert stava ut i klartest til dei :D

Skrevet

Jeg hadde ei i klassen som ble født da moren var i 40-50 årene og hun var faktisk flau over hvor "gammel" moren var.

Alle oss andre i klassen hadde jo mødre som var nesten 20 år yngre.

Jeg selv forstår ikke at noen velger å få barn i den alderen, MEN det er da ingen andre som kan ta det valget annet enn den det gjelder. Og grunnen til at jeg ikke forstår det er ikke pga faren for at det er noe galt med barnet e.l (Selv om sånne ting selvfølgelig er viktig å tenke på), men fordi man gjerne vil være i livet til barnet lengst mulig.

Jeg vil gjerne få mange år som sprek bestemor/mormor. Og man vet aldri hvilken helse man har når man passerer 60 og 70 år. Mye kan forandre seg på noen år selv om man er sprek i 40 årene.

Blir kanskje mer riktig å si at for MIN del, så vil jeg ikke ha barn etter fylte 40 ;)

Ps: Jeg synes heller ikke man skal få barn før fylte 20 , bare sånn at jeg ikke gir uttrykk for at det kun er unge mødre som gjelder :P

Skrevet

Jeg hadde ei i klassen som ble født da moren var i 40-50 årene og hun var faktisk flau over hvor "gammel" moren var.

Alle oss andre i klassen hadde jo mødre som var nesten 20 år yngre.

Jeg selv forstår ikke at noen velger å få barn i den alderen, MEN det er da ingen andre som kan ta det valget annet enn den det gjelder. Og grunnen til at jeg ikke forstår det er ikke pga faren for at det er noe galt med barnet e.l (Selv om sånne ting selvfølgelig er viktig å tenke på), men fordi man gjerne vil være i livet til barnet lengst mulig.

Jeg vil gjerne få mange år som sprek bestemor/mormor. Og man vet aldri hvilken helse man har når man passerer 60 og 70 år. Mye kan forandre seg på noen år selv om man er sprek i 40 årene.

Blir kanskje mer riktig å si at for MIN del, så vil jeg ikke ha barn etter fylte 40 ;)

Ps: Jeg synes heller ikke man skal få barn før fylte 20 , bare sånn at jeg ikke gir uttrykk for at det kun er unge mødre som gjelder :P

Det er selvfølgelig helt greit å mene at det beste er å få barn i alderen 20-39 år. HI derimot mener at det er galskap å få barn utenom "gjennomsnittsalderen" for å få barn og det er jeg helt uenig i.

Vi fikk vårt første barn som 18-åringer og det har gått veldig bra! Jeg vet at vi gjorde en flott jobb som foreldre, faktisk bedre (mer ansvarlige, fulgte barnet vårt bedre opp, hadde bedre grensesetting osv) enn foreldre som var i 20 og 30årene.

Skrevet

Jeg finner det mer skremmende at unge jener får barn for, siterer intervju i ei lokalavis med ung mor; "Mange jeg kjenner p min alder er skolelei, så er det ikke enkelt og få seg jobb, og da er det jo greit og få barn så man har noe og gjøre...."

De fleste kvinner jeg kjenner mellom 35 og 50 er alle i i fysisk mye bedre form enn mange mellom 18 og 25. De (unge) "lever livet",altså fester, og shopper opp lønna med en gang den er inn på konto. OG stå opp før klokka 10, om det så er en arbiedsdag, mener de er tortur, og ingenting er vikitgere enn og ta seg bra ut, ha draget på motsatt kjønn og være på de "rette" stedene til rett tid. Det være seg på fest, på ferietur, på kafe osv osv.... Selvsagt, ikke alle 18-25 åringer jeg vet av er sånn, ei helller er alle 40 åringer (+) kjernesunne, men JEG synes tendensen er at jo eldre kvinnen er, jo mer tar hun vare på helsa. Det trenes og spise sunnn for og ta vare på seg selv, ikke fr å SE bra ut. Man kjøper heller ikke ulovlige stoffer for og bli synnest mulig, brunest mulig osv. Man har litt andre holdniger til livet mao.

En sunn og frisk 45 åring++ tror jeg er kan være i mye bedre stand til og takle både graviditet, fødsel og barseltid enn ei på 20. Og det og få et "annerledesbarn" tror jeg også at eldre mødre ofte er bedre skikket til enn en vilkårlig 20 åring. Så det er sagt.

Nå var jeg selv ferdig med barn før fylt 30, men hadde jeg hatt LYST på flere barn, så hadde jeg godt kunne vente til jeg var 40. JEg er nå 35, og har aldri vært sunnere, friskere, hatt det bedre med meg selv, og blir bare mer og mer sikker på hva jeg skal gjøre når jeg kommer opp i situasjoner jeg må velge. Hadde jeg visst dette, hadde jeg kanskje ventet til over 30 med første og satset for to før 40....Så mye frustrasjon, usikker mtp jobb, bosituasjon, forhold osv vi gikk gjenom i 20-åra, da vi fikk våre to barn, hadde vi kunnet vært foruten om vi hadde startet barneplanlegginga 10 år senere ...Tror graviditet, barseltid og småbarnstiden hadde vært MYE triveligere om vi hadde ventet.

Skrevet

Jeg kommer til å være ferdig med å få barn innen jeg er 30 (er 27 nå og gravid med nr3). Syns persolig at etter 37 i utgangspunktet er det for seint.

Men det er selvsagt forskjell på folk. Noen finner ikke mannen i sitt liv osv før da, og da syns jeg det er greit.

Men noen velger bevisst å vente med å få barn pga karriere, reising og det å leve livet alene. Det syns jeg er ganske egoistisk.

Skrevet

jeg ville bli mor i ung alder. av den enkle grunn at jeg ville at barnet skulle få oppleve gleden ved besteforeldre og at jeg skulle være i livet deres lengst mulig. ( selfølgelig ingen garantid uansett) men hvor gammle folk velger og være er opp til dem. jeg synes 45 er for sent og begynne med og få barn, men d kan være mange grunner til det. og di som blir gravide i litt eldre alder har da fordeler ved dette også. ja d er større risikoer men di blir også fulgt opp mye mer en di som er yngre. jeg har min mening om det, men dette er noe folk må velge selv.

Skrevet

Jeg synes egenlig at det burde vært en godkjenningsordning for ALLE som ønsker å bli foreldre, slik at det kan vurderes om du er egnet eller ikke.

"Jeg synes det skulle vært forbudt for jentunger under 20 å få barn, fordi de er mindre reflekterte og statistikken viser at sjansen for samlivsbrudd er høy "

Skal bare se at ingen av oss hadde nådd frem.

Skrevet

det kan skje noe galt om du står opp om morran også, du kan dette ut av senga, snuble så hårspenna di går rett i stikk-kontakten så du får sjokkterapi, så kan du jo dette ned trappa og slå høl i hue fordi du absolutt skulle ha den kommoden i gangen der.. og det er bare inne, hva om du går ut da??? herregud, der er det jo biler, fly, og store sterke dyr..

Vi risikerer at noe kan gå galt 24/7 hele året, hvert år. Det kan lige godt hende at en ung frisk mor kan bli kjempesyk og derfor ikke orke å ta vare på sitt barn. Også har du de som er 75 og nesten sprekere enn meg på 26. Så ingen er like, og vil ei på 45 ha barn, så ja kjør på! Det er en risiko ved alt man gjør, ung eller gammel.

og til ei over, det er like "flaut" å ha unge foreldre ;) her var mamma 22 og pappa 20 når jeg ble født. jeg har 2 eldre søstre også, og de er ikke tvillinger.

Skrevet

Jeg fikk selv mitt siste barn da jeg var nesten 40. De første årene har ikke det vært noe problem og jeg tror jeg skal klare det bra fremover også, men jeg håper jeg kommer til å være ferdig med overgangsalderen før ungene kommer i puberteten. Kombinasjonen av pubertet og overgangsalder ser jeg for meg at kan bli heftig.

Uansett tror jeg de fleste aldre har sine styrker og svakheter. De yngste mødrene som får barn før de er ca 22 er veldig sterkt overrepresentert hos barnevernet, mens de eldste over ca 38 er mye mer utsatt for å få barn blant annet med kromosomfeil. De i midten kan for eksempel slite med at de er midt i den værste karrierestigen.

Det å få barn er utfordrende og det er viktig å kjenne sine egne styrker og svakheter slik at man kan finne måter å kompansere for de største problemene man har. Det gjelder uansett hvilken alder man har når barna blir født.

Skrevet

Ja og hva gjorde de med barne som ikke var "normale" før i tiden? Satt dem på institusjoner, fordi de barna ikke var til noe nytte :( Dette skjer også i nå tid, da foreldrene er for gamle til og klare og ta vare på et meget krevende barn! Er dette rettferdig? Når man kan senke risikoen og kanskje velge og få barn noe tidligere?

Dette er rent tull! Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede og en del av dem har eldre foreldre, de er gjerne nr. 4 eller 5 i søskenflokken (jobber med utviklingshemmede som er over 50), og ja de er gjerne blitt slik fordi foreldrene fikk dem i høy alder. Men at disse foreldrene er for gamle til å ta seg av dem eller har vært for gamle for nå de vokste opp? Kjenner meg rimelig provosert av at du har denne oppfatningen. Hvis det er noen som følger opp barna sine og har gjort det i alle år så er det disse. Vi har foreldre på 80 som fremdeles har barn som mentalt er på barneskolenivå, de trenger foreldrene sine fremdeles. Og de gamle foreldrene, som aldri egentlig har fått lov til å ha bare voksne barn, stiller opp så godt de kan og tar vare på barna sine som fortsatt er barn. At du kan skrive slik er et hån mot dem som lever med "små barn" hele livet og stiller opp til den dagen de dør. Fy skam deg!

Skrevet

Om du jobber med det, er det rart du fortsatt kaller brukerne for psykisk utviklingshemmede? Er ikke det navnet som skal bli brukt mer.

Gjest sug lut
Skrevet

Jo, barn er definitivt livretten min.

Jøss, nå har jeg sprengt i alle fall min egen rekord på "liker".
Skrevet

Jo, barn er definitivt livretten min.

Jøss, nå har jeg sprengt i alle fall min egen rekord på "liker".

41!
Skrevet

Ikke det jeg mener, men jeg mener det er en veldig høy risiko som følger med det og få barn så sent!! Les da jente, trenger ikke være rakett forsker for og finne ut det!!

Trenger ikke være rakettforsker for å lære seg orddeling eller forskjellen og/å heller........!

Skrevet

45 trenger da ikke være noen alder... ;)

http://www.nrk.no/ny...erden/1.8361062

Alder er et tall, én person på 45 kan ha en fysisk alder på 70, en annen kan ha en fysisk alder på 25.

Jeg har bikket 40, men tør påstå jeg på svært mange områder er i bedre form og har bedre helse enn mange som er mange år yngre enn meg.

Jeg spiser riktig, sunt og variert og trener i passe mengder for min kropp. På tester hvor man tester alt fra fysikk (styrke, kondisjon og smidighet) til syn og hukommelse m.m. havner jeg under 30 som "reell" alder, som regel ned mot 25 år. Blodtrykk, hvilepuls, kolesterol, osv. er som hos en frisk og godt trent 20-åring i følge min lege som ber meg "for all del fortsette med hva det enn er du gjør som er så riktig for deg".

Selvfølgelig er det en del ting å ta hensyn til om jeg blir gravid nå, men samtidig tør jeg påstå at jeg har så mange fordeler også pga modenhet og erfaring, at summa summarum så kan jeg bli en minst like god mamma som en del andre som ikke tar vare på egen helse :)

Jeg ønsket alltid å bli mamma tidlig, men slik gikk det ikke siden jeg ikke ønsket meg barn uten en tilstedeværende pappa.

Skrevet

Jeg mener det er galskap at du skal bestemme om jeg skal få barn eller ikke;) Hvorfor er det viktig for deg å mene noe om det? Og å definere meg som gal? Sier mer om deg det vet du;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...