Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Det er helt på trynet. Det er for stor risiko for at det er noe galt med barnet, barnet får gamle foreldre altså listen er lang! Jeg har ei i familien på 44 som fortsatt velger og prøve og få barn! Jeg er nei til abort, og jeg syntes det og skulle velge bort et barn med downs fordi det krever sitt er sprøtt når man feks velger og få barn så sent! Det er ikke en livrett og få barn, hva med og starte litt før??
Gjest sug lut Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Jo, barn er definitivt livretten min. Endret 15. oktober 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ble født da moren min var 46. Du mener at jeg ikke burde være født, da, fordi jeg hadde den eldste moren i klassen?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Den skrivefeilen var jo passende! Livsrett Hi
det er berre mordi Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg synes det er galskap at man bruker mer enn to utropstegn for å understreke et poeng.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Ikke det jeg mener, men jeg mener det er en veldig høy risiko som følger med det og få barn så sent!! Les da jente, trenger ikke være rakett forsker for og finne ut det!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Dette har vært helt vanlig til alle tider. Det er nemlig ikke sånn at de bare begynte så tidlig i gamle dager, før prevansjon ble aktuelt, de avsluttet barnelaginga ganske sent også. Så dette er ikke noe nytt i det hele tatt, for dem som måtte tro det- veldig mange vokste opp med foreldre som var langt over 40 når de kom til verden, uten at de tok særlig skade av det. Så slutt å syt.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg syns det er helt på tryne av en voksen som ikke behersker og/å regelen å tro at hun kan fortelle andre hva slags valg de skal ta i livet. (Jeg syns faktisk at svaret mitt er like saklig som innlegget ditt)
Gjest Vicky Pollard Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Bestemora mi fikk tvillinger da hun var 47.. Friske og fine. Eldstesøsteren til tvillingene fikk en sønn omtrent på samme tid, så hun hjalp sin mor med å amme de... TENK på det du!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Ja og hva gjorde de med barne som ikke var "normale" før i tiden? Satt dem på institusjoner, fordi de barna ikke var til noe nytte Dette skjer også i nå tid, da foreldrene er for gamle til og klare og ta vare på et meget krevende barn! Er dette rettferdig? Når man kan senke risikoen og kanskje velge og få barn noe tidligere?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Ingen her som forteller i dette innlegget hva folk SKAL gjøre. Er ikke dette et synspunkt da?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Men så lenge dette faktisk er et fritt valg, hvem skal sitte å bestemme over hvem som skal få lov til å få barn og ikke? Du? Jeg? En komite?
håperpåvinterbarn Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Det er galskap å leve, faktisk livsfarlig og helt garantert dødelig!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva med å la folk selv få bestemme hvordan de vil leve. Min bestemor avsluttet ikke produksjonen før langt over 40, og vi er lykkelige resultater av det
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Morsomt og lese denne tråden og se hvordan damene her reagerer For de fleste her er imot abort, men og sette barn til verden som man ikke vet lider av skader de har fått, fordi foreldrene er gamle det er greit! Hva mener dere om tidelig ul for så og ta abort om barnet er downs?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Men så lenge dette faktisk er et fritt valg, hvem skal sitte å bestemme over hvem som skal få lov til å få barn og ikke? Du? Jeg? En komite? Jeg! Ja du og da, vi blir en komite. Kom til oss så skal vi intervjue og ta en liten sjekk og se om du kan fortsette å lage avkom.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Morsomt og lese denne tråden og se hvordan damene her reagerer For de fleste her er imot abort, men og sette barn til verden som man ikke vet lider av skader de har fått, fordi foreldrene er gamle det er greit! Hva mener dere om tidelig ul for så og ta abort om barnet er downs? Men mener du da at damer som blir gravide når de er over 45 skal ta abort automatisk? Skal vi kjøre noe a la Kinapolitikk, der man tvinges til abort når man er over en viss alder? Endret 15. oktober 2012 av Lilleva ❤ lillejenta si ❤
håperpåvinterbarn Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Kan man etterspørre bedre norskkunnskaper hos hi? Syns ikke det er på siden når vedkommende ønsker å påtvinge andre sine "moralske" standarder. Siden hi krever at voksne mødre skal la være å få barn, så vil jeg avkreve hi en grundig norskopplæring, muligens noen flere fag også når hun først er i gang.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 Morsomt og lese denne tråden og se hvordan damene her reagerer For de fleste her er imot abort, men og sette barn til verden som man ikke vet lider av skader de har fått, fordi foreldrene er gamle det er greit! Hva mener dere om tidelig ul for så og ta abort om barnet er downs? Men mener du da at damer som blir gravide når de er over 45 skal ta abort automatisk? Skal vi kjøre noe a la Kinapolitikk, der man tvinges til abort når man er over en viss alder? Jeg venter spent på svar fra hi på dette spørsmålet!
Gjest 5 andre Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 Ja og hva gjorde de med barne som ikke var "normale" før i tiden? Satt dem på institusjoner, fordi de barna ikke var til noe nytte Dette skjer også i nå tid, da foreldrene er for gamle til og klare og ta vare på et meget krevende barn! Er dette rettferdig? Når man kan senke risikoen og kanskje velge og få barn noe tidligere? Hva i alle dager baserer du dette på? Foreligger det noen forskning/statistikk som sier at institusjonaliserte barn primært har eldre foreldre? Andel barn på institusjon har vel snarere blitt trappet ned med årene.
prettyfishy Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Åja!!!!!!!!! Synes du det du da!!!!?!!? Fint å vite da!!!!!!
Mamma4livet Skrevet 15. oktober 2012 #21 Skrevet 15. oktober 2012 Faktisk så har forskning vist at det er flere under 38 år enn over 38+ som får barn med Downs syndrom. (Grunnen er at det naturligvis fødes flere barn av yngre mødre enn voksne mødre) Poenget mitt er at ingen gravide, uansett alder, kan forhindre å føde barn med utfordringer. Det er alltid en risiko. Når det gjelder meg selv personlig så ble jeg mamma for første gang som 18 åring og neste gang som 38 åring og kan derfor snakke av erfaring. Å bli mamma er en fantastisk opplevelse uansett alder og noe jeg er glad for å få oppleve.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #22 Skrevet 15. oktober 2012 Det er helt på trynet. Det er for stor risiko for at det er noe galt med barnet, barnet får gamle foreldre altså listen er lang! Jeg har ei i familien på 44 som fortsatt velger og prøve og få barn! Jeg er nei til abort, og jeg syntes det og skulle velge bort et barn med downs fordi det krever sitt er sprøtt når man feks velger og få barn så sent! Det er ikke en livrett og få barn, hva med og starte litt før?? De jeg kjenner som har barn med downs , er faktisk UNGE, ditt nek!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #23 Skrevet 15. oktober 2012 Hva er det så ille med å ha "gamle foreldre"....og hva er egenltig gamle foreldre? Jeg er vokst opp med foreldre som fikk meg da de var henholdsvis 41 og 46 år. Mamma og pappa har fulgt meg og søsteren min opp veldig godt i hele oppvektsten. Foreldrene mine arrangerte bursdagsselskaper, høst- og vårfester (grilling i hagen) for oss og vennene våre, vi hadde alltid hver vår klassefest hjemme om sommeren rett før skoleferie. Pappa var trener for håndballaget til søsteren min, mamma var oppmann for fotballlaget vårt i hvertfall 4-5 år. De var (og er) unge til sinns, kler seg sporty og var (og er, ja) to voksne mennesker som mine venner alltid gikk til når de trengte noe ekstra. Vi var sjelden hos barnevakter fordi mamma og pappa hadde faktisk rast fra seg, de prioriterte oss to barna foran absolutt det meste. God økonomi hadde de også, vi har hatt alt vi kunne trenge og mere til. I dag er de gamle, ja, men friske og kjærlige besteforeldre til mine og søsteren mine sine barn. Fortsatt kommer de og ser på en kamp eller to når barnebarna spiller turnering, de følger med i tiden og er mine trygge, gode og beste fundamenter i livet. å være god foreldre har ikke noe med alder å gjøre!!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #24 Skrevet 15. oktober 2012 Må innrømme at jeg i likhet med hi synes 45 er litt gammelt for å bli mamma. Dette mener jeg fordi foreldrene da vil bli "gamle" litt for tidlig, altså mens barna fremdeles er veldig unge. Når ungen er 25, vil jo moren da være 70. Noen er spreke i den alderen, men slett ikke alle. Men jeg er fullt klar over at "gamle" foreldre er minst like bra når det gjelder omsorg og annet mens barna er små. Jeg er likevel glad for å ha relativt unge foreldre, som mest sannsynlig kommer til å leve i minst 30 år til, og se barnebarna vokse opp, sannsynligvis rekker de å bli oldeforeldre også
PintSizedDictator Skrevet 15. oktober 2012 #25 Skrevet 15. oktober 2012 Morsomt og lese denne tråden og se hvordan damene her reagerer For de fleste her er imot abort, men og sette barn til verden som man ikke vet lider av skader de har fått, fordi foreldrene er gamle det er greit! Hva mener dere om tidelig ul for så og ta abort om barnet er downs? Men mener du da at damer som blir gravide når de er over 45 skal ta abort automatisk? Skal vi kjøre noe a la Kinapolitikk, der man tvinges til abort når man er over en viss alder? Kan man ikke heller tvinge folk til abort når både Iq og Eq kommer til kort? Lizzm!111!!!!one!!!111!!one!1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå