Underveis --> Skrevet 15. oktober 2012 #28 Skrevet 15. oktober 2012 Han er bare 5,5 mnd men er utrolig puppegal! Ammer ennå annenhver time. Han får grøt på kvelden og litt pureer til lunsj. Han tar ikke flaska noe bra, men øver med vann hver dag. Ikke tar han smokk heller så når han våkner 5 ganger hver natt så er et bare puppen som gjelder.. Holder på å bli litt smågal! Han sover sammen med meg. jeg ønsker egentlig å amme lenge men må jeg slutte for at han skal avvendes? Hjelp.. Takk for råd! Høres ut som han trenger mer mat. Prøv med mme eller mm i flaska i stedet for vann. Vann er jo ganske kjedelige greier ;-) Og jeg ville latt ham sove i egen seng, så kanskje dere ikke vekker hverandre?
1+1=4 <3 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #29 Skrevet 15. oktober 2012 Han er bare 5,5 mnd men er utrolig puppegal! Ammer ennå annenhver time. Han får grøt på kvelden og litt pureer til lunsj. Han tar ikke flaska noe bra, men øver med vann hver dag. Ikke tar han smokk heller så når han våkner 5 ganger hver natt så er et bare puppen som gjelder.. Holder på å bli litt smågal! Han sover sammen med meg. jeg ønsker egentlig å amme lenge men må jeg slutte for at han skal avvendes? Hjelp.. Takk for råd! Høres ut som han trenger mer mat. Prøv med mme eller mm i flaska i stedet for vann. Vann er jo ganske kjedelige greier ;-) Og jeg ville latt ham sove i egen seng, så kanskje dere ikke vekker hverandre? Jeg fullammer, så jeg vil jo tro at han ikke trenger mme i tillegg på flaske imellom måltidene. Har lyst til å prøve å begynne med litt middag og men han har ikke helt skjønt spisinga så det øver vi på! Men når han våkner på nattan så tar han bare puppen i noen Sekunder så er han ferdig så han spiser jo ikke noe særlig.. Bare trøst..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #30 Skrevet 15. oktober 2012 Eldste ammet jeg i 3 mnd, da var jeg på min sjette antibiotikakur mot brystbetennelse, hadde hatt 40 i feber annenhvert uke siden fødselen og legen på sykehuset gav meg en tablett for å stoppe melkeproduksjonen siden de ikke klarte hjelpe meg bli kvitt den kroniske brystbetennelsen... Andre gangen hold jeg ut i 4 mnd, samme leksa igjen med betennelse på betennelse. Ble fulgt opp av ammehjelp, poliklinisk på sykehuset og helsestasjonen, ingenting hjalp. Legen mente jeg fra naturens side hadde for trange melkekanaler samtidig som jeg hadde en enorm produksjon. Melken lakk over i brystvevet og det ble et helvete, alt var tett og betent. Tredje gangen aner jeg ikke hva som skjedde, men av en eller annen grunn fikk jeg ikke brystbetennelse. Fullammet i 7 mnd og delammet til hun var 12 mnd. Fjerde gangen gikk det også helt strålende, fullammet i 6-7 mnd og delammet til hun var 15 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå