Gå til innhold

Når slutta dere å amme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke ammet,men de abefaler jo og amme barnet til det er 12mnd hvis du har melk :)

Skrevet

Eldstemann var 18 mnd, men ammet bare en gang i døgnet de siste 2 mnd. Slet med søvn så ville kutte ammingen helt for å se om det ble bedre, noe det forsåvid ble. Men om det virkelig var pga ammingen eller alderen er ikke godt å si.

Yngste ble ammet til hun var 8 mnd. Hadde hatt lite melk hele tiden, men når hun var 8 mnd tok den helt slutt, så det var noe ufrivillig slutt.

Gjest peacock
Skrevet

Til et par dager før ettårsdagen. Da ville ikke mini ammer lenger og jeg hadde veldig lite melk igjen.

Skrevet

sluttet å amme da ho var ca 5 mnd, hadde lite melk fra starten av og kompenserte med mme, og plutselig en dag var det ikke melk mer.. snodig det der altså!!

Skrevet

15 mnd med eldste, 13 mnd med yngste.

Eldste kunne nok fortsatt lenger, men jeg hadde fått nok. Yngste var uinteressert i amming på slutten. Han sluttet nærmest selv.

Skrevet

14 mnd. Da ville hun ikke ha mer. Enkelt og greit!

Skrevet

18 mnd, og ikke gitt oss ennå... har siden han ble 1 år sagt at vi skal gi oss snart, men han viser ingen tegn til å ville slutte og jeg har ikke noe imot å amme en stund til. så ammer til det blir helt tomt eller til max 2 år.

Skrevet

Eldste ville ikke ha mer da hu var 11 mnd, så det var med tungt hjerte jeg ga opp å prøve..

Gjest Gullguttene
Skrevet

Amma første til han var seks måneder, men fullamma kun til han var tre måneder. Foreløpig ammer jeg andremann, han er ikke gamle karen :P

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Når hun var 14 dager gammel.

Fikk aldri tak i puppen og jeg satt bare å gråt meg gjennom hver amming. Hadde også brystbetennelse og dårlig utdrivningsrefleks.

Fikk ikke hjelp fra hs til amminga heller og prøvde så godt jeg kunne med å lese ammetips hele dagen i de to ukene så til slutt ga jeg opp med tungt hjerte. Prøve igjen etter 2 uker, men da skjønte hun ingenting av hva den puppen gjorde i fjeset hennes så da ble det aldri mer amming dessverre

Skrevet

Til han var 11 mnd, da var han ikke interessert lenger

Skrevet

6 uker ca så var det brått stopp på melken. men hun fikk MM i noen uker til siden jeg hadde et bra lager i fryseren. var så heldig og ha veldig mye melk når jeg hadde.

Skrevet

Bonusen vår blir et år denne uka, og kutta puppen i forrige uke! :)

Skrevet

Nr 1 var akkurat fyllt 2 år. Har baby nå,som får litt grøt og grønnsaker ved siden av puppen :-)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Eldste ammet jeg til hun var ca 10 mnd, etter dette ville hun ikke ha mer.

Yngste har aldri vært glad i melk generelt, og ammet han vel til han var ca 3-4 mnd. Deretter pumpet jeg, og nå er jeg over på mme.

Skrevet

Ved ca 8 mnd var hun ikke interessert i puppen annet enn tidlig om morgenen så vi fortsatte med morgenpupp en stund til (ca 1 mnd) før vi avviklet helt.

Skrevet

7 mnd med førstemann. Urolig type og vanskelig å amme på dagtid. Da vi nattavvente så ble det helt slutt. Ser ut som om det samme skjer med Lillebror. Får et veldig dropp i produksjonen når de begynner med mat, og det er vanskelig å opprettholde når han nå ammer maks to ganger i døgnet. Er 8 mnd. Første gang var det deilig å slutte å amme. Nå kunne jeg godt fortsatt ;-)

Skrevet

Eldste ble fullammet til rundt åtte mnd, brakk seg av alt annet han fikk i munnen. Deretter delammet til 15 mnd. Burde fortsatt en god stund til pga problemene med mat, men jeg bar bare skinn og bein, og hadde null energi selv, fordi ungen tok alt. Derfor kuttet vi puppen brått.

Nestemann var, og er, glad i all mat fra han fikk smake rundt 5 mnds alder. Delammet til 14 mnd. Sluttet fordi det ødela nattesøvnen, og hele familien ble frynsete i nervene. (Ammet egentlig bare morgen og kveld, men han våknet mer og mer på natta, hylte etter pupp, og kavet rundt i senga vår)

Yngste er snart tre mnd og får pupp, håper å amme lenge, siden det er så koselig, og dette er høyst sannsynlig mitt siste barn...

Skrevet

Han er bare 5,5 mnd men er utrolig puppegal! Ammer ennå annenhver time. Han får grøt på kvelden og litt pureer til lunsj. Han tar ikke flaska noe bra, men øver med vann hver dag. Ikke tar han smokk heller så når han våkner 5 ganger hver natt så er et bare puppen som gjelder.. Holder på å bli litt smågal! Han sover sammen med meg. jeg ønsker egentlig å amme lenge men må jeg slutte for at han skal avvendes? Hjelp.. Takk for råd!

Skrevet

Eldste - da hun var en uke. Jeg var svært syk og ikke i stand til å ta meg av et barn.

Yngste - da hun var 15 mnd. Hun var ikke lenger interessert, og jeg brukte vel den siste måneden på å prøve å få henne til å ville lenger siden jeg syntes det var så kos, men måtte kaste inn håndkleet da:)

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

15 mnd men første og 6 mnd med andre, og minsten på 10 uker delammer. Men denne gangen har jeg hatt stor ammeproblemer! Jeg som trodde alt skulle gå så greit med nr 3.

Skrevet

1. nesten 2 år

2. planlegger å slutte når han er rundt året

Skrevet

Fullammet til 6 mnd, delammet til hun var 9 mnd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...