Gå til innhold

Sluttet på p-piller i dag dumt?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Forrige gang jeg gjorde det lagde jeg meg visst et barn. Nå skal jeg ikke det, men jeg hadde ikke flere piller igjen, og fant ikke resepten og tenkte like så greit å bare skippe de.

Men er jo gjerne litt typisk at når man gjør noe sånt så får jeg plutselig et aktivt sexliv igjen. men helt ærlig kondom er da ikke så krise?

Kanskje jeg møter en annen type menn nå også, eller åpner opp (åndelig ikke seksuelt ment) for andre typer av menn. En eller annen kanskje her på dib skrev at man tukler med sin egen tiltrekning når man dytter i seg hormoner.. Spennende!

Såe ja innspill? Alltid greit å drøfte store beslutninger med kranglerne :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg tenker at når man "har seg litt rundt" så er det veldig lurt å bruke kondom uansett så man ikke pådrar seg noe grums i systemet

Skrevet

Nå er vel ikke risikoen for blodpropp veldig stor, men den er ihvertfall størst den første tida etter at man starter med p-piller. Dersom du begynner på dem igjen etter ei stund vil faren være der igjen. Kanskje ikkje beste grunnen til ikke å slutte, men jeg ville nok bare fortsatt :)

Skrevet

Haha, det hormonelle ved det hele aner jeg ikke noe om, men det er jo veldig typisk at man møter en skikkelig kjekkas når man hverken har piller eller kondomer for hånden.

Litt sånn som det at man garantert møter en potensiell sexpartner straks man har på seg hullete, utvaska bestemorstruser og har droppa alt som heter shaving av diverse buskas, men aldri ser ut til å få draget om man er shina fra topp til tå og har gått amok hos Victorias Secrets. ;)

Men altså, sånn seriøst, her hos meg har kondomet sprukket ved 2 tilfeller. Heldigvis var det ikke med noen som hadde noen skumle sykdommer, ei heller ble jeg gravid. Men sikker kan man vel aldri være.

Skrevet

Lykke Fryd jeg er kondom nazi! jeg kler ikke angst, og hadde vel hatt det kronisk om jeg hadde sluppet potensielle smittekilder helt hjem..

:P

Blodpropp, ja det har jeg hørt om, men er så lei av hormoner og drit altså så frister sånn med en pause. Hatt en pillefri uke nå, så skulle bgynt på´n igjen i dag og har jo ikke piller i hus..

Hahaha Lilleva akkurat sånn er det! Lo høyt nå og så for meg mange scener :P

Typisk at den kvelden jeg har verdens mest skjeggeste legger (og annet) og rote leilighet drar jeg med en kjekkas hjem og blir totalt omsvermet på byen!

Nå er det vinter og jeg lar alt spire og gro, og om jeg blir fristet drar jeg kortet "jeg gjør ikke slikt første kvelden" Eller så drar jeg med meg han hjem og tar en kjapp alenetur inn i dusjen før jeg bye han på en drink og meg.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kondom nazi! Hahaha! :)

Blir ikke nå låvedans i detta fjøset uten at cowboyhatten er på. Banna bein!

Skrevet

Kondom nazi! Hahaha! :)

Blir ikke nå låvedans i detta fjøset uten at cowboyhatten er på. Banna bein!

NETTOPP! Kan be så mye de vil, jeg kniper meg heller gul og blå enn å slippe inn en utildekket stå!

Skrevet

Hadde jeg kunnet slutte på hormoner uten å være konstant redd for å bli gravid så hadde jeg gjort det, men siden jeg nesten er sånn som hun dama i reklamen som blir gravid av berøring så tror jeg spiralen blir sittende til den må ut om 4år. Skulle bare ønske kroppen min var litt bedre på å takle disse hormonene for noen ganger er jeg rett tilbake til fjortis-stadiet igjen.

Skrevet

Hadde jeg kunnet slutte på hormoner uten å være konstant redd for å bli gravid så hadde jeg gjort det, men siden jeg nesten er sånn som hun dama i reklamen som blir gravid av berøring så tror jeg spiralen blir sittende til den må ut om 4år. Skulle bare ønske kroppen min var litt bedre på å takle disse hormonene for noen ganger er jeg rett tilbake til fjortis-stadiet igjen.

Huff ikke bra! Jeg prøve hormonspiral i fjor, men jeg ble et sant monster! Jeg ble verre enn Hussein, Hitler og Cruella de Ville til sammen + at jeg var en notorisk bløder. Så blødende Cruella orket jeg ikke være og måtte nappe ut spiralen. og tilbake på pillen. Men jeg glemmer den så ofte og liker ikke det og liekr ikke dytte i meg hormoner. Så nok er nok.

Om jeg får en kjæreste får han begynne på manne p-piller, Vil han ikke det gjør det ikke så mye for jeg kan ikke få barn lenger uansett.

Skrevet

Etter ørti år med p-piller, fikk jeg satt inn en hormonspiral etter at tredjemann var født. Et år etter følte jeg at det var nok hormontull. Tok derfor spiralen ut igjen og siden har vi brukt kondomer. Jeg synes mannen kan sterilisere seg, men det synes han er aaaltfor skummelt. Her funker det superdupert med kondomer, ingen sprekker eller noen ting.

Skrevet

Etter ørti år med p-piller, fikk jeg satt inn en hormonspiral etter at tredjemann var født. Et år etter følte jeg at det var nok hormontull. Tok derfor spiralen ut igjen og siden har vi brukt kondomer. Jeg synes mannen kan sterilisere seg, men det synes han er aaaltfor skummelt. Her funker det superdupert med kondomer, ingen sprekker eller noen ting.

Jeg hater kondomer :)

Skrevet

Jeg hadde håpet at gubben hatet dem nok til å bestille en legetime, men etter fire år er det vel bare å gi opp håpet. For meg er det et lite usexy avbrudd når greia skal på, ellers synes jeg ikke det er noe problem.

Skrevet

Kobberspiral?

Jeg var godt fornøyd med den i 5 år. Blødde godt, men var hormonfri.

Ellers e jeg helt enig i at kondomer er tingen når man er fri og titter ;)

Skrevet

Kobberspiral?

Blødde godt.. herlig! Det vil jeg helst slippe. Nå skal jeg prøve uten å se hvordan det blir :P

Jeg dør litt nå, pratet på msn med en tidligere lekekamerat ejg har hatt i 3 år og vi skal møtes om 3 uker. Blir bra! Kondomen skal på altså!

Skrevet

Hadde jeg skullet velge spiral-type idag så hadde jeg gått for kobberspiral.

Skrevet

Hvorfor gidde å bruke piller om du ikke kan bli gravid uansett......? ;)

Skrevet

Kobberspiral?

Blødde godt.. herlig! Det vil jeg helst slippe. Nå skal jeg prøve uten å se hvordan det blir :P

Jeg dør litt nå, pratet på msn med en tidligere lekekamerat ejg har hatt i 3 år og vi skal møtes om 3 uker. Blir bra! Kondomen skal på altså!

Hehe, jeg har alltid blødd godt så litt mer fra eller til spilte ingen rolle ;)

Hormonspiralen blødde jeg hele tiden med.

Liten vits i prevensjon når man blør så man ikke har sex allikavel. Eller kanskje derfor den virker preventivt..........

Skrevet

Kobberspiral?

Hehe, jeg har alltid blødd godt så litt mer fra eller til spilte ingen rolle ;)

Hormonspiralen blødde jeg hele tiden med.

Liten vits i prevensjon når man blør så man ikke har sex allikavel. Eller kanskje derfor den virker preventivt..........

hahaha huff jeg blødde også hele tiden med hormonspiral. Jeg blør bare lett i 4 dager. Så kan godt tenke meg å fortsette med det siden ejg har enorme smerter ønsker jeg iallefal ikke lenger syklus. Jeg har større smerter under mensen enn under fødselen. Litt kjipt siden man føder mer sjeldent enn man har mensen :P

Men ja hormonspiral var veldig preventivt, avholds er beste måten å unngå tull og tøys på sies det..

Gjest sug lut
Skrevet

Pessar. Gode gamle. Mindre stress enn kondom siden den kan settes inn lenger før, ingen bivirkninger, ingen hormoner, samme suksess-rate som kondom omtrent.

Skrevet

Pessar. Gode gamle. Mindre stress enn kondom siden den kan settes inn lenger før, ingen bivirkninger, ingen hormoner, samme suksess-rate som kondom omtrent.

Finnes de enda? Det var da så 80åra ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg ville tro det, det burde de i hvert fall gjøre så lenge det ikke finnes annen umerkelig og bivirkningsfri prevensjon. På utreisesamtalen etter siste fødsel snakket jordmor også om prevensjon, og nevnte at mange jordmødre brukte det, og det var da i dette årtusenet.
Skrevet

Jeg ville tro det, det burde de i hvert fall gjøre så lenge det ikke finnes annen umerkelig og bivirkningsfri prevensjon. På utreisesamtalen etter siste fødsel snakket jordmor også om prevensjon, og nevnte at mange jordmødre brukte det, og det var da i dette årtusenet.

Er det hiv sikkert?

Skrevet

Er det hiv sikkert?

Kondom er bedre tror jeg, begynner å bli noen år siden jeg hadde pessar.

Gjest sug lut
Skrevet

Er det hiv sikkert?

Absolutt ikke, så du trenger kondom for løse forbindelser uten legeattest.
Skrevet

Er det hiv sikkert?

Absolutt ikke, så du trenger kondom for løse forbindelser uten legeattest.

Hehe den er grei da blir det gummi for alle penga! Skal på date på onsdag, men det blir ikke noe sengelek den første daten altså. Så kan bruke neste mnds lønn isteden:) han er 38 år sikkert en ordentlig fyr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...