Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Her er to ammet til ca 6 mnd, mens to er ammet i kun 2-3 uker (grunnet sykdom hos meg) De to som ble ammet er forkjølet jevnt og trutt gjennom utenom på sommeren. Får feber og sykdommer av alle slag. De to som fikk erstatning har max en runde i året med litt snørr... Minstemann er to år og del av en barselgruppe hvor alle de andre ble ammet. De mødrene klager seg over all sykdommen etter bhg start og det første året. Der er det øreverk, feber, utslett, vondter her og der. Vi har ikke merket noe til det annet enn en runde med litt tett nese. Rare greier, flere med samme erfaring?
Kortslutning Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Ungen fikk morsmelk i noen uker. Etter det kun mme. Hun er veldig lite syk. Forkjøla en gang i blandt, aldri hatt influensa, omgangssyke. Tror det bare er tilfeldig jeg:)
C.L.H85 Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg tror ikke mm alene sikrer mindre sykdom Genetikken kommer vel også litt inn, hvor bra immunforsvar du har og resten er litt tilfeldigheter Ja mm er kjempe bra, men ikke en mirakelmedisin. Ammet i 2 uker og nå er hun 1,5 år og har hatt ørebetennelse 1 gang. Ellers har hun vært litt snørrete nå i det siste, men ikke feber eller syk Jeg velger å skylde på godt immunforsvar da jeg aldri er syk
aanonym Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet nr 1 ca 6 mnd, nr 2 ca 2-3 mnd. Lite syke begge to.
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Sjelden syke, ammet 12/15 måneder.
Berta_78 Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Dette spørsmålet klarer ikke forskningen å besvare skikkelig, så jeg er redd vi ikke vil komme noen vei her heller ;-) Men ok: Begge mine barn ble ammet til godt over året, OG de fikk mme i tillegg nesten hele tiden. Lite syke.
Jentene mine og jeg:) Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Samme erfaring som deg. Hun som ble ammet får infeksjoner, forkjølelser, omgangssyke osv hele tiden. Alt biter på henne. Men hun som fikk flaske kun er syk et par ganger i året, og blir da stort sett lett rammet og fort frisk. Er selv vokst opp på mme og har vært veldig lite syk. Men jeg kommer til å amme neste barn likevel altså. Liker å tro at det er litt tilfeldig.
frk Nilsen Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Nesten aldri syke ammet i 8,5mnd og 6,5mnd Jeg er nesten aldri syk, godt immunforsvar ligger i familien
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Har vært forskjølet 2 ganger og hatt fener 1 gang. Har ikke ammet. Blir sjelden syk seøv og har hatt feber 3 ganger siden jeg var liten.
Anne:-D Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Lite syk, ammet i 15 mnd.. Jeg er selv også veldig lite syk, tror ikke jeg ble ammet så lenge
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet 18 mnd. Hun har vært hjemme fra bhg i tilsammen 3 dager pga sykdom.Er 4,5 år. Var både pre-og dysmatur.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet til de var godt over 1 år, og alle tre er sjelden syke!
Hybelkanina Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Storebror ble ammet i to mnd, deretter delammet til 5 mnd. Han er så og si aldri syk. Jeg er flasket opp selv også og er aldri syk. Men jeg tror også det er tilfeldig og håper jeg skal få fullammet lillebror så lenge som mulig.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Storebror ammet i 2 mnd - max 1 gang i året med feber eller annen sykdom. Lillebror ammet 13 mnd - feber MINST 1 gang i mnd
Serepta Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Eldste fik mm til han var ca 8 mnd. Minsten kun i litt over 1 mnd. Da mistet jeg melka. Ingen av dem er noe særlig syke.
valkyrien Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet ikke, men guttungen fikk bankmelk på sykehuset. Han har vært syk 2 ganger på 2 år.
*Miss Flua* Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet i 5 1/2 mnd, mini har ikke vært syk. Men så er han bare 10 mnd, og han får nok sitt når han begynner i Bhg i januar
blå2010+rosa2013 Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet i 3-4 mnd. Var veldig mye syk før, men med rett medisinering (astma) så har han ikke vært syk siden i vinter
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet i 1 år, og han var forkjølet ca en gang i mnd det første året. Etter det har han vært frisk, men tror nok det hadde mer sammenheng med flytting til en leilighet uten fukt og sopp enn ammeslutt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet begge, minste er født på vinteren og var mye syk da eldste tok med seg alle slags sykdommer hjem fra barnehagen. Eldste har ikke vært like mye syk, men han slapp å være med i bhg hver dag fra han var født
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Hun ene ble ammet til hun var nesten to år, hun stoppen den dagen lillesøster ble født. Og hun minste stoppet når hun var 15mnd. Feber og influensa har de sjeldent. Men kaster opp har de gjort masse, men nå har vi funnet ut det siste halvåret at begge to har migrene, forskjellig migrene begge to. Så da har vi funnet forklaringen på at de kaster opp så mye. Hun minste som har kastet opp nesten en gang i uka har vi vært veldig obs på, fått medisiner ved hvert minste antydning til vondt så nå har hun ikke kastet opp på flere mnd. Så nå vet vi at de ikke har hatt omgangsyken så mye heller, det har jo vært migrene de fleste gangene. De har ikke vært syke med barnehage oppstart heller. Hun ene hadde en periode i barnehagen me mye feber foresten, der feberen plutselig var 40. Men så prøvde barnehagen å la henne få en halvtime på sofaen, og det viste seg at feberen gikk bort etter en liten lur. Og vi sjekket henne opp og ned uten at det viste noe som helst, så det var nok bare en reakskjon på at kroppen hennes var veldig sliten siden feberen kom så raskt og forsvant like raskt igjen. Det var som å skru av og på en bryter. Eller muligens en kombinasjon av migrenen hennes som vi nå har funnet ut.
Mandalas Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Nesten aldri syke, ammet eldste i ti dager, yngste fikk noe morsmelk og mest mme i to mnd. eldste var derimot syk hele tida før ha fikk mandlene operert bort.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 Eldste ammet jeg bare et par uker, han var ikke syk før han ble rundt 2 år når han begynte i bhg, men har ikke vært så mye syk etter det heller. Minste ammet jeg også bare første tiden, hun har vært mer syk (spesielt etter bhg-start), men siste året har hun nesten ikke vært syk. (Er 3)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 Første barn ammet jeg i 9 mnd, andre barn ammet jeg i 1 år og 3 mnd. Eldste hadde en periode med mye ørebetennelse rett etter bhg start. Men ellers så er de lite syke, de har ikke vært syk siden februar i år*bank i bordet*
Miamimom Skrevet 13. oktober 2012 #25 Skrevet 13. oktober 2012 Ammet eldste til han var 2 år, var ikke syk en dag første bhg år! Men så fikk han ørebetennelser, men etter at han fikk dren ikke en dag. Fullammet baby i 4 mnd, nå er det litt grøt og grønnsaker i tillegg, aldri vært syk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå