Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har alltid datteren min alene.... Hun er nå snart 6 mnd og jeg er helt alene. I kveld var jeg så sliten at jeg nesten begynte å slå til henne :-( HUN SKRIKER !! TIPS???? Jeg kverker snart ungen!
Februargullet2013 Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Syng for henne,så kanskje ho sovner. Du må ikke finne på og slå henne i alle fall.lille babyen
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg er såååååååå sliten og trist hi
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Det er tøft å være alene, jeg vet, jeg har vært alene i 2 og 1/2 år. Mine tips er: Spør familie, venner, naboer eller søk etter en trillepike / barnevakt. Snakk med helsesøster eller fastlege. Du bør snakke med noen om dette.
Honningmelon Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg syns du skal kontakte helsesøster og barnevernet. Barnevernet kan hjelpe til så du får litt avlastning. Gjør det før du gjør noe du ikke burde gjort...
Lille♥mitt Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Huff og huff. Det jeg gjør når min hyler i flere timer er at jeg legger henne i senga mi, så legger jeg meg også der, hun sovner når hun blir sliten. Og jeg makter ikke å bære henne rundt i mange timer. Men du bør være ganske sikker på at det ikke er noe som plager barnet ditt før du velger denne løsningen.. jeg gjorde ofte det når min var overtrøtt og bare hylte og ikke klarte å sovne. Da var eneste løsningen å la henne holde på til hun var sliten. Sånne løsninger må vi som er alene av og til bruke. Nå blir jeg sikkert halshugd her.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 HI her JA, det er JÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆVLIG! Er DRIIIIIIITT LEI !!!!!!!!!!!!!!!! Holder ikke ut!
Himmel og hav Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Om det er Home-start der du bor, så ta kontakt med dem, for de kan hjelpe med avlastning noen timer i uka. http://www.home-start-norge.no/Default.aspx?ID=7
Marjoriee Dawes Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Ring fastlegen din, snakk med helsesøster og ta en prat med barnevernet. Det er første steget for deg til å kunne få den hjelpen du trenger. Har du venner og/eller familie som kan hjelpe? Det er ikke alltid lett å spørre om hjelp, men dette må du bare ta tak i så fort du kan. Ikke for din egen del bare, men først og fremst for ungen din.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Da må du spørre familien om du kan få litt avlastning. Det er skremmende hva man kan gjøre om man blir sliten nok, og det vil du ikke gjøre mot barnet ditt.. Har du ikke familie, så kontakt barnevernet for å få litt hjelp der.
Blt Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har også vært alene hele tiden, og det er i periodevis veldig slitsomt. Jeg pleide å dra til eller få mine forledre, søsken eller venner på overnattingsbesøk, hvor de tok babyen mens jeg fikk sove ut. Ellers kan du kontakte familievernkontoret, helsesøster, fastlege, Marte, aleneforsørgerforeningen. Mange steder du kan få hjelp!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Hjelpen kommer ikke å ringer på døra av seg selv, du må selv skaffe den! Er det en videregående skole i nærheten, sett opp en lapp på oppslagstavla der og søk etter en fast trillepike som kan passe barnet et par timer en ettermiddag i uken, så får du en pause. Du kan også kontakte barnevernet og spørre om hjelp til å finne et avlastningshjem.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Tusen hjertelig takk ! Tusen takk for flotte svar!! Jeg har faktisk ingen å spørre. Når jeg spør familie så ser de spørrende på meg, og lurer på Hvorfor jeg trenger pass :-( :-( HI
skyblue Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 Skulle hjulpet om du bodde i nærheten Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Hvor bor du, Skyblue? Klem tilbake hi
skyblue Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 På Jæren. Jeg var alene med gutten min i ett år, det var hardt, så jeg vet hvordan du har det.
Marjoriee Dawes Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Skulle hjulpet om du bodde i nærheten Klem til deg. Samme her. Og det er nok mange andre her inne som tenker det samme :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Dere er verdens skjønne altså!! Synd at Jæren er langt borte :-(
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Ta med baby til lege!! Når en baby på 6 mnd hyyyyyyler som du beskriver det kan det være tenner, øreproblem, låsninger i nakke m.v Undersøk...!!
Marjoriee Dawes Skrevet 12. oktober 2012 #21 Skrevet 12. oktober 2012 Dere er verdens skjønne altså!! Synd at Jæren er langt borte :-( Hvor bor du da HI? Fylke? :-)
C.L.H85 Skrevet 12. oktober 2012 #22 Skrevet 12. oktober 2012 Tusen hjertelig takk ! Tusen takk for flotte svar!! Jeg har faktisk ingen å spørre. Når jeg spør familie så ser de spørrende på meg, og lurer på Hvorfor jeg trenger pass :-( :-( HI Da må du svare at du er så sliten for tiden... og at du er redd for din egen helse. Ellers hiver jeg meg på med resten av tipsene her. Du må skaffe deg hjelp! Slik at det ikke går for langt. Det er driiit tøft når babyer skriker flere timer i strekk. Er det tenner? Vondt i magen? Nakkelåsning? Greit å sjekke opp hvis dette er dagligdags med flere timer med skriking når baby er over kolikk fasen. Min kunne skrike ganske mye pga tenner, husker jeg gav henne en paracet og det hjalp. Prøvd med suse lyder; støvsuger, kjøkkenvifta, hårføner?? Baby merker nok litt av din frustrasjon også, noe som kan forverre skrikinga. Ta å legg deg på senga med baby, mens du stryker baby og nynner lavt... Gjør det selv om skrikinga fortsetter. Baby sovner til slutt! (og du også). Skaff deg den hjelpen du trenger, ring venner, barnevern, helsesøster osv. Klem
skyblue Skrevet 12. oktober 2012 #23 Skrevet 12. oktober 2012 Det er viktig at du søker hjelp kjære deg, ta kontakt med helsestasjonen, venner og familie og fortell hvordan du har det !! Dere fortjener det beste begge to Klem igjen
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #25 Skrevet 12. oktober 2012 Å..... TUSEN TAKK!! Jeg har alltid bare hatt gode erfaringer med anonym forumet jeg. Utrolig mange herlige jenter her!! Jenten min roet seg akkurat :-D Puste puste... Jeg bor i Hordaland :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå