Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Dere ikke hadde trengt å tenkt på økonomi og energi? Hvis dere ser bort ifra alt det praktisk og tid, er dere fornøyd med de dere har, eller kunne dere ønsket fler/færre? Hvor mange barn har dere nå? Er dere ferdige, eller kommer det til å bli familieøkning etterhvert?
Iiiiik Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har tre, men ville gjerne hatt nummer fire. Nå er minstejenta snart 5, så nå er det for sent synes jeg. Ikke minst fordi jeg er 43. Min og farens alder var også grunnen til at vi stoppet med de tre vi har.
marsgutt 2013 Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 hadde jeg hadd mer energi så kunnet jeg gjerne hatt mange barn.
BareMas Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Da hadde det blitt 3. Jeg har ei nå, når hun begynner å bli bleietørr blir det en til. Blir det svangerskapet og fødselen like knirkefritt som d første, så blir det nok 3 til slutt
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Vi har to barn nå, og kommer ikke til å få flere. Har alltid tenkt at tre barn er perfekt, men tør ikke gå gravid flere ganger. Begge svangerskapene mine var risikosvangerskap pga en medfødt feil på livmoren.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Da ville jeg startet tidligere og hatt fire barn, men ikke så veldig tett. Jeg har veldig lyst på i hvert fall tre, men mannen stopper på to. Da får det bare bli to da...
Lady lovely locks Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er godt fornøyd. Jeg har 3 barn, 2 gutter og ei jente. Men jeg ser jo at jenta mi havner litt uten for det søskenforholdet som gutta har seg i mellom. I en helt perfekt verden, med kjempe god økonomi og at man aldri ble sliten, hadde det vært helt perfekt med 2 gutter og 2 jenter. Men når jeg tar et steg tilbake til virkeligheten så må jeg jo si at jeg har det fantastisk flott og er utrolig heldig. <3
Marjoriee Dawes Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Har 1 sønn på 2 år. Og prøver å lage en til for harde livet her;) Men jeg kunne godt ha tenkt meg minst 5, hvis jeg skal tenke utenom alt du nevnte i HI. Kanskje 8 til og med! Liker store solide søskenflokker og mange familiemedlemmer under samme tak:)
Musemorbr / Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Med ubegrensede midler og god helse, ville vi i alle fall gått for nr2 men kanskje også en nr3. Som det er nå har vi en, og håper på å kunne få en til en dag. Økonomi og helse er usikre faktorer akkurat nå.
*Miss Flua* Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 3! Jeg har en nå, og tror samboeren bare går med på en til
Ikkesåallerværst Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Tre. Her er det energi det skorter på. Vi tåler ikke en baby-sove-lite-nesten-ikke-periode til. Vi får være glade om vi klarer oss med vett og ekteskap i behold gjennom denne runden, som er nummer to.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 4 har vært drømmen og 4 er fremdeles aktuelt. Vi har både energi og økonomi, i alle fall foreløpig.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 Hadde planer om max 3, men nå ser sannelig ut som nr 4 og 5 melder sin ankomst til våren Etter det blir det sannelig stopp her i gården
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. oktober 2012 #14 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har to, snart tre, jenter. Til sammen har vi da 5 barn og vi er så definitivt ferdige. Lille i magen kom som en overraskelse, men jeg er glad for at hun kom siden det er så stor aldersforskjell på de eldste og det som blir de to minste
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 Har 2 nå men kunne tenk meg 5-6 barn.Og minst en av de skulle vært adoptert fra Thailand og kanskje et fosterbarn i tenårene Men, det kommer aldri til å skje. Kanskje det kommer et 3 barn etterhvert men da er det stopp .
marsve Skrevet 11. oktober 2012 #16 Skrevet 11. oktober 2012 Har tvillinger nå. Må ihvertfall ha en til. Kunne fint fått en ny annahvert år til jeg ikke var fruktbar lenger jeg tror jeg.. så lenge det ikke er tvillinger hver gang da, da må det litt lenger mellom. Hehe.. ikke for det, jeg knytter alt det slitsomme ved barseltid, søvnmangel osv til det å ha to. Innbiller meg liksom at det er litt lettere å ha en, men er jo ikke sikkert forskjellen er så stor som jeg tror.
2_små_og_flere_grå Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har alltid ønsket meg to barn, en gutt og en jente, og det har jeg fått, så jeg er fornøyd Tanken om ett tredje barn har streifet meg, men tror det bare er sånn "savne baby-tiden" lureri
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 Ville hatt 2barn. Har 2barn, og er helt ferdig nå. Orker ikke å gå gjennom et svangerskap til, eller en fødsel. Heller ikke en nyfødtperiode til. Jeg er ikke så glad i barseltiden, syns den er grusom, selv om denne perioden med nr 2 er mye bedre enn med nr 1. Funker ikke uten søvn, og det blir lite av det. Samtidig så er det mye som skal læres, og man skal bli kjent med en helt ny personlighet. I tillegg så er jeg litt redd.. Jeg har vært så heldig at jeg aldri har opplevd en sa\ma. Jeg har fått 2friske nydelige vakre gutter, begge fødslene var på sine måter lette og enkle. Jeg er i super form etter fødsel, og jeg hadde 2 enkle svangerskap (Om man ser bortifra svangerkapskvalme og bekkenlåsning, det er for tiden fortrengt. ) Så jeg vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å få en til. hvorfor ufordre skjebnen.. Så jeg er helt ferdig med å få barn, jeg har fått mine 2.
Gjest Gullguttene Skrevet 11. oktober 2012 #19 Skrevet 11. oktober 2012 Har to barn nå, men kunne godt tenke meg fem-seks stykker ut i fra kriteriene til hi. Jeg er ikke ferdig, men samboer er. Håper på en til om noen år
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #20 Skrevet 11. oktober 2012 Hadde jeg ikke hatt verken helsemessige-, økonomiske- eller fysiske begrensninger som f.eks. plassproblemer, så ville jeg gjerne hatt 7-8 stk. Og praktikant/au pair...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #21 Skrevet 11. oktober 2012 Hadde det ikke vært for at helsa ikke tåler det, hadde jeg ønsket 2 (det samme som mannen også ønsket seg). Det blir med en. Jeg er svært glad i mitt barn, men hadde jeg visst hvor mye helse det skulle koste meg, så hadde vi gått for adopsjon. Alderen og manglen på god helse gjør at det blir med en. Et aldeles herlig barn som jeg er veldig glad i.
Monajenten Skrevet 11. oktober 2012 #22 Skrevet 11. oktober 2012 Utifra kriteriene i hovedinnlegget, ville jeg hatt fire stk, helst med to år imellom hver. Har to nå, med tre år imellom (fire skoleår, største født i desember og minste i januar). Minste blir seks år på nyåret. Håper på ihvertfall en til.
Dini Skrevet 11. oktober 2012 #23 Skrevet 11. oktober 2012 Et sted mellom 4 og 6 barn. Men jeg kommer fra en stor familie, så jeg er veldig glad i barn og stor familie jeg da
Netti*** Skrevet 11. oktober 2012 #24 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har 4 og jobber fult derfor er det slutt nå. Men om økonomien hadde vært slik at jeg slapp jobbe hadde det blitt flere. Energien har jeg :-) Vet ikke hvor mange men i allefall 1 til. Kanskje 3-4 til også. Hatt det svære huset og dulledalla med barna døgnet rundt. Men mannen måtte ha vært enig for selv med 4 er man mye taxisjåfør i løpet av dagen. Går vanvittig mye tid til skolebarna og deres aktiviteter. De små er jo enkel å ha med å gjøre ;-)
soleia Skrevet 11. oktober 2012 #25 Skrevet 11. oktober 2012 Har to, men om eg hadde starta tidlegare, hatt nok energi og fått mennen med, så kunne eg tenkt meg 4 stk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå