Gå til innhold

Er 40 år og har så lyst på nr. 3........

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....men er så redd for å møte fordommer "der ute" siden jeg har nådd den magiske grensen 40 som mange mener er det absolutt grensen for å få barn..

Har du barn å 5 og 2,5 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i de andre. Go for it! Om et par år husker ingen hvor gammel du er likevel...

Skrevet

Fordommer møter du uansett, det er ikke til å unngå.

Vil du har barn, og mannen din er med på det, og dere er i stand til å ta deg av barnet, så kjør på.

Skal man trekke det veldig langt kan man si at du kan møte fordomer på at du lar deg styre av hva andre mener...

Skrevet

Jeg er glad for at moren min ikke nærmer seg 70 mens jeg er i 20-årene. Faktisk vil du da være like gammel mor som min mormor er (som ble mormor da hun var yngre enn du er nå).

Skrevet

Vi er nå 40 år og har en liten en på 1 år! Vi har også en på 21 år.

Jeg opplever ingen fordommer med å ha fått barn i voksen alder, men mulig at det er fordi det ikke er uvanlig her vi bor.

Dersom dere begge ønsker det, hvorfor ikke? :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er 40 og venter nr 4. Har aldri møtt på en eneste negativ reaksjon.

Om jeg har luftet bekymring vedr alderen min, har 100 % av reaksjonene vært at 40 år ikke er gammelt mtp å få barn. Dette gjelder både helsepersonell og mannen i gata. Ikke engang tenåringene mine syns jeg er for gammel :)

Skrevet

HEI! Vi har tre små, den minste snart 1 år! Vi prøver på nummer 4! Jeg er 39.... I alle år har jeg gjort det som har blitt "forventet" av samfunnet! Jeg tok høyere utdannelse, inkludert mastergrad. Studert i inn og utland, reist jorda rundt, jobbet i utlandet! Alt man "skal" gjøre i mitt nærmiljø! Så møtte jeg mannen i mitt liv under en jobb i utlandet, og vi fikk raskt 3 små. Han er faktisk eldre enn meg! Jeg var ikke lykkelig da jeg levde mitt fantastisk herlige forventede liv. Gråt meg ofte i søvn, synes alt var tomt! Nå... våkner jeg med en mann som gjør meg lykkelig, og tre lykketroll! Selv om minsten har holdt meg våken halve natta med tenner er jeg full av lykke, og kan ikke tro at jeg har vært så heldig! Vi prøver på en til! Vet at MANGE kommer til å reagere om det går, men det bryr meg faktisk ikke! Nå er jeg endelig lykkelig, og har funnet min plass her i livet! Det finnes ikke noe som slår det å være mamma! Alle andre kan synes og mene hva de vil, dette er mitt liv, og jeg gjør endelig det som føles rett for meg...

Lykke til! : )

Skrevet

Hvem er det som har disse fordommene da? Det er jo mer og mer vanlig at kvinner fullfører utdannelse og er godt etablert før de får barn, og dermed er det slett ikke så uvanlig å få barn etter fylte 40.

Jeg kjenner flere som har fått barn etter 40 og det har aldri falt meg inn at det er noe galt i det så lenge foreldrene selv er innstilt på å få barn.

Skrevet

Jeg er 39 og venter nr. 2.

Har aldrig hørt noget negativ om alderen.

Lykke til!!

Skrevet

Skulle noen ha fordommer mot det så har de sikkert mange andre fordommer...altså ingenting å bry seg om! Har du lyst så kjør på:)

Skrevet

Gjør som du vil du.

Hvis folk har fordommer, så er det deres problem, ikke ditt.

Skrevet

Har folk egentlig fordommer mot voksne mødre lenger da?

Jeg kjenner flere som har fått barn etter fylte 40 år jeg og de er utmerkede mødre.

I barnehagen der jeg har barna mine hadde vi foreldremøte forrige uke og det er en eneste ung mor der, resten er i 30-åra og et par stykker i 40-åra. Det er virkelig helt greit i dag altså.

Tipper du får flere bemerkninger som "har dere tenkt å befolke jorda alene eller", "har dere ikke lært hva dette kommer av enda", "har dere gått inn i en sekt eller noe sånt" ;)

Hilsen en voksen 4-barnsmor som synes det er morsomt å møte slike kommentarer, ihvertfall ingenting å være redd for. Da vi ventet nummer fire ble jeg overrasket over hvor mange som sa de var misunnelig, det var ikke kommentaren jeg ventet...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

I barnehagen til sønnen min er vi bare noen få stykker som er under 30, så mitt inntrykk er at det slett ikke er uvanlig å få barn i voksen alder. Jeg føler meg som en malplassert "skitunge" på foreldremøtene, siden jeg er den desidert yngste mammaen der (jeg er 23). Virker på meg som at folk har mer fordommer mot unge mødre enn eldre mødre.

Kjør på, sier jeg! :)

Skrevet

HEI! Vi har tre små, den minste snart 1 år! Vi prøver på nummer 4! Jeg er 39.... I alle år har jeg gjort det som har blitt "forventet" av samfunnet! Jeg tok høyere utdannelse, inkludert mastergrad. Studert i inn og utland, reist jorda rundt, jobbet i utlandet! Alt man "skal" gjøre i mitt nærmiljø! Så møtte jeg mannen i mitt liv under en jobb i utlandet, og vi fikk raskt 3 små. Han er faktisk eldre enn meg! Jeg var ikke lykkelig da jeg levde mitt fantastisk herlige forventede liv. Gråt meg ofte i søvn, synes alt var tomt! Nå... våkner jeg med en mann som gjør meg lykkelig, og tre lykketroll! Selv om minsten har holdt meg våken halve natta med tenner er jeg full av lykke, og kan ikke tro at jeg har vært så heldig! Vi prøver på en til! Vet at MANGE kommer til å reagere om det går, men det bryr meg faktisk ikke! Nå er jeg endelig lykkelig, og har funnet min plass her i livet! Det finnes ikke noe som slår det å være mamma! Alle andre kan synes og mene hva de vil, dette er mitt liv, og jeg gjør endelig det som føles rett for meg...

Lykke til! : )

Fantastisk! Lev ditt liv, ikke det livet andre forventer at du skal leve. Jeg heier på deg :)

Lykke til hilsen

Mannen som går mot strømmen

Skrevet

Jeg er glad for at moren min ikke nærmer seg 70 mens jeg er i 20-årene. Faktisk vil du da være like gammel mor som min mormor er (som ble mormor da hun var yngre enn du er nå).

Du er ung.....det avslører du. Og lite nyansert!

Dessuten er det heller veldig tidlig å blir mormor før 40 eller rundt der.

Skrevet

Herlig....tipper du er maks 22 år og synes alle over 30 er gamle og 40...fossiler...

Skrevet

Kjør på! Jeg synes ikke du er for gammel, 40 er ingen alder :)

Selv er jeg 28 og har barn på barneskolen, og er 10-20 år yngre enn de fleste foreldrene i klassen, jeg har ingen fordommer mot det som fikk barn rundt 40, selv om jeg knapt hadde fylt 20 når jeg fikk førstemann.

Men fordommene kommer kanskje an på hvor i landet man er? Her i Oslo er det ihvertfall vanlig å få barn nærmere 40. Ingen av mine venninner har fått barn enda heller, selv om vi nærmer oss 30.

Skrevet

Jeg er 39 og venter barn, er rett før 40 når den kommer til verden. Jeg har ikke problem med det og hva andre tenker bryr meg ikke. Det er mitt liv.

Skrevet

Hva så? Min manns bestemor var 39 når han ble født. Jeg kan ikke se noen fordeler med å være bestemor så tidlig. Jeg passer heller mitt eget barn når jeg er 40 enn barnebarn.

Skrevet

Jeg er 35 år, og lykkelig fordi jeg ikke er mormor! ;-)

Og heller ikke kommer til å bli det på en stund! Det hadde jeg virkelig ikke satt pris på!

Skrevet

Jeg er 38 år og mormor!!!

Ingen dans på roser hvis det er å tro. Jeg var 20 år da min datter ble født....altfor tidlig...min datter ble gravid som 17 åring og fødte når hun var 18. Jeg tok det tungt, men støtter henne selvsagt.

Heller 40 år og småbarnsmamma enn tenåringsmamma eller som jeg var 20 år og slet med å få endene til og møtes samtidig som jeg mistet mye av det sosiale livet.

Skrevet

.....men er så redd for å møte fordommer "der ute" siden jeg har nådd den magiske grensen 40 som mange mener er det absolutt grensen for å få barn..

Har du barn å 5 og 2,5 år...

Kjør på!! :D

Skrevet

Du skriver at du har to små i fra før, og de er jo ennå ikke så gamle, så aldersforskjellen blir jo fin:-)

Jeg vil også si at du ikke skal bry deg om hva andre må mene.

Skrevet

Over 40 er for gammelt etter min mening.

Skrevet

Nei, vettu hva... Å være 40 År og prøve pÅ nr 3 er det ingenting galt med! :) De fleste nÅ fÅr jo ikke barn før de er over 30..og vil de da ha 3 barn sÅ regner jeg med det er mange som er bortimot 40 År før nr 3 kommer. 40 er ingen alder nÅ! :) Jeg fikk nr 3 nÅr jeg var 28, men ser likevel ingenting galt i Å fÅ nr 3 nÅr man er 40! Du er jo i din beste alder! :) SÅ er det dette dere ønsker, sÅ kjør pÅ!! Ellers kommer dere til Å angre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...