Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #26 Skrevet 11. oktober 2012 Selvfølgelig kan ikke pappa være en god far. Sier seg jo selv det...lizzm. Ja, hva skal man stille opp med slike saklige utspill som du kommer med, Miip? Har noen sagt at pappa ikke kan være en god far? Nei. Har fagpersoner sagt er pappa ikke er biologisk eller psykologisk like godt egnet som mor til å ta seg av spedbarn? Ja: http://www.nrk.no/ny...msdal/1.7966830 Jeg spør igjen: Hva er det du kan om psykologi, humanbiologi, nevrobiologi som gjør at du kan avfeie faglige råd om at moren er den beste omsorgspersonen, fra bl.a. - Annica Dahlström, professor i nevrobiologi, Göteborgs universitet - Leif Edward Ottesen Kennair, førsteamanuensis i psykologi, bestyrer for Psykologisk institutt, NTNU - Terje Bongard, humanbiolog, dr. scient., ekspert på foreldreskap - Gry Nylander, fødselslege - Anne Bæraug, lege, leder for Nasjonalt kompetansesenter for amming, Rikshospitalet - Trond Markestad, professor i barnesykdommer - Turid Suzanne Berg-Nielsen, professor i barnepsykologi, NTNU
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #27 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon.
Gjest Heartbroken Skrevet 11. oktober 2012 #28 Skrevet 11. oktober 2012 Eier du barnet ditt, hi? Siden det er mest ditt, mener jeg.
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. oktober 2012 #29 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon. Hvem har sagt noe om hva jeg mener? Jeg bare spør. Men du kan altså uttale deg på vegne av alle barn da?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #30 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon. Hvem har sagt noe om hva jeg mener? Jeg bare spør. Men du kan altså uttale deg på vegne av alle barn da? Jeg kan uttale meg om saken fordi jeg forholder meg til faglig kunnskap.
Gjest Miryks Skrevet 11. oktober 2012 #31 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, hva skal man stille opp med slike saklige utspill som du kommer med, Miip? Har noen sagt at pappa ikke kan være en god far? Nei. Har fagpersoner sagt er pappa ikke er biologisk eller psykologisk like godt egnet som mor til å ta seg av spedbarn? Ja: http://www.nrk.no/ny...msdal/1.7966830 Jeg spør igjen: Hva er det du kan om psykologi, humanbiologi, nevrobiologi som gjør at du kan avfeie faglige råd om at moren er den beste omsorgspersonen, fra bl.a. - Annica Dahlström, professor i nevrobiologi, Göteborgs universitet - Leif Edward Ottesen Kennair, førsteamanuensis i psykologi, bestyrer for Psykologisk institutt, NTNU - Terje Bongard, humanbiolog, dr. scient., ekspert på foreldreskap - Gry Nylander, fødselslege - Anne Bæraug, lege, leder for Nasjonalt kompetansesenter for amming, Rikshospitalet - Trond Markestad, professor i barnesykdommer - Turid Suzanne Berg-Nielsen, professor i barnepsykologi, NTNU Ser bare masse navn på personer som tilsynelatende er "eksperter" på ditten og datten. Jeg ser ingen som har studert meg og min familie, eller testet gubben og meg for hvem som er "best" som forelder og omsorgsperson. Det er kanskje slik for noen, men her har hvertfall gubben vært like viktig fra første stund som det jeg var. At du blindt velger å følge det "ekspertene" sier får være opp til deg, men du kan holde deg for god å være nedlatende.
Gjest Heartbroken Skrevet 11. oktober 2012 #32 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon. Hvem har sagt noe om hva jeg mener? Jeg bare spør. Men du kan altså uttale deg på vegne av alle barn da? Jeg kan uttale meg om saken fordi jeg forholder meg til faglig kunnskap. Men kan du uttale deg på vegne av ALLE barn?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #33 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, hva skal man stille opp med slike saklige utspill som du kommer med, Miip? Har noen sagt at pappa ikke kan være en god far? Nei. Har fagpersoner sagt er pappa ikke er biologisk eller psykologisk like godt egnet som mor til å ta seg av spedbarn? Ja: http://www.nrk.no/ny...msdal/1.7966830 Jeg spør igjen: Hva er det du kan om psykologi, humanbiologi, nevrobiologi som gjør at du kan avfeie faglige råd om at moren er den beste omsorgspersonen, fra bl.a. - Annica Dahlström, professor i nevrobiologi, Göteborgs universitet - Leif Edward Ottesen Kennair, førsteamanuensis i psykologi, bestyrer for Psykologisk institutt, NTNU - Terje Bongard, humanbiolog, dr. scient., ekspert på foreldreskap - Gry Nylander, fødselslege - Anne Bæraug, lege, leder for Nasjonalt kompetansesenter for amming, Rikshospitalet - Trond Markestad, professor i barnesykdommer - Turid Suzanne Berg-Nielsen, professor i barnepsykologi, NTNU Ser bare masse navn på personer som tilsynelatende er "eksperter" på ditten og datten. Jeg ser ingen som har studert meg og min familie, eller testet gubben og meg for hvem som er "best" som forelder og omsorgsperson. Det er ikke slik vitenskapen fungerer. Du høres ut som du aldri har forlatt jungelen du ble født i. Det er kanskje slik for noen, men her har hvertfall gubben vært like viktig fra første stund som det jeg var. Sier meg? Hvem gav deg rett til å snakke for barna? Dette er bare noe du påstår/tror, mot bedre vitende (faglige råd).
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. oktober 2012 #34 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon. Hvem har sagt noe om hva jeg mener? Jeg bare spør. Men du kan altså uttale deg på vegne av alle barn da? Jeg kan uttale meg om saken fordi jeg forholder meg til faglig kunnskap. Så da teller ikke dine erfaringer egentlig? De som du nevnte tidligere. Enn fagkunnskap som du velger å forholde deg til? Er ikke det egentlig et uttrykk for dine egne meninger? Som igjen farges av dine erfaringer?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #35 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Når du ser barnet slår seg til ro hos far, snur ansiktet inn til farens kropp, og ligger å lytter på fars hjerte til han/hun sovner, så er det ikke så vanskerlig å se at de slår seg til ro hos far.. Er du helt blottet for forståelsen av at ikke alle er like? Desuten, DU uttaler deg du også.. Er du fagfolk, eller barn selv.. Eller for den saks skyld, har DU snakket med MINE barn?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #36 Skrevet 11. oktober 2012 Rart at noen tror at faren kan erstatte moren. De vet ingenting om barn, og ingenting om nevrobiologi/humanbiologi, psykologi og medisin. Det er bare Jørgen Lorentzen som tror det er sånn. Totalt idiotisk. Her bikkes alle fedre over en kamm.. Eneste samboerenher ikke kunne gi ungene våre, var mors melk, og det kunne ikke jeg lengre enn 2 og 3 uker heller.. Men ellers er han like sterk og sikker i alt om ungene, på lik linje med meg. Hvordan i all verden vet du dette? Kan du snakke for barna ditt? Nei. Er så møkklei av sånne arrogante foreldre som gjør som det passer, med vilje ignorerer fagkunnskap, og tror de har rett til å snakke for barna sine. Det er bare fagfolk og barn som har opplevd dette selv som barn som har rett til å uttale seg. Er du fagfolk eller barn da? Ja, for du uttaler deg jo du og? Det forholder seg tilfeldigvis slik at jeg hadde veldig moderne foreldre for sin tid som hadde fedrekvote og alt mulig sånt som SV innfører i dag 20-25 år før det ble oppfunnet. Så jeg har rett til å uttale meg fordi jeg er en voksen som som barn har opplevd på kroppen denne type ideologisk familiepolitikk. I tillegg forholder jeg meg til den faglige kunnskapen på feltet, innen nevrobiologi, psykologi og andre relevante fag. Så da kan du uttale deg på vegne av alle barn altså? På bakgrunn av dine opplevelser? Og er du utdannet innen de fagene du nevner eller er du selvlært? Jeg trenger ikke være utdannet i noen av disse fagene for å forholde meg til faglige råd fra fagpersoner innen disse fagene. Det er derfor vi har fagpersoner. Dette i motsetning til deg og SVerne som ignorerer alle faglige råd og ikke kommer med noen dokumentasjon. Hvem har sagt noe om hva jeg mener? Jeg bare spør. Men du kan altså uttale deg på vegne av alle barn da? Jeg kan uttale meg om saken fordi jeg forholder meg til faglig kunnskap. Og uansett hvor mye kunskap, så ligger det ikke til at absolutt alle har eksakt samme behov, eller kunskap som mor/far for den saks skyld.. Vi er alle egene individer. Lurer på hva du hadde gjort jeg, om du ikke klarte å tadeg av ungen din før h*n var 2 mnd? Skaffet en villt fremmed dame, siden hennes ur instingter er lik dine? Eller latt far, som har pratet til ungen i magen, sunget for ungen i magen og lekt "dulte lek" med ungen i magen, ta seg av det? Bare spør jeg.. Her SER vi at gutten vår har like godt av å være hos far, som hos meg.. Jenta varslik hun også, til hun bikket 6 mnd, da ble det mye mamma, og vi følger det.. Med andre ord: Vi bruker hodet, og ser hva som er best for VåRE barn,ikke hva som er best for hele verdenenes barn.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 11. oktober 2012 #37 Skrevet 11. oktober 2012 Hvorfor gidder dere diskuterer dette? Erfaringer blir virkelighet, og virkeligheten blir deres personlige sannhet. Så alle føler det de selv har erfart er det som er "rett" Hi har bestemt seg for å ikke høre, så bare dropp det
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #38 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, hva skal man stille opp med slike saklige utspill som du kommer med, Miip? Har noen sagt at pappa ikke kan være en god far? Nei. Har fagpersoner sagt er pappa ikke er biologisk eller psykologisk like godt egnet som mor til å ta seg av spedbarn? Ja: http://www.nrk.no/ny...msdal/1.7966830 Jeg spør igjen: Hva er det du kan om psykologi, humanbiologi, nevrobiologi som gjør at du kan avfeie faglige råd om at moren er den beste omsorgspersonen, fra bl.a. - Annica Dahlström, professor i nevrobiologi, Göteborgs universitet - Leif Edward Ottesen Kennair, førsteamanuensis i psykologi, bestyrer for Psykologisk institutt, NTNU - Terje Bongard, humanbiolog, dr. scient., ekspert på foreldreskap - Gry Nylander, fødselslege - Anne Bæraug, lege, leder for Nasjonalt kompetansesenter for amming, Rikshospitalet - Trond Markestad, professor i barnesykdommer - Turid Suzanne Berg-Nielsen, professor i barnepsykologi, NTNU Ser bare masse navn på personer som tilsynelatende er "eksperter" på ditten og datten. Jeg ser ingen som har studert meg og min familie, eller testet gubben og meg for hvem som er "best" som forelder og omsorgsperson. Det er ikke slik vitenskapen fungerer. Du høres ut som du aldri har forlatt jungelen du ble født i. Det er kanskje slik for noen, men her har hvertfall gubben vært like viktig fra første stund som det jeg var. Sier meg? Hvem gav deg rett til å snakke for barna? Dette er bare noe du påstår/tror, mot bedre vitende (faglige råd). Så si meg, om barnet på 6 mnd strekker seg etter faren sin når det er tid for å legge seg, så avblåser du det tvert, og nekter at det hender da eller, når barnet viser at det vil til far?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #39 Skrevet 11. oktober 2012 Hvorfor gidder dere diskuterer dette? Erfaringer blir virkelighet, og virkeligheten blir deres personlige sannhet. Så alle føler det de selv har erfart er det som er "rett" Hi har bestemt seg for å ikke høre, så bare dropp det Er ikke diskusjons forum uten grunn vet du Prøver bare å få HI til å se den, at det er ikke altid slik at forskerne har rett, at man heller bør følge ungene som eget indevider.. Og når man er inne på akurat det.. HI: Har forskerne vært i ditt hus og sett ann ditt/dine barn som eget individer? Det har de ikke her
khm Skrevet 11. oktober 2012 #40 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, hva skal man stille opp med slike saklige utspill som du kommer med, Miip? Har noen sagt at pappa ikke kan være en god far? Nei. Har fagpersoner sagt er pappa ikke er biologisk eller psykologisk like godt egnet som mor til å ta seg av spedbarn? Ja: http://www.nrk.no/ny...msdal/1.7966830 Jeg spør igjen: Hva er det du kan om psykologi, humanbiologi, nevrobiologi som gjør at du kan avfeie faglige råd om at moren er den beste omsorgspersonen, fra bl.a. - Annica Dahlström, professor i nevrobiologi, Göteborgs universitet - Leif Edward Ottesen Kennair, førsteamanuensis i psykologi, bestyrer for Psykologisk institutt, NTNU - Terje Bongard, humanbiolog, dr. scient., ekspert på foreldreskap - Gry Nylander, fødselslege - Anne Bæraug, lege, leder for Nasjonalt kompetansesenter for amming, Rikshospitalet - Trond Markestad, professor i barnesykdommer - Turid Suzanne Berg-Nielsen, professor i barnepsykologi, NTNU Ser bare masse navn på personer som tilsynelatende er "eksperter" på ditten og datten. Jeg ser ingen som har studert meg og min familie, eller testet gubben og meg for hvem som er "best" som forelder og omsorgsperson. Det er ikke slik vitenskapen fungerer. Du høres ut som du aldri har forlatt jungelen du ble født i. Det er kanskje slik for noen, men her har hvertfall gubben vært like viktig fra første stund som det jeg var. Sier meg? Hvem gav deg rett til å snakke for barna? Dette er bare noe du påstår/tror, mot bedre vitende (faglige råd). koselig du er! For det første av alt så finnes det mye vitenskap, til og med vitenskap som motbeviser det du sier. Setter du da deg på din høye hest og mener at det du har lest og bestemt deg for er det eneste rette. Jeg har lest om personer som "kan" dokumentere at aids ikke finnes og at hiv smitte ikke fører til det...man tror det man vil for å si det sånn. For å sette det på spissen så er jo alt dette noe du påstår, det finnes flere versjoner av sannheten. Og forresten, hvem gav rett til å prate for alle barn?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #41 Skrevet 11. oktober 2012 Og når man er inne på akurat det.. HI: Har forskerne vært i ditt hus og sett ann ditt/dine barn som eget individer? Det har de ikke her Det er et ugyldig argument. Forskerne trenger ikke undersøke alle personer på kloden for å komme frem til vitenskapelig kunnskap.
Gjest Miryks Skrevet 11. oktober 2012 #42 Skrevet 11. oktober 2012 Det er ikke slik vitenskapen fungerer. Du høres ut som du aldri har forlatt jungelen du ble født i. Sier meg? Hvem gav deg rett til å snakke for barna? Dette er bare noe du påstår/tror, mot bedre vitende (faglige råd). You, sir, just made my day! Skal la deg trolle videre, så skal jeg pakke kofferten til gubben og hive ham ut av huset. Ungene trenger jo bare meg
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 11. oktober 2012 #43 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hvorfor gidder dere diskuterer dette? Erfaringer blir virkelighet, og virkeligheten blir deres personlige sannhet. Så alle føler det de selv har erfart er det som er "rett" Hi har bestemt seg for å ikke høre, så bare dropp det Er ikke diskusjons forum uten grunn vet du Prøver bare å få HI til å se den, at det er ikke altid slik at forskerne har rett, at man heller bør følge ungene som eget indevider.. Og når man er inne på akurat det.. HI: Har forskerne vært i ditt hus og sett ann ditt/dine barn som eget individer? Det har de ikke her hahaha.. Ja, du sier noe Men akkurat her tror jeg det hadde vært mindre smertefullt for deg/dere å stå og stange hodet hardt i veggen enn å diskutere med hi Endret 11. oktober 2012 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #44 Skrevet 11. oktober 2012 Hihihihi, jeg bare tuller med dere, kniiiis. Selv overlater jeg mesteparten av ansvaret for barna til pappaen, sånn at jeg kan ta manikyr og pedikyr, og shoppe og drikke vin med venner og sånn. Thihihihihihihihi HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #45 Skrevet 11. oktober 2012 Og når man er inne på akurat det.. HI: Har forskerne vært i ditt hus og sett ann ditt/dine barn som eget individer? Det har de ikke her Det er et ugyldig argument. Forskerne trenger ikke undersøke alle personer på kloden for å komme frem til vitenskapelig kunnskap. Men de kan heller ikke uttale seg om ALLE barn, når de ikke har sjekket ut det.. Desuten, det finnes forskning sommotsier det du viser til her. En ting er jo sikkert, mor er VIKTIGERE enn far det første året, men det er ikke dermed sakt at barnet ikke trenger far. Det er som khm her sier forskere som mener at HIV ikke finnes også, skal vi starte å stole på det også da? Alt har to sider av samme sak, det gjør ikke den ene mer rett enn den andre, som regel er det en mellom ting.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #46 Skrevet 11. oktober 2012 Hvorfor gidder dere diskuterer dette? Erfaringer blir virkelighet, og virkeligheten blir deres personlige sannhet. Så alle føler det de selv har erfart er det som er "rett" Hi har bestemt seg for å ikke høre, så bare dropp det Er ikke diskusjons forum uten grunn vet du Prøver bare å få HI til å se den, at det er ikke altid slik at forskerne har rett, at man heller bør følge ungene som eget indevider.. Og når man er inne på akurat det.. HI: Har forskerne vært i ditt hus og sett ann ditt/dine barn som eget individer? Det har de ikke her hahaha.. Ja, du sier noe Men akkurat her tror jeg det hadde vært mindre smertefullt for deg/dere å stå og stange hodet hardt i veggen enn å diskutere med hi Får ikke vondt av denne diskusjonen Har det egentlig nok så festelig.. :-p hehe
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #47 Skrevet 11. oktober 2012 Men de kan heller ikke uttale seg om ALLE barn, når de ikke har sjekket ut det.. Jo, de kan komme frem til allmenngyldig vitenskapelig kunnskap. Man trenger ikke å studere hver eneste høne på kloden for å finne ut hvordan høner ser ut inni, hvordan de fungerer sosialt osv. Det er som khm her sier forskere som mener at HIV ikke finnes også, skal vi starte å stole på det også da? Det er jo som er sammenlignbar med forskere som mener at HIV ikke finnes. Jeg siterer allment akseptert ukontroversiell fagkunnskap innen biologi og psykologi og medisin. Du siterer ingen fagpersoner i det hele tatt og kommer med en vill påstand som avvises som tøv av fagpersoner.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #48 Skrevet 11. oktober 2012 Men de kan heller ikke uttale seg om ALLE barn, når de ikke har sjekket ut det.. Jo, de kan komme frem til allmenngyldig vitenskapelig kunnskap. Man trenger ikke å studere hver eneste høne på kloden for å finne ut hvordan høner ser ut inni, hvordan de fungerer sosialt osv. Det er som khm her sier forskere som mener at HIV ikke finnes også, skal vi starte å stole på det også da? Det er jo som er sammenlignbar med forskere som mener at HIV ikke finnes. Jeg siterer allment akseptert ukontroversiell fagkunnskap innen biologi og psykologi og medisin. Du siterer ingen fagpersoner i det hele tatt og kommer med en vill påstand som avvises som tøv av fagpersoner. Så jeg må sitte her å bla frem linker for at du skal føle at det blir greit.. For å si det slik, jeg ser ann hva VåRE barn trives best med, og følger der etter. Hadde gutten her kun hatt meg, så hadde det gått ille i starten. Men duhar fortsatt ikke svart på hva du ville gjort om du ikke kunne ta deg av ungen de første 2 mnd.. La far ta seg av ungen? Eller en vilt fremmed dame? Du unngår spm,og jeg reger med at det er en enkel grunn for det:du hadde latt far ta ungen.. Samme ang spm om ungen på 6 mnd + viser at h*n vil til far når det skal byttes bleie eller noe, avviser du barnets ønske?
Gjest Malore Skrevet 11. oktober 2012 #49 Skrevet 11. oktober 2012 Dama er åpenbart klin sprø... Hvorfor gi henne vann på mølla til å fortsette å trolle?!
Gjest Heartbroken Skrevet 11. oktober 2012 #50 Skrevet 11. oktober 2012 Dama er åpenbart klin sprø... Hvorfor gi henne vann på mølla til å fortsette å trolle?! Fordi det er gøy å se hvor langt hun drar det Og fordi vi (ihvertfall jeg) kjeeeeder meg og ønsker litt liv her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå