Gå til innhold

Vektoppgang


Ruger på nr 2

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har gått opp mellom 3-5kg...uke 12 i morgen...men så har jeg fått magen å da..gikk opp 20kg sist gang, håper på litt mindre nå..men får nå se..veide nå 5 kg mindre enn jeg gjorde i starten av forrige..

Nei..får prøve å være streng som jeg var, spise lite ofte..ikke gomse så mye mellom..hjelpes meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ann blitt 5 kg lettere enn når enn først fant ut at enn var gravid... er 11+4 i dag. men har nok å ta av så d gjør ikke så mye. men her er kvalmen og spying gått i ett siden uke 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti uker og to kilo ned til nå. Skyldes myyyyye oppkast. Føler likevel at jeg spiser og spiser for å døyve kvalmen men går ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+1 i dag og har gått ned 2kg til nå.

Forrige svangerskap gikk jeg opp 16 kg totalt. Var mye kvalm og dårlig da og, men denne gangen går jeg ned i vekt istedet for opp.

Kaster opp flere ganger om dagen, men føler jeg spiser en del men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp i begynnelsen, men fra sist jeg var hos legen til nå hadde jeg gått ned en snau kilo. Føler riktignok selv at det nesten varierer fra dag til dag; noen dager føler jeg meg "svær", andre dager nesten som før jeg ble gravid.

Har dårlig matlyst, fort sulten/fort mett, og vært mye trøtt og sliten. Jeg har ikke "spist for to", men har heller ikke vært like mye fysisk aktiv som før. Søtsuget forsvant nesten med en gang, så jeg har spist mindre usunt/godis/sjokolade etter at jeg ble gravid.

Prøvde å komme i gang igjen med litt mer turer ut nå, men da begynte jaggu bekkenet å tulle med meg, så det blir litt begrenset for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nesten ti uker på vei, gått opp 2,5 kg.....

Døyver kvalme med mat, chips, cola og sjokolade... :/

 

Det er igrunn det jeg og gjør. Men legen sa at det var bedre enn og ikke få i seg noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta hos legen i dag, overbevist over at jeg måtte ha lagt på meg 5 kg - minst! Spiser hele tida. Men til min store overraskelse så veide jeg akkurat det samme som før svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp nærmere 3 kg alt :S Men det har sin sammenheng med at jeg som tidligere har trent mye, har måtte kutte kraftig ned i treningen, og at jeg går og småspiser konstant for å holde kvalmen mest unna, pluss at jeg ligger mye på sofaen når kvalmen er som verst... Så kombinasjonen mindre bevegelse, mer mat er jo ikke akkurat en vinnerkombinasjon ;) Og jeg har BMI nærmere 25, så jeg burde helst ikke gå opp noe enda i det hele tatt... Men får skjerpe meg litt når kvalmen gir seg :) Jeg stresser ikke med det.

 

Du må ikke følge med på BMI mens du går gravid. Da er det unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 og har gått ned 1 kg og ikke vært kvalm i det hele tatt nesten... Eneste gangen jeg blir kvalm er av hvis jeg ser/snakker om sjokolade og hvis jeg drikker mye kalt vann! Litt bekymret med å jeg ikke klarer å spise nokk siden jeg hadde BMI 21 før jeg ble gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 og har gått ned 1 kg og ikke vært kvalm i det hele tatt nesten... Eneste gangen jeg blir kvalm er av hvis jeg ser/snakker om sjokolade og hvis jeg drikker mye kalt vann! Litt bekymret med å jeg ikke klarer å spise nokk siden jeg hadde BMI 21 før jeg ble gravid :(

 

Det går nok helt fint - og du klarer deg nok uten sjokolade også ;) Hva spiser du, da? Det er ikke vanskelig å få inn litt ekstra energi i maten til deg og baby: Liker du nøtter er det en enkel og god måte å spise litt ekstra innimellom eller til måltidene. Spis avokado, majones, brødskiver i stedet for knekkebrød, drikk fruktjuice eller smoothies (gjerne tilsatt bløtlagte havregryn, litt nøtter eller en ss sunn olje). I det hele tatt: Er det vanskelig å spise nok, spis energitett mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 12ukers kontroll hadde jeg gått opp 4kg. Men hadde dere sett magen min så hadde dere skjønt det..den er stooor.

Nå er jeg 14+6, tør ikke gå på vekta lenger..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har gått ned ca 1,5 kg er 11+5 i dag. Har vært kvalm og hatt lite matlyst. Var sånn i starten med førstemann også, da gikk jeg først ned 2,6 kg, var i 0 igjen først ved uke 24, også gikk jeg opp 12 kg i 3.trimester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har ikke gått opp i vekt enda nei:)

Var faktisk 1 kg. Lettere i dag enn i går:P men jeg jobber som nattevakt, og spyr meg gjennom vaktene hver gang (sikkert pga. At kroppen blir for sliten av døgnsnuing)..:| litt kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt skikkelig lubben og fleskete med en ukledelig bilring rundt magen :( Og på kveldene, når jeg "slipper ut" magen, så er det skikkelig drøy og diger, samme som når jeg var 7,5 mnd på vei med førstemann... Kommer dessverre til å bli enorm denne gangen :( Prøver å skjerpe meg på matfronten, syns det var tøft nok å føde en slank baby... Har lagt på meg 3 kg og gått opp 2 klesstørrelser over rumpe og mage + 2 cup-størrelser... Syns det er frustrerende å se kroppen forfalle slik, men kan jo bare takke meg selv fordi jeg ikke trener og kjedespiser på kveldene. Er jo trøtt og sliten på kveldene så orker ikke så mye annet dessverre. Full jobb og aktiv gutt på ett år krever sitt :) Er 16+4.

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt skikkelig lubben og fleskete med en ukledelig bilring rundt magen :( Og på kveldene, når jeg "slipper ut" magen, så er det skikkelig drøy og diger, samme som når jeg var 7,5 mnd på vei med førstemann... Kommer dessverre til å bli enorm denne gangen :( Prøver å skjerpe meg på matfronten, syns det var tøft nok å føde en slank baby... Har lagt på meg 3 kg og gått opp 2 klesstørrelser over rumpe og mage + 2 cup-størrelser... Syns det er frustrerende å se kroppen forfalle slik, men kan jo bare takke meg selv fordi jeg ikke trener og kjedespiser på kveldene. Er jo trøtt og sliten på kveldene så orker ikke så mye annet dessverre. Full jobb og aktiv gutt på ett år krever sitt :) Er 16+4.

 

3 kg er jo ikke mye i det hele tatt! Jeg har lagt på meg ca 4,5 kg, og har bare kommet en uke lenger enn deg. Magen og puppene SKAL bli større - hey, du er jo faktisk gravid ;) Siden det er ditt barn nummer to, er det ikke rart at magen er større en forrige gang heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg er jo ikke mye i det hele tatt! Jeg har lagt på meg ca 4,5 kg, og har bare kommet en uke lenger enn deg. Magen og puppene SKAL bli større - hey, du er jo faktisk gravid ;) Siden det er ditt barn nummer to, er det ikke rart at magen er større en forrige gang heller :)

 

Enig i at 3 kg i seg selv ikke er så mye, men 2 klesstørrelser/2 cup-str + enorm gravidmage i uke 16 er ganske mye! Hehe :) Smører meg allerede morgen og kveld for å holde huden elastisk. Merker godt at livmora husker hvor diger den skal bli, syns den er litt vel ivrig denne gangen! Merker ligamentstrekking i begge lysker daglig også, hadde nesten ikke noe av det sist gang.

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 17 og + 7 kg....jaja...sånn er livet. fikk jo mage allerede i uke 11. De sier jo at magen ofte blir større enn første..å det ser jeg jo, jeg var stor med første, men ikke så raskt.. strekkmerkene er der fra før så blir ikke verre vel..men smører meg jeg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullgått 15 uker i morgen, -2kg! Jeg har rett og slett ikke hatt så god matlyst, og også kastet opp endel. Jeg tror at det egentlig er bra at jeg ikke har gått noe opp enda, for veide noen kilo for mye fra før. Så så lenge de sier at den lille får i seg det den trenger uansett, så er det greit at det så langt har gått som det har gått. Samtidig gleder jeg meg til jeg kan sette ordentlig pris på et godt måltid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+4 og gått ned 3 kg, men er dårlig form og kaster forstatt mye opp. Ingen matlyst, men har en del å a av så ikke noe problem. Ungen veks og trives det hvises på str på magen.stor forskjell ifa forgje svangerskap kor jeg nesten ikke gjorde noe annet en å spise. Så er sikker på at dette er en jente siden jeg fikk gutt sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...