Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. oktober 2012 #26 Skrevet 9. oktober 2012 Prøvde å amme begge, med gutten, så hadde jeg maks 60 ml pr dag, ikke måltid, men dag.. Etter 14 dager med strev (pumping, amme te, nesespray, akepungtur, tilrettelagt kosthold osv) og på vei inn i depresjon, så mistet jeg all melk over natta, når jeg våknet på morgenen, så var det ikke en dråpe. Aner ikke hva som hendte, ikke legen eller helsesøster heller, med ble full flasking fra da av, etter delamming i 2 uker. Med lillesøster gikk jeg inn i det med nytt mot, denne gangen skulle ammingen funke, jeg var sikker på det! Men det varte kun i 3 uker med delamming (lite melk denne gangen også), så avviste hu brystet, hun skrek ca hele dagen, og flere ganger på natt, jeg endret på kostholdet, i håp om at det var noe jeg spiste eller drakk som hun reagerte på, prøvde ut begge brystene og gudene vite hvor mange ammestillinger, men det bare fortsatte, helt til hun avviste brystet totalt.. Gikk over til mme, men etter 9 uker med samme nøa, utbytte og prøving av alle mme på markeddet, så avviste hun flaska også.. Så tok vi en nok så drastisk satsing, med "velsignelse" av lege, ernæringsspesialist og helsesøster, og gikk over til kumelk, og etter 1 uke, så sov hun natta gjennom, og smertene var borte vekk! Så her har storebror blitt flasket opp på NAN og lillesøster på Q melk.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. oktober 2012 #27 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg var veldig innstilt på at jeg skulle amme og selvom det var litt problemer den første uka så gikk det heldigvis veldig bra etter hvert. Grunnene til at jeg ville amme var: -At det er lettvint, melken er alltid med og alltid klar. Slipper å varme vann, sterilisere flasker osv. -At vi har en del astma og allergi i familien og at jeg ville gjøre det jeg kunne for å unngå at jenta skulle få det. -At vi hadde planer om en del reising blant annet til sørøstasia i permisjonstiden og det var da både mest praktisk og tryggest med amming. -At det har helsegevinster for moren å amme. Men jeg var på forhånd forberedt på at ikke alle kan amme og at det viktigste tross alt er at babyen får mat og at alle har det bra. Så hvis vi ikke hadde begynt å få dreisen på ammingen etter den første uka så hadde det heller ikke vært verdens undergang om jeg måtte begynt med tillegg.
Gjest Husfrua Skrevet 9. oktober 2012 #28 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har ammet begge mine til de var over året. Skal sies at jeg hadde masse trøbbel med førstemann,men nektet å gi meg. Jeg mener at morsmelk er det beste for barna, men forstår at det kan være vanskelig for mange å få det til. Men for MEG var det en selvfølge og det mest riktige.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 9. oktober 2012 #29 Skrevet 9. oktober 2012 Førstemann ble ammet. Hun ville heller ikke ta flaske, så hun har aldri smakt mme. Andremann ammet jeg de første tre mnd, før han rett og slett nektet å ta puppen. Derfor gikk jeg over til å pumpe, slik at han fikk morsmelk på flaske en stund. Etterhvert må jeg innrømme at det ble ganske så mye styr med pumping og sterilisering, spesielt når jeg var alene med to små. Så jeg kapitulerte da han var omkring 5 mnd. Men det skal sies at vi sliter veldig med å få i han mme også. Han er rett og slett ikke noe glad i melk, og har drukket lite i hele sitt liv. Så to veldig forskjellige unger med andre ord
GlemMegEi Skrevet 9. oktober 2012 #30 Skrevet 9. oktober 2012 første ble ammet i 6 uker,nr 2 i 3 uker og nr 3 i 5 dager.. jeg prøvde med alle tre,men de skrek døgnet rundt for at de ikke var mette..skulle gjerne ammet de,men hadde ikke til de desverre,så da ble det mme.
LykkeligSomMamma Skrevet 9. oktober 2012 #31 Skrevet 9. oktober 2012 Fordi jeg ikke hadde nok melk. Hadde alvorlig prreklampsi og hastesnitt, så var i dårlig form lenge og selv etter pumping, pillekur og alle mulige forsøk på å få opp produksjonen, gikk det ikke. Delammet og pumpet så han fikk det jeg hadde til han var 3,5 mnd og da puppenektet han pluss jeg var utslitt så mme ble eneste for frem til fast føde. Ønsket veldig å fullamme men det gikk ikke.
MrsMilla Skrevet 9. oktober 2012 #32 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ammer. Men tror faktisk ikke det er så sjukt mer fantastisk med morsmelk enn mme. Alle giftstoffene går jo over i morsmelka - og alt annet ræl man skulle finne på å spise. Mme har ikke tungmetaller i seg, kvikksølv eller annet tull - det er nøye produsert og har riktig næring. Lettere og billigere å vippe fram puppen - men samtidig vondere om man blir sår og mer risikabelt mtp brystbetennelser etc. Prøver å få min til å ta litt mer mme faktisk - men det vil han aldeles ikke. Tror det beste faktisk er en kombo, men gjør ikke det selv.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #33 Skrevet 9. oktober 2012 Starter med legge ved et par linker som omhandler amming og MME. http://nhi.no/foreld...ning-14217.html http://nhi.no/foreld...217.html?page=2 Nå kan man spørre seg, prøver jeg å terge på meg friske mødre som bruke MME? Egentlig ikke, men er interresert i hvorfor dere velger å gjøre det slik. Spesielt med tanke på at det er kampanjer som forsøker å fremme amming, nettopp fordi det er pr dags dato det beste for barnet. Kom med deres historier på hvorfor dere valgte å amme eller gå på mme er dere snille. Og unngå hets! ønsker å vite hvorfor folk, med kunnskapen vi har idag, velger det ene eller det andre, evnt kombinert. Jeg valgte selv å amme, MME var kun en nødløsning hvis jeg var borte lenge og far slapp opp for MM som jeg hadde pumpet. For meg så var MME aldri en real alternativ, kun en nødløsning. Hadde det heller ikke lett de første 2 månedene med amming. Det var vondt, og vi måtte læres opp slik at dette gikk riktig vei og barnet mitt fikk melken han skulle ha. "Amming ikke så sunt som vi tror": http://www.forskning...0/januar/239058 http://www.forskning...012/juli/326945 http://www.forskning...i/1084267335.88
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2012 #34 Skrevet 9. oktober 2012 Valgte mme for at barna mine skulle få mat og overleve. Har bare hatt noen dråper selv.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #35 Skrevet 9. oktober 2012 Ammet begge mine. Hvorfor? Tja... det var liksom ikke et gjennomtenkt valg der jeg vurderte for og imot liksom, det bare falt seg naturlig sånn.Jeg ønsket vel å amme primært fordi det er bra for både mor og baby. Jeg var heldig og "fikk det til" - melka kom greit, og selv om det var vondt i starten så gikk det seg til på kort tid. Er også ganske heldig føler jeg, som ikke går rundt i den villfarelse og tror at jeg er tidenes beste, mest uegositiske mamma fordi jeg har ammet barna mine. Jeg tror ikke at jeg, på noen som helst måte, er en bedre mamma enn en hvilken som helst mor som har gitt MME, uansett årsak. Synes det er utrolig festlig med disse amme-mammaene som bare måååååå fortelle MME-mammaene hvor egoistiske og teite de er "Vet du ikke at morsmelk er best for barna dine eller? Hæ? Hæ? Hæææ???? Bryr du deg ikke om barna dine lizm du?? Hærreguuuuud, så ego lizm."
Snuppelupp1988 Skrevet 9. oktober 2012 #36 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ammer ikke, men pumper meg vær tredje time noe som kanskje gir 60 mil per pumping, noe som ikke er nok for lillegutt så han får mme i tillegg... Amming ville tatt opptil tre timer siden han aldri ble fornøyd så her jeg virkelig glad for mme Han er fornøyd og det er jeg å Det som teller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå