Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #26 Skrevet 9. oktober 2012 Har vasket sengen, drømte at jeg var på toalett. Så er sikker.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #27 Skrevet 9. oktober 2012 Har vasket sengen, drømte at jeg var på toalett. Så er sikker.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2012 #28 Skrevet 9. oktober 2012 Det er jo ikke uvanlig å ha urinlekkasjer mens man er gravid da, musklaturen i blæra er slappere, bekkenmuskulaturen er slappere og man har mindre plass der. I tillegg har man noen som hopper på ting og tang iblant. Jeg holdt på å gjøre det samme med forrigemann, drømte veldig hefitg at jeg måtte på do, gikk på do i drømme og fikk liksom ikke til. Drømte så at jeg presset skikkelig og at jeg tisset- akkurat da bråvåknet jeg av at det såvidt var kommet pittelitt urin i trusa. Hadde jeg ikke våknet, hadde jeg sikkert tisset i senga! Når det er sagt, er jeg enig med dem som sier at du bør ringe føden for å høre hva de mener om dette og om du evt må ta en sjekk. Det er ikke flaut, om du bare har tisset på deg er det som sagt noe som fort kan skje, og er det fostervannslekkasje- ja da må du jo legges inn. Legges inn??? Hvor gjør de det? Jeg begynte å lekke forstervann men ble ikke satt på igangsetting før etter 3 døgn. Det var vanlig praksis der. Måtte inn til kontroll såvidt hver dag da. Ungen fikk blodforgiftning og da, så det er ikke noen god praksis... Jeg fikk prematur vannavgang i uke 35, og ble lagt inn og fikk antibiotika intravenøst pga infeksjonsfaren. Dette er standard på SUS. Man kan evt få dra hjem etter sjekk og drypp, for så å komme inn en gang pr dag for nye kontroller og antibiotika. På SUS er dessuten rutinen å sette igang etter ca 3 dager om fødselen ikke har startet av seg selv (med mindre man er altfor tidlig i svangerskapet). Da jeg kom inn foregikk det forøvrig en internasjonal undersøkelse over hva som er best for mor/barn ift å avvente eller å sette igang umiddelbart ved for tidlig vannavgang (der man selvsagt er innenfor det som er ufarlig ift om barnet blir født da). Så da trakk de lodd for min del- eller, de ringte til Australia av alle steder, der undersøkelsen foregikk, og der trakk de lodd ift om jeg skulle igangsettes eller vente, og jeg endte med å bli igangsatt på dagen! Men altså, man sendes ikke bare hjem her uten at de foretar seg noe, vil de avvente, så skal man ha oppfølging og antibiotikabehandling pga infeksjonsfaren- det var hvertfall det jeg fikk fortalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå