Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Er gravid i uke 36, dette er 2 svangerskap. Våknet i natt av at jeg tisset på meg, og nå gruer jeg meg til og sove til kvelden igjen. Er dette normalt? Så utrolig flau
Kortslutning Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Er gravid i uke 36, dette er 2 svangerskap. Våknet i natt av at jeg tisset på meg, og nå gruer jeg meg til og sove til kvelden igjen. Er dette normalt? Så utrolig flau Det kan ha vært fostervann. Villa ha dratt en tur til føden og få det sjekket!
Gjest yrild Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville også sjekket om det kan ha vært fostervann...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Da ville det vel lekket hele tiden? Det var i natt rundt 01. Ikke noe etterpå, og fikk kommet meg på toalettet. Ikke hatt noe vondt. Føles det likt? Sist gang begynte det med rier, men er ganske sikker på at det ikke var det.
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg og, og om det ikke er forstervann kan det være urin da bekkenbunnen kan bli svakere og ha vanskelig å holde urin inne. Lillingen kunne ha sparket nok til at det kom en skvett ja.
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Om hodet er festet trenger det ikke komme mer med det samme. Ring føden å be om en sjekk
Gjest yrild Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Hos meg var det et bittelite knepp og det kom masse vann i sengen (begge gangene). Men etter det skjedde det ikke så mye mer... Dette skjer når det går hull på hinnen oppe under ribbeina og ikke nede ved hodet til babyen. Måtte da bli på sykehuset fordi det er åpent inn til babyen og måtte settes igang begge gangene. Dra til sykehuset og få de til å sjekke med strips om det var fortservann.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Hodet til barnet kan synke ned i bekkenet og virke som en propp slik at fostervannlekkasjen stopper opp, men om det gikk hull på fosterhinnen i natt og du lakk fostervann skal du til observasjon pga faren for innfeksjon. Jeg tror jeg ville ringt føden for sikkerhets skyld. Men det er klart det kan ha vært urin også, om ungen snudde på seg og skallet deg rett i blæra mens du sov og slappet av i den allerede svake knipemuskelen er det klart det kan gå litt galt.. Men det trenger absolutt ikke skje flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Huff, føler det er så flaut. Kommer jeg inn der, også viser det seg at jeg har tisset på meg da har jo kjent vanlig bevegelser i dag
Gjest yrild Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 Det er jo bare å si det som det er at du tror at du hadde en urinveislekkasje, men at du vil forsikre deg om at det ikke var fostervann.
PintSizedDictator Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Det er ikke noe å skamme seg over, skulle det vise seg at du tisset på deg. Det er mye press på blæren i denne tiden og hvis du sov tungt nok så er det ikke alltid man våkner når man må på do. Man drømmer heller veldig livlig om å være tissetrengt. Men det er bedre å ta en tur til lege/jordmor en gang for mye.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 9. oktober 2012 #14 Skrevet 9. oktober 2012 Åh herregud. Tenk om det VAR fostervann da, ogsÅ drar du ikke til føden fordi du synes det er FLAUT? SÅ fÅr du infeksjon og sÅ blir det dramatisk, bare fordi du synes det var flaut Å sjekke det. Better safe than sorry - det er ikke noe Å diskutere engang. Kom deg til føden, med en gang!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Åh herregud. Tenk om det VAR fostervann da, ogsÅ drar du ikke til føden fordi du synes det er FLAUT? SÅ fÅr du infeksjon og sÅ blir det dramatisk, bare fordi du synes det var flaut Å sjekke det. Better safe than sorry - det er ikke noe Å diskutere engang. Kom deg til føden, med en gang! . Oi så sinna vi var her da, har jo sett endel her inne som flyr til føden for den minste ting. Jeg vil ikke være en av de!!! Jeg er jo sikker på at det ikke er fostervann...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Åh herregud. Tenk om det VAR fostervann da, ogsÅ drar du ikke til føden fordi du synes det er FLAUT? SÅ fÅr du infeksjon og sÅ blir det dramatisk, bare fordi du synes det var flaut Å sjekke det. Better safe than sorry - det er ikke noe Å diskutere engang. Kom deg til føden, med en gang! . Oi sÅ sinna vi var her da, har jo sett endel her inne som flyr til føden for den minste ting. Jeg vil ikke være en av de!!! Jeg er jo sikker pÅ at det ikke er fostervann... Jeg er ikke sinna, jeg blir bare sÅ fryktelig og ubeskrivelig oppgitt over gravide som nekter Å sjekke ut ting som kan være alvorlige. Her fÅr du nesten samstemt tilbakemelding om Å kontakte føden, sÅ vil du likevel ikke, fordi det er "pinlig"? Tenk nÅr du ligger i fødsel da, og du bæsjer pÅ deg - skal du pakke sekken og dra hjem da eller? Dra nÅ heller til føden en gang for mye, enn en gang for lite. Det er jobben deres Å ta imot gravide, de fÅr lønn for det, og synes IKKE du er teit! Vær nÅ ikke sÅ tøff, sett babyen din foran stoltheten din. Ta omsÅ bare en telefon!
Squirrel79 Skrevet 9. oktober 2012 #17 Skrevet 9. oktober 2012 Man kjenner jo forskjell på lukta av urin og fostervann. Urinlukta kjenner vi vel alle, mens fostervannet er mer søtlig. Vannet mitt gikk uten at jeg egentlig skjønte at det var det med forrigemann. Satt på do og det kom et knepp og litt vann. Utover dagen kom det litt og litt, såpass at jeg tok på meg et bind. På kvelden så jeg det var vagt rosa på papiret da jeg tørket meg og skjønte det var fostervann. Måtte bli satt i gang etter litt over et døgn, da jeg ikke fikk noen rier.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2012 #18 Skrevet 9. oktober 2012 Det er jo ikke uvanlig å ha urinlekkasjer mens man er gravid da, musklaturen i blæra er slappere, bekkenmuskulaturen er slappere og man har mindre plass der. I tillegg har man noen som hopper på ting og tang iblant. Jeg holdt på å gjøre det samme med forrigemann, drømte veldig hefitg at jeg måtte på do, gikk på do i drømme og fikk liksom ikke til. Drømte så at jeg presset skikkelig og at jeg tisset- akkurat da bråvåknet jeg av at det såvidt var kommet pittelitt urin i trusa. Hadde jeg ikke våknet, hadde jeg sikkert tisset i senga! Når det er sagt, er jeg enig med dem som sier at du bør ringe føden for å høre hva de mener om dette og om du evt må ta en sjekk. Det er ikke flaut, om du bare har tisset på deg er det som sagt noe som fort kan skje, og er det fostervannslekkasje- ja da må du jo legges inn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #19 Skrevet 9. oktober 2012 Det er jo ikke uvanlig å ha urinlekkasjer mens man er gravid da, musklaturen i blæra er slappere, bekkenmuskulaturen er slappere og man har mindre plass der. I tillegg har man noen som hopper på ting og tang iblant. Jeg holdt på å gjøre det samme med forrigemann, drømte veldig hefitg at jeg måtte på do, gikk på do i drømme og fikk liksom ikke til. Drømte så at jeg presset skikkelig og at jeg tisset- akkurat da bråvåknet jeg av at det såvidt var kommet pittelitt urin i trusa. Hadde jeg ikke våknet, hadde jeg sikkert tisset i senga! Når det er sagt, er jeg enig med dem som sier at du bør ringe føden for å høre hva de mener om dette og om du evt må ta en sjekk. Det er ikke flaut, om du bare har tisset på deg er det som sagt noe som fort kan skje, og er det fostervannslekkasje- ja da må du jo legges inn. Legges inn??? Hvor gjør de det? Jeg begynte å lekke forstervann men ble ikke satt på igangsetting før etter 3 døgn. Det var vanlig praksis der. Måtte inn til kontroll såvidt hver dag da. Ungen fikk blodforgiftning og da, så det er ikke noen god praksis...
Squirrel79 Skrevet 9. oktober 2012 #20 Skrevet 9. oktober 2012 Det er jo ikke uvanlig å ha urinlekkasjer mens man er gravid da, musklaturen i blæra er slappere, bekkenmuskulaturen er slappere og man har mindre plass der. I tillegg har man noen som hopper på ting og tang iblant. Jeg holdt på å gjøre det samme med forrigemann, drømte veldig hefitg at jeg måtte på do, gikk på do i drømme og fikk liksom ikke til. Drømte så at jeg presset skikkelig og at jeg tisset- akkurat da bråvåknet jeg av at det såvidt var kommet pittelitt urin i trusa. Hadde jeg ikke våknet, hadde jeg sikkert tisset i senga! Når det er sagt, er jeg enig med dem som sier at du bør ringe føden for å høre hva de mener om dette og om du evt må ta en sjekk. Det er ikke flaut, om du bare har tisset på deg er det som sagt noe som fort kan skje, og er det fostervannslekkasje- ja da må du jo legges inn. Legges inn??? Hvor gjør de det? Jeg begynte å lekke forstervann men ble ikke satt på igangsetting før etter 3 døgn. Det var vanlig praksis der. Måtte inn til kontroll såvidt hver dag da. Ungen fikk blodforgiftning og da, så det er ikke noen god praksis... På Ullevål ble jeg satt i gang et døgn etter vannavgang pga. infeksjonsfare.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #21 Skrevet 9. oktober 2012 Du kan jo bare ringe føden og si som det er, det ble vått i senga i natt og du er usikker på om det var urin eller fostervann, bør det sjekkes opp? Så får du et svar derfra om hva som bør skje videre. Jeg har hatt to fødsler som har startet med vannavgang og begge gangene fortsatte jeg å lekke etterpå, måtte gå med bind og enda lakk jeg gjennom flere ganger. Men jeg vet det kan "proppe seg" så jeg ville nå ringt og spurt om råd for sikkerhets skyld.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. oktober 2012 #22 Skrevet 9. oktober 2012 Du er ikke den første som ringer, og du er garantert ikke den siste heller! Ring du
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 9. oktober 2012 #23 Skrevet 9. oktober 2012 Føler av å lese at du ER SIKKER på at det IKKE var fostervann Men for å sjekke (hvis de andre her inne har gjort dg usikker) ta på et bind og se om det fylles opp etter en stund
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #24 Skrevet 9. oktober 2012 Ikke kommet noe mer, så er helt sikker på at det ikke er fostervann.
Daquiry Skrevet 9. oktober 2012 #25 Skrevet 9. oktober 2012 Gå å lukt på sengen din, urin lukter veldig sterkt etter noen timer. Hvis det ikke lukter, ring føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå