Gå til innhold

Andre sure jaktenker her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj!! Du fikk mange rare svar HI. Men jeg skal holde meg til tema ;). Du hat min medfølelse! Svigermor var (og er) jaktenke i alle år! Og den ene jakta går over i den andre, så det varer i månedsvis!! Hun oppdro ungene alene høst/vinter, for der var det jobb og jakt som gjaldt. Han var verdens beste pappa ellers i året, men som hun sa " det er liksom helt forventet at vi damer bare er der og tar tak uansett, at vi trenger fri er ikke et tema". Sønnen er ikke fullt så ille, men han har mange hobbyer han og, men jeg passer på å få litt egentid etter at ungen er i seng. Ungen min er jo den morsomste "hobbyen" min, så vil være mest mulig med henne.

Lykke til og sett foten ned i blant ;)

Forresten: digg å ha en fryser fylt med kjøtt fra "frittgående dyr" ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ferdig pakket og reiser på elgjakt onsdag. Så er det 1 uke hjemme og så rett på hjorte, rådyr, dåhjort og villsvinn jakt. Her skal frysern fylles og det skal jeg gjøre selv :)

Åh, kan jeg være med? Har så lyst til å jakte, men kjenner egentlig ingen som holder på med det...

Skrevet

Synes det er heilt ok med jakt, men når det er pistolskyting to gongar i veka i utandørssesongen og ein gong i veka innandørssesongen i tillegg til konkurransar i helgane i tillegg til jakt kan det bli litt mykje.

Då gir eg beskjed om det, så blir det mindre ei periode..

Skrevet

Fint for deg. Folk får gjøre som de vil. Hva du presser på barna dine er ditt valg.

Lev vel!

HI

For en ekkel tone du har. Vil anta at den ikke er noe bedre du bruker overfor mannen din, så det forundrer meg ikke at han ikke gidder diskutere med deg.

Du liker ikke at han går på jakt, men kjøttet det generer, det spiser du hele året.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Folk kan virkelig ikke lese her på forumet. "Hvilken parfyme bruker du?" - "du er egoistisk som bruker parfyme og driter i dem som er allergisk!". "Hvor gamle var barna før du tok dem på sirkus første gang?" - "Du er slem og støtter dyremishandling bla bla bla". "Jeg har fått nok av mann som jakter og tilbringer lite tid hjemme" - "Kunne aldri vært sammen med en som liker å drepe".

hva mer å lese tittelen først og faktisk svare på spørsmålet??? Og heller lage en egen tråd om saker dere brenner for?

Skrevet

Hadde aldri villet vært sammen med en mann som liker å drepe.

spiser du ikke kjøtt? det er bedre å dra på jakt enn på Mc donalds;)

De hadde sikkert heller ikke blitt sammen/venner med bønder, reindriftsutøvere og oppdrettere. For de liker sikkert å drepe dyra sine! Fyyyy!

Skrevet

Min mann jakter bare på elg og hjort, og det tar en uke og noen helger nå på høsten. De første årene var jeg sur og følte meg bunden, men så kom jeg på at jeg egentlig ikke var avhengig av å være hjemme mens han var på jakt ;)

Men når han jakter så mye så synes jeg det bør gå ann å si ifra. å markere med en tusj hvor mye tid han bruker på andre ting enn familien synes jeg var en god ide, og han vil muligens bli overrasket over å se hvor mye han faktisk er borte. Om du er borte innimellom så bruk en annen farge på ditt fravær, så han kan se hvor skjevfordelt det er.

En liten bonus med hans fravær er jo matauke, men det er jo grenser for behovet for det også.

Skrevet

Jeg er ferdig pakket og reiser på elgjakt onsdag. Så er det 1 uke hjemme og så rett på hjorte, rådyr, dåhjort og villsvinn jakt. Her skal frysern fylles og det skal jeg gjøre selv :)

Åh, kan jeg være med? Har så lyst til å jakte, men kjenner egentlig ingen som holder på med det...

Send meg pm så skal vi se hva vi kan fikse. Alltid plass til en til på laget.

Skrevet

Jeg er (foreløpig) lykkelig jaktenke.

Jeg har selv en tidkrevende hobby, men fordelen ved at jeg jobber med hobbyen min og gjør unna alt mitt på dagtid. De som ikke er lidenskapelig opptatt av en hobby har noen ganger vanskelig for å forstå at andre er det. Og det er vanskelig å forstå. Hos oss har vi pratet om tidsfordelingen siden starten av forholdet ( kun 3 år) og tar jevnlige justeringer om det er behov for det. Noen ganger syns jeg det er kjedelig å være hjemme når han er på jakt. Det er nok litt min egen skyld også, for jeg er så sliten etter lange arbeidsdager at jeg ofte ikke orker å dra ut på kvelden for å treffe venner. Meg om det.

Samboeren min er en skikkelig jaktentusiast. Han trener med rifle, bue og noen ganger hagle flere ganger i uka, jakter i helger og noen ganger ukes turer ( elg, Afrika) og rådyr og rev her hjemme.

MEN han er flink til å prioritere å spise middag sammen ( her er det ofte jeg som svikter pga jobb), revejakt drar han ut på på kvelden når jeg begynner å bli trøtt og vil sove og i helgene drar han tidlig på morgenen og kommer hjem på ettermiddagen.

Innimellom får han ikke jaktet pga vær, føreforhold og andre ting og da blir han grinete. Da pleier jeg å si at han skal kle på seg klærne og ta seg en tur. Da smiler han litt og blir hjemme allikevel, sammen med meg.

Vi venter vårt første barn i mars, så hvordan ting blir da er det ingen som vet.

Jeg syns synd på deg HI som føler at du er helt alene det meste av tiden. Det er ikke alltid så lett å prate med disse jaktlurkene. De er en egen rase og de som ikke lever med en, aner ikke hva de prater om

:-)

Jeg har heldigvis en som er lett å prate med som jeg kan prate med som en likemann.

Håper du finner ut av det!

Kanskje dere kan lage noen kjøreregler for noen helger som er forbeholdt familietid?

Jeg har ingen tro på "krysselister" med mine og dine dager. Det blir det bare dårlig stemning av. Min Jaktlurk hadde i alle fall ikke blitt særlig medgjørlig av det ;-)

Skrevet

Man må finne en løsning som fungerer for sitt forhold.

Her jakter vi begge to og jentungen er da hos farmor og hun elsker de stundene hun er der. Løsningen for oss er å sette oss ned med kalenderen og krysse av de dagene/helgene vi skal jakte. Så går vi igjennom og stryker de helgene det blir for tett. Familielivet går først. De helgene vi begge skal på jakt med våre jaktlag eller jakte sammen så planlegger vi med jentungen (hun får være med og bestemme om hun vil være hos farmor eller ei) og farmor hva som passer inn. Det er en balansegang som må fungere. Nøkkelen til å få det til å fungere er komunikasjon (toveis, enveis fungerer ikke!) og samarbeide.

Skrevet

Jakt og villtkjøtt er det mest økologiske kjøttet man kan spise, samt at det er viktig å beskatte naturen. Ellers vil dyrene får sykdommer ol som en følge av dette. Ref biologi og S kurven- den lærte sikkert dere også om på skolen.Reven og reveskabb er ett godt eksempel på den.

Jeg mener at man også bringer gode verdier til sine barn når man aktivt jakter.

Vi er ihvertfall er da opptatt av å benytte naturen samt å verne naturen. Jeg tror vi er det på en annen måte enn om vi skulle gå i parken hver søndag.

Vi har med barna på jakthytter hvor vi leter etter dyrespor, hører på leiken til orrfugl ol.

Jaktsesongen er ikke så lang, og min veier ihvertfall opp for jaktdøgnene resten av året med hensyn til barna.

Skrevet

Mannen min har en tidskrevde hobby (spiller i band) og jeg sier aldri nei til at han reiser noe sted eller går på øving. Jeg tenker heller at jeg da også har tid til meg selv på lik linje med han. Jeg kan altså reise bort en helg i ny og ne med god samvittighet! Uten at han kan bli sur for det! Jeg synes helt ærlig at det er deilig at han kommer seg ut litt,da han er en stuegris til vanlig og er svært vanskelig å få med på noe. Også har vi det rent og ryddig til han kommer hjem igjen og strør om seg. Ha ha!

Skrevet

Mannen min har en tidskrevde hobby (spiller i band) og jeg sier aldri nei til at han reiser noe sted eller går på øving. Jeg tenker heller at jeg da også har tid til meg selv på lik linje med han. Jeg kan altså reise bort en helg i ny og ne med god samvittighet! Uten at han kan bli sur for det! Jeg synes helt ærlig at det er deilig at han kommer seg ut litt,da han er en stuegris til vanlig og er svært vanskelig å få med på noe. Også har vi det rent og ryddig til han kommer hjem igjen og strør om seg. Ha ha!

Skrevet

Her er det jeg som reiser på jakt, mens sambo er hjemme:) synes mannen din burde få ha den gleden av å gjøre noe han liker, og får koble av litt. Tro meg er en helt utrolig avkobling! Men skjønner godt du blir irritert når hab er så mye borte og ikke hjelper til hjemme.. og et veldig dumt at han reagerer slik, synd du ikke kan prate ordentlig med han om det.

Skrevet

Har også en som jakter .. Er litt frustrerende å bli forlatt plutseleg for at han og kompisene skal sitte i en skau/på et fjell og kaaansje skimte et dyr. Men det er den store hobbyen hans, så han må jo få lov til det. 4-åringen er med på slakting og partering (jeg synes det er viktig at hun vet hvor maten kommer fra, og at vi ikke dreper for å drepe, men for å få mat).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...