Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #27 Skrevet 7. oktober 2012 barna heter både mitt og mannen sitt. vi er gift. jeg har to etternavn. samme har barna. mens mannen kunn har sitt eget.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt. Nå er ikke bf og jeg sammen da. Men mitt etternavn ville blitt brukt uansett, det er et navn ikke alle har, ikke et typisk sen navn. Det betyr mye for meg. Og om jeg skulle bli skilt skulle barna bodd hos meg fast og da er det praktisk med samme etternavn.
Miamimom Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Vi er gift,mannen tok mitt etternavn og så har vi hans etternavn som mellomnavn. Jeg synes det er greit at hele familien har samme etternavn.
magpie Skrevet 7. oktober 2012 #30 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Pappaen sitt. Først og fremst fordi jeg ikke er norsk og må dermed alltid stave etternavnet mitt (gjerne mange ganger og likevel blir det feil). ønsket ikke at barnet vårres skulle måtte slite med det samme. Vi bor i Norge og har ingen planer om å flytte til mitt hjemland. Og får det andre, så HåPER jeg at vi en dag blir gift og da skal jeg ta mannen sitt etternavn. Vil gjerne at alle i familien heter det samme, men enn så lenge må jeg stikke litt ut Endret 7. oktober 2012 av magpie
Petetatismos Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 Vi er samboere. Barna har 2 etternavn for vi ikke kunne bli enige; han ville de skulle ha mitt etternavn og jeg ville de skulle ha hans. Jeg angrer dette i ettertid da to etternavn er tungvint! Jeg skulle bare ha gitt meg å latt barna ha mitt etternavn.
fikas Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 Fars. Fordi hans er det kun ti i Norge som har, og fordi jeg vil ta det når vi gifter oss
Snuppelupp1988 Skrevet 8. oktober 2012 #34 Skrevet 8. oktober 2012 Her er det barnefarens, har selv to og måtte jeg velge mellom de to så ville både mors/fars siden havna i krigsmodus. Så her var valget enkelt Et etternavn holder lenge
Gjest April barn <3 Skrevet 8. oktober 2012 #35 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har valgt at alle skal ha mannen min sitt.
verdens heldigste mamma Skrevet 8. oktober 2012 #36 Skrevet 8. oktober 2012 De har mitt pikenavn som mellomnavn og fars navn som etternavn, akkurat som jeg har fra vi giftet oss. Litt flisespikkeri kanskje, men såfremt man ikke har bindestrek mellom navnene, er bare ett av navnene etternavn. Har man to, vil det som kommer først kun regnes som mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #37 Skrevet 8. oktober 2012 Han har vårt etternavn. Gift og jeg byttet.
Kanutten83 Skrevet 8. oktober 2012 #38 Skrevet 8. oktober 2012 De har mitt som mellomnavn, da det er noen tusen som har samme navn, så har de pappan's som etternavn da det er et beskyttet og sjeldent etternavn. Jeg heter det samme som barna, mens mannen bare har sitt eget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå