Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Ditt eller barnefars? Eller begge? Her har han bare barnefar sitt etternavn da jeg syns det er finest med bare ett etternavn og syns da det er naturlig at det blir hans, da jeg er ganske konservativ på slike ting.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Vi er gift, har samme etternavn hele gjengen. Jeg bytta.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 De har bare pappaens, det er kort og greit. Mitt er langt og vanskelig, så like greit at de slapp det syns jeg. Jeg kommer nok til å ta hans etternavn når vi gifter oss.
Evigheten Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Hun har samboers etternavn og mitt etternavn som mellomnavn. Rekkefølgen valgte vi etter hva som høres best ut når man sier hele navnet
Gjest Tullmusa83 Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt da samboer har et vanlig etternavn.
magica fra tryll Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Samme som oss. Mannen bytta til mitt;)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Barna har pappaens navn. Det bestemte jeg. Ville ikke ha to navn, siden det blir så voldsomt. Vi har begge sjeldne slektsnavn, men siden vi bor på mitt hjemsted og har mest med min familie å gjøre - synes jeg det var fint å gi dem pappaens navn og bruke dåpskjolen fra farssiden. Svigermor ble veldig glad for sistnevnte :-) Om vi gifter oss, kommer jeg til å beholde mitt navn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Vi er samboere og har ulike etternavn. Datteren vår kommer til å hete mitt etternavn - først og fremst fordi det er finest Ingen grunn til å oppkalle barna etter faren fordi det er "tradisjon". Mange tradisjoner er totalt meningsløse. Tenk selv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt som etternavn, mannens som mellomnavn. Han skal ta mitt etternavn, mens jeg tar hans etternavn som mellomnavn. Enkelt og greit fordi mitt navn er så sjeldent at samtlige i Norge som har det er i slekt, og fordi det kommer fra min farfar som betød enormt mye for meg. Dessuten er jeg den eneste på "vår" side av slekta til å føre det videre. Mannen min derimot, driter i hva han heter så lenge han heter det samme som ungene sine, så da ble det sånn.
Fomle84 Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt som hovednavn fordi det er sjeldnest, men de har også far sitt for han nektet å gi seg... Men vi har samme etternavn som barna .
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg byttet etternavn da vi giftet oss og barna fikk da vårt navn etter som de kom.
Miss 84 Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg og pappaen er gift, men har beholdt vårt eget etternavn. Barnet fikk mitt etternavn mot at faren fikk litt mer å si på fornavn (ikke enerett på å bestemme, men at det helte litt i hans favør)
Appelsinpiken Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 fars etternavn, og mitt mellomnavn som deres mellomnavn
Cat_Woman Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Han har pappaens etternavn, og mitt etternavn som mellomnavn.
GlemMegEi Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 pappaens etternavn,da vi har veldig like etternavn ble litt "smør på flesk" å ha begge.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Barna våre har begges etternavn. Ønsker å dele etternavn med barna mine uavhengig av min relasjon til faren deres
Mandalas Skrevet 7. oktober 2012 #20 Skrevet 7. oktober 2012 Begge barna har mitt etternavn. Første barnet er mitt særkullsbarn og siden han hadde mitt etternavn, ønsket jeg at yngste også skulle få det.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 7. oktober 2012 #21 Skrevet 7. oktober 2012 Begge barna har kun min mann sitt etternavn. Jeg tok også dette da vi giftet oss, fordi jeg var så utrolig lei av å alltid måtte stave mitt eget.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #22 Skrevet 7. oktober 2012 Skulle egentlig både ha mitt og mannen sitt, men vi ombestemte oss etter 22.juli.. Jeg heter Breivik, og har desverre møtt litt for mange som rynker på nesen når jeg presenterer meg!
Major HotLips Houlihan Skrevet 7. oktober 2012 #23 Skrevet 7. oktober 2012 Eldste har pappaens etternavn, noe jeg angrer som en hund på siden hun nesten ikke har noe med han å gjøre idag. Håper hun vil skifte av seg selv når hun blir gammel nok. Yngste har mitt mellomnavn som er et beskyttet etternavn og pappaens etternavn, det samme kommer lille i magen til å få og jeg kommer til å hete det når vi gifter oss
Lille- MO Skrevet 7. oktober 2012 #24 Skrevet 7. oktober 2012 Han har mitt etternavn og pappaen sitt som mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #25 Skrevet 7. oktober 2012 Vi lot kjønnet på første barn avgjøre etternavnet. Dersom det ble ei jente skulle det bli "hans mitt" Dersom det ble en gutt skulle det bli "mitt hans" Neste fikk selvfølgelig samme etternavn som første uavhengig av kjønn. Alle barna våre skal hete det samme til etternavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå