Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #26 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg syns ikke du er kjip. Jeg har en sønn som er litt over året og bf er ikke spesielt investert i livet hans. Kjenner det på meg at jula vil jeg ha selv om BARNET har krav på annenhver jul etterhvert. Skal til samtale på fvk snart for å se an samvær for han ønsker det men på hans premisser ikke barnet sitt så det er litt sårt. Men kommer nok til å legge fram ett forslag om at han feirer jula her hos meg og så kan han komme 1 juledag eller noe. BF bryr seg ikke om jula heller, har hvertfall ikke gjort det og jeg elsker den. Husk du vet sønnen din sitt beste. Han er hos deg hver dag og det er ikke riktig å la sønnen din ta den beslutningen. Kanskje han vil være litt sint på deg en bitteliten studn, men det vil gå over når han får godteposen på julaften og kan se på alle de koselig barnetvene hvis det er det dere gjør. Har selv skilte foreldre og hatet det når vi fikk lov å velge selv..verste noen sinne..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #27 Skrevet 4. oktober 2012 Utrolig dumt å la han velge selv. Han er så ung at når du vet han vil angre bør du også ta valget for han. Ingen barn skal måtte velge på denne måten. Si han heller kan reise i romjulen/nyttår.
Gjest yrild Skrevet 4. oktober 2012 #28 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg ville latt ham kose seg med pappaen sin så lenge det er det han vil :-) Hvis det kun var faren som ville dette hadde jeg ikke gått med på, men hvis sønnen ønsker å feire jul med pappaen sin for en gangs skyld så la ham få den gleden!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #29 Skrevet 4. oktober 2012 Får prøve å snakke med han... Han er veldig redd for å såre bf og familien hans... Uff, slitsomt at det skal ære slik, julen skal jo bare være kooooos :/ Hi
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #30 Skrevet 4. oktober 2012 Her i huset feirer ungene hos faren annenhvert år. Ungene vil ikke feire jul med pappan, men de vil feire sammen med resten av familien hans. De har spurt om vi ikke heller kan invitere alle til oss, det hadde jeg gjerne gjort om vi bodde nermere de og vi hadde mye større hus. For vi har altfor lite hus til å invitere halvparten. Så ungene reiser til farmor annenhver jul og feirer sammen med den familien, faren er der men det er ikke han de er hos. Det vil de ikke. Så selv om far vil være en super pappa den dagen, så får han pent følge ungenes ønsker når han ikke er endel av hverdagen til ungene. Men vi tar igjen feiringen en annen dag som passer oss. Vi har endag som vi er samlet alle her i huset, og passer det seg så er det med noen besteforeldre og tanter også. Vi spiser god mat (det ungene har lyst på, om det er taco eller pinnekjøtt er akkurat det samme. For det er vår kosedag, ikke pomp og prakt som på julaften) Vi åpner pakker som er fra min side av familien, jeg og min mann sparer våre julegaver til denne dagen også. De som kommer har spart noen av gavene de også, for ungene syns det er så koselig å gjøre dette sammen. Selv om det ikke er mange gaver så blir det litt magisk for de. Og vi ender alltid opp i sofaen i pysjen, masse godt på bordet og vi ser på Polarekspressen. Denne dagen har blitt til ettersom vi har sett, hørt og følt hva barna trenger. Personlig syns jeg det blir litt feil å feire julaften to ganger, men siden ting er som de er så er dette en løsning som er best her i huset. Og den julen ungene ikke er hjemme så jobber jeg og min mann. Ungene har kommet hjem noen ganger på kvelden, for savnet har blitt for stort for de. Ikke for at jeg er noen supermamma, men det er ganske spesielt å være borte en slik dag som denne når de nesten ikke har kontakt med sin far og han leker super pappa denne dagen. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig for de. De vil feire sammen med familien på farsiden, men på den annen side vil de ikke. Nå har vi ett veldig godt forhold til familien på farsiden, og jeg blir alltid invitert dit julaften, også min mann. Men det blir helt skjærings for far, han skjærer seg bare han hører at de har bedt meg. Men bursdagene til ungene blir feiret her hjemme på våre primisser like etter jul, så da har far fått beskjed om å bite tenna sammen om han vil komme eller så får han holde seg hjemme. Ungene ber akkurat de som de vil be, og de som er bedt skal få bestemme selv om de vil komme eller ikke. I år så kom han ikke i voksenbursdagen, han valgte heller å komme når det var barnebursdag her. Det var ungene kjempe fornøyde med. Jeg mener det er viktig å lytte litt til barna, samtidig som det er vi voksne som bestemmer. Nå gleder jeg meg nesten like mye til å feire julaften hjemme i huset med alle som jeg gjør å feire noen dager etter. Det at vi har funnet vår løsning på dette, se at dette er en løsning som barna er fornøyde over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå