Salomine Skrevet 4. oktober 2012 #26 Skrevet 4. oktober 2012 Hos oss bruker vi både billigmerker og dyre merker. Går for kvalitet. Og kvalitet er ikke nødvendigvis avhengig av pris.Dyre merker kan være elendige, og billigvarer ha god kvalitet. Det må ikke bli slik at man avskriver det billige bare fordi de er billig uten å ha prøvd det. Handler også en del på tilbud, og blir kjempestolt når jeg gjør en god handel. Ang. toalettpapir så bruker jeg et dyrt merke og kun en sort innen det dyre merket. Det skyldes rett og slett at jeg ikke tåler noe annet, og har med fremstillingsprosessen å gjøre.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. oktober 2012 #27 Skrevet 4. oktober 2012 Typen som kjøper first price og serverer gjestene pulverkaffe og tørker deg i ræva med billigste dopapiret? Naboen er slik... De har normal økonomi. Synes det er utrolig kjipt å ikke spandere en skikkelig kopp kaffe til gjestene i selskap en gang.. Drikker ikke kaffe, så har jeg besøk får de nøye seg med te. Kjøper noe first price, f.eks kyllingfilet. Smaker helt likt andre merker, men billigere. Kjøper bare billig dopapir, Rema har 8pakning til 12 kr:) ser ikke poenget med å kjøpe dopapir til 50-60 kr. Skal jo bare tørke meg i ræven med det. Men er ikke gniten eller kjip selvom!
soleia Skrevet 4. oktober 2012 #28 Skrevet 4. oktober 2012 Det er skilnad på å vere gnien og å vere prisbevisst. Ikkje alle billegprodukt er dårlegare enn dei dyre variantane, så her kjøper me av og til Landlord, coop, osv, men les på innhaldslista og kompromissar ikkje så mykje på kvaliteten. Eg er og bevisst på å handle på tilbod. Men gjestar som kjem hit får altid servering, som regel med heimelaga mat, og me gjev ein god del pengar til humanitære formål. å vere gnien er for meg å vere egoistisk i pengebruken og ikkje kunne spandere på andre, feks å i ta seg betalt for mindre tenester, og å ikkje kunne spandere mat ol.
holahopp Skrevet 4. oktober 2012 #29 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er ikke gnien i det hele tatt...heller litt for spandabel. Men jeg har pulverkaffe fordi jeg ikke drikker kaffe og da ikke har kaffetrakter..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #30 Skrevet 4. oktober 2012 Hender at jeg serverer billigkjeks - men da legger jeg gjerne fler typer kjeks på et fat så får gjestene velge. Har ikke lagt merke til at den kjipe billig kjeksen ikke blir spist Vi serverte også pulverkaffe frem til nå nyligg, da ingen av oss drikker kaffe og ikke hadde kaffetrakter - men nå har vi fått oss kaffetrakter så da får de få gjestene skikkelig kaffe om de vil ha. Men som regel vil de ha vann eller brus om jeg spørr hva de vil ha å drikke. Kanskje de har fått fnatt av den kjipe puverkaffen og er redd for å få det igjen?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #31 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg elsker extra sine sjokolade cookies til 6.90... og serverer ofte de til venner. Kanskje gnien, men de er jo så gode. Bruker rema 1000 bleier på guttungen. Kanskje gnien der også, men de er best. Bruker ofte billigmerker, men det er jo fordi jeg fornøyd med de og ikke ser poenget i å bruke mer penger på et tilsvarende produkt som jeg ikke liker like godt.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 4. oktober 2012 #32 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg drikker ikke kaffe og gidder ikke å oppbevare noe jeg ikke liker selv, så gjestene mine får ikke kaffe i det hele tatt. Hva synes du om meg nå, Vicky Pollard? Ellers kjøper jeg det jeg liker, eller det som ligger nærmest meg på butikken. Pris er ikke så nøye, så lenge det smaker godt eller er funksjonelt. Dopapir er jeg nøye med da. Sandpapir i baken er ikke behagelig =/
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #33 Skrevet 4. oktober 2012 Typen som kjøper first price og serverer gjestene pulverkaffe og tørker deg i ræva med billigste dopapiret? Naboen er slik... De har normal økonomi. Synes det er utrolig kjipt å ikke spandere en skikkelig kopp kaffe til gjestene i selskap en gang.. Tja gjestene får gjerne kaffe av disse typen pose med pulver i forskjellige smaker, altså ikke sånn vanlig glass med pulverkaffe men allikevel. Jeg drikker ikke kaffe og gidder ikke kjøpe og oppbevare kaffetrakter i skapet for de 5 gangene i året jeg har kaffedrikkende gjester innom. Do papiret mitt er ikke av det dyreste men heller ikke det billigste. det skal ikke være ubehagelig å tørke seg etter do besøk da sparer jeg heller inn de penga på noe annet. Jeg vil ikke si jeg er gnien, men jeg vil si jeg er økonomisk for det meste. Jeg har levd mange år med å slite for å få det til å gå rundt og har tatt lærdom av dette.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #34 Skrevet 4. oktober 2012 Typen som kjøper first price og serverer gjestene pulverkaffe og tørker deg i ræva med billigste dopapiret? Naboen er slik... De har normal økonomi. Synes det er utrolig kjipt å ikke spandere en skikkelig kopp kaffe til gjestene i selskap en gang.. Tja gjestene får gjerne kaffe av disse typen pose med pulver i forskjellige smaker, altså ikke sånn vanlig glass med pulverkaffe men allikevel. Jeg drikker ikke kaffe og gidder ikke kjøpe og oppbevare kaffetrakter i skapet for de 5 gangene i året jeg har kaffedrikkende gjester innom. Do papiret mitt er ikke av det dyreste men heller ikke det billigste. det skal ikke være ubehagelig å tørke seg etter do besøk da sparer jeg heller inn de penga på noe annet. Jeg vil ikke si jeg er gnien, men jeg vil si jeg er økonomisk for det meste. Jeg har levd mange år med å slite for å få det til å gå rundt og har tatt lærdom av dette. skulle si at jeg bruker mye billigprodukter rett og slett fordi jeg har funnet ut at de er like bra,like gode eller i noen tilfelle bedre en dyre produkter. Datteren min elsker smøreost og siden hun mer en gjerne spiser rema sitt billig merke og faktisk foretrekker det i forhold til de dobbelt så dyre tubene kjøper jeg heller dette. Jeg foretrekker first price tøymykneren til noen av de dyre eller andre billige merker. Bare for å nevne noen eksempler. Dyrt er ikke alltid bra. Og selv om man har grei økonomi så kan det hende at å bytte til billigere varer sparer disse naboene dine nok penger til en ferietur eller annet de heller vil ha pengene til. Om jeg kommer til noen med billigste toalettpapir så tenker jeg ikke at de er gnien, ærlig talt tenker jeg lite over det i hele tatt. En person som gir beskjed at du kun må bruke et tørk av papiret, bruke teposen to ganger, servere kun en kjeks til hver person også videre ville jeg derimot helt klart sagt var gnien.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #35 Skrevet 4. oktober 2012 Nei, men av og til kniper økonomien, så da må man ty til slikt.. Men noe first price smaker bedre enn de dyre merkene, og Rema 1000 sin bearnaisesaus er bedre enn de fleste, og siden jeg ikke kan å lage den selv... Jupps... Enig med deg deres bearnaisesaus er bedre en de andre merkene, både billige og dyre syntes jeg
Gjest Vicky Pollard Skrevet 4. oktober 2012 #36 Skrevet 4. oktober 2012 Skal teste den bernaisen og har hørt at pizzasausen til Rema er kjempe Har vel som vanlig formulert meg noe bastant. Vi kjøper Rema- bleier selv til største, og kjøper gjerne den big-packen med dopapir fra Rema. Men det er mykt og greit. Men jeg mener dere som kjøper det bedritne dopapiret fra feks. FP kun fordi det er billig, eller pulverkaffe og billigjuice av samme grunn. Jeg skal krever ikke dolche gusto, bare vanlig kaffe. Og når man faktisk inviterer til selskap og er i besittelse av trakter, men serverer pulverkaffe, DA synes jeg man er kjip. Dere som kjøper rimelig toalettpapir som feks serla eller noe i mellomsjiktet er helt ok, men dere som frivillig kjøper sandpapir til å tørke ræva med- er jeg på invitert besøk så tenker jeg K J I P I N G E R... og blir jeg bydd pulverkaffe i tillegg? Nejtakk, bare et glass vann til meg....
Cat_Woman Skrevet 4. oktober 2012 #37 Skrevet 4. oktober 2012 Syns ikke selv at jeg er kjip, men kanskje du syns det? Kjøper mye billigprodukter, blant annet dopapir og såpe til badet, så det må gjestene bruke når de er her. De får ordentlig kaffe da.
Toocute Skrevet 5. oktober 2012 #38 Skrevet 5. oktober 2012 Noe billig syns vi er bedre enn dyrt. F.eks first price baguettene...liker dem best enn de dyre. Når det gjelder dopapir, vell vi kjøper av og til dyrt. Sånn egentlig så bryr det meg midt i R**** hvordan papir vi bruker, er det litt grovt som sandpapir som noen påstår, så kan en trøste seg med at man behøver ikke å bli sittende å gnikke seg halv ihjel i r****! Det skal i do uansett, ikke nødvendig å være fin på det Vi kjøper billig på noe, og det vi sparer der kan vi virkelig sløse på noe vi elsker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå