Gå til innhold

Er du gnien/ kjip?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Typen som kjøper first price og serverer gjestene pulverkaffe og tørker deg i ræva med billigste dopapiret?

Naboen er slik... De har normal økonomi. Synes det er utrolig kjipt å ikke spandere en skikkelig kopp kaffe til gjestene i selskap en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Billig dopapir er umulig å bruke, ihvertfall på ungene. Det er jo mer som sandpapir jo! Billig shampo fra first price luktet urin, rett og slett. Fniser litt av ene venninna som bruker 1000 kroner på frisør i måneden, men kjøper first price shampo. Altså, se fjong ut er greit, men vedlikeholde håret? Nehei.

Jeg er ikke tilhenger av billige varer, fordi de ofte inneholder usunne ingredienser som for eksempel palmeolje. Og nei, serverer ikke gjestene pulverkaffe, men har nespresso kaffemaskin som vi bruker. Har litt bakverk i fryseren også, så hvis man får uanmeldt besøk er det bare å tine opp i full fart. Verken dyrt eller vanskelig.

Skrevet

Nei. Er opptatt av kvalitet og komfort,og det er for oss viktigere en pris. Vi kjøper det vi liker best,men prøver likevel å ikke sløse for mye.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet (endret)

Vi kjøper noe first price, som blant annet pastasausen. Rett og slett fordi den er mye bedre enn de andre :)

Men når det kommer til dopapir, så kommer ikke noe annet enn Lambi inn i dette huset. Og pulverkaffe har jeg aldri har kjøpt.

Så jeg må innrømme at jeg stort sett aldri ser på prisen på noe når jeg handler, men kjøper det jeg liker uavhengig av merke.

Endret av Kira bjeffer!
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Til meg selv kan jeg godt være litt gnien, som å drikke pulverkaffe eller kjip Coop-kaffe, ha billig-kjeks til lørdagskvelden osv. Men jeg har "skikkelig" varer i hus som jeg kan servere gjester, eller venner som jeg kaller det ;)

Jeg har ikke så mye penger så jeg må bare prioritere. Altså, vi har det greit, og mer enn greit i forhold til mange andre, men jeg ser at til meg selv så har jeg en litt sånn "det er ikke så nøye"-holdning. Da blir det penger både til skikkelig klær og sko til jenta, sunn mat, godt kaffi til gjester og penger til sparing.

Skrevet

Nei det er jeg ikke. Skal det være så skal det være:)

Men jeg kjøper gjerne på tilbud og går ikke av veien for et kupp;)

Hadde du vært min gjest,vicky pollard , hadde kun det beste vært godt nok;)

Skrevet

Nei jeg er langt fra gnien,jeg kjøper det jeg vil ha.

Men dyrt dopapir er bare ikke prioritering her.

Er godt fornøyd med first price sine billige dopapir jeg.

Skrevet

Hvis noen svarer ja på dette spørsmålet blir jeg overrasket! Egenbeskrivelsen er vel i høyden økonomisk.

Jeg er for lite flink til å tenke på hva ting koster dessverre og synes gniene folk er veldig lite sjarmerende!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei, men av og til kniper økonomien, så da må man ty til slikt.. Men noe first price smaker bedre enn de dyre merkene, og Rema 1000 sin bearnaisesaus er bedre enn de fleste, og siden jeg ikke kan å lage den selv... Jupps...

Skrevet

Vi kjøper billig dopapir, tørkepapir, håndsåpe, tacolefser (synes de faktisk er best) og enkelte andre matvarer.

Men vi har skikkelig kaffe til gjestene ;)

Vil ikke påstå at vi er gnien eller kjip, men når man ikke alltid har så mye penger så må man tenke litt fornuftig og det er mange first price produkter som er bra!

Skrevet

Kansje når vi blir pensjonister , blir vi slik gnien.

Spørs om det er pensjonspenger igjen til oss da.

Skrevet

Nei, kjøper ikke ting bare fordi det er billig. Jeg liker at det er kvalitet på det jeg kjøper også. Både av mat, klær, leker etc.

Men jeg har heller ikke behov for å kjøpe det dyreste. En mellomting :)

Men tilbud handler jeg mye på. Men handler da produkter jeg liker og vil ha, handler ikke bare fordi det er på tilbud.

Skrevet

Tja, jeg liker det billigste dopapiret. Eneste jeg føler jeg bli ren av og som ikke smuldrer opp. Men har en pakke lambi liggende i tilfelle vi får fintfolk på besøk...

Jeg ELSKER kaffe og kjøper kaffebønner av alle slag. Enten kverner jeg det til moccamasteren eller presskannen. Smaker mye bedre enn maskinkaffe. Kunne aldri servert mine gjester kaffe fra en maskin, med mindre de selv ba om det da. Men det er det ingen av mine gjester som gjør for de elsker kaffe'n min ;) Nespressomaskinen står å støver i et skap en plass på kjøkkenet.

Ellers kjøper jeg litt billig og litt dyrt, alt etter som.

Skrevet

Vi kjøper billig dopapir på europris ;) Alt er en vanesak. Tenker ikke over at det er spesielt stivt.

Men vi kjøper kun mat vi liker. Og da blir det en salig blanding. Men vi tenker budsjett når vi handler. Så vi ser på prisforskjell på varene. Og av og til er de store! Så sånn typisk gulerøtter, poteter, maiskorn osv. merker vi ikke om er et billig produkt eller et merkeprodukt, så da kjøper vi selvsagt det billigste :)

Typiske andre firstprice produkter vi kjøper er spagetti, nudler, hvitløksbaguettene, tacolefsene, ostepop, ja var det jeg kom på i farta. Vi kjøper ting fra landlord og Rema 1000 også :) Men da fordi vi liker dem.

Men vi er ikke "kjipe" med gjester, det er en uting synes jeg! Vi kan heller være kjipe med oss selv, og tilby gjester noe ordentlig :)

Skrevet

Kan godt hende jeg blir sett på som gnien. Bruker ganske lite på luksusartikler, men bruker til gjengjeld ganske mye på gaver og andre ting som betyr noe for meg.

Kjøper dopapir på felleskjøpet og har pulverkaffe i skapet (drikker ikke kaffe selv og den holder seg lengst). Jeg serverer aldri kjøpekaker og går ytterst sjelden på cafe, men jeg har nesten bestandig hjemmebakst i fryseboksen og lager middag til alle som stikker innom på den tiden.

Skrevet

Ikke på den måten nei. dvs, jeg liker billig dopapir ;) jeg prøver å tenke pris når jeg handler, men det må gå hånd i hånd med kvalitet. så jeg vil kalle.meg mer bevisst enn kjip. Også er jeg kjip på den måten at vi sjeldent kjøper blader, leker og annet totalt unødvendig.

Skrevet

Vi er nok ordentlig kjipe på kaffen... Ingen i hus drikker kaffe nemlig, heller ikke de som er innom til vanlig. Men har mye annen drikke da.

Til planlagt besøk kjøper vi gjerne inn da og tørker støv av maskinen vi har. Tror ikke vi har fornærmet noen veldig enda?.. He he!

Skrevet

Her blir det servert pulverkaffe. Ikke snakk om å ha kaffetrakter, filter og filtermalt kaffe. Vi drikker ikke kaffe, vi drikker te. Så vil du ha en tekopp så kan jeg varte opp med de fleste varianter.

Dopapir fra FP er ikke akkurat egnet til å tørke seg i ratatan med.

Skrevet

Er kjip på ting der eg ikkje merkar store forskjellen, som ketchup og brus. Men eg serverar heller vatn enn dårleg kaffi, og tørkar meg helst med lambi.

Handlar en del på mega, og har funne ut at coop-produkta stort sett er gode medan x-tra stort sett har dårleg kvalitet.

Skrevet

Jeg bruker både billigbleier (de er de beste!), billig toalettpapir (varierer litt her) og drikker billig pulverkaffe (den er god!), men anser absolutt ikke meg selv som gnien av den grunn. Det synes jeg var en merkelig slutning å ta.

Jeg gir til veldedighet hver måned og gir bort fine gaver til venner og familie til jul, bursdag og spesielle anledninger. Jeg kan godt spandere middag, uventet betale en utgift eller gi en gave uten "grunn" til andre, uten å forvente noe tilbake. Jeg fører ikke regnskap på hva jeg har gitt versus hva jeg får!

å være gnien er for meg å alltid skulle ta seg betalt for feks middag og hjelp man gir, og føre regnskap over hva andre "skylder" en. Og aldri gi gaver, tips osv...

Skrevet

Vi avskriver ikke billigprodukter som dårlige dersom vi ikke har prøvd dem, så vi har av og til landlord og firstprice i huset. Remas bleier er jo de aller beste, selv om de også er billige. Toalettpapir må være lambi, så "his royal hindness" blir fornøyd. ;) Selv trenger jeg ikke SÅ mykt papir, selv om jeg er enig i at det aller billigste er vondt stivt. Ellers har vi pulverkaffe og billigkaffe i skapet. Vi drikker så og si ikke kaffe, og besøkende er fornøyd med det de får. Foreldrene mine foretrekker for eksempel den billigste kaffen og er glad når de ser vi har kjøpt den. Men selv om vi har noen billigting i hus, og rellativt stram økonomi, tror jeg ingen noen gang har sett på oss som gnien, eller følt at det manglet noe på servering når de var her. Ingen har for eksempel klaget over at jeg baker selv, siden det er billigere enn å kjøpe. :)

Skrevet

Ja, da er jeg kjip. Bruker first price dopapir, og pulverkaffe. Bruker ikke First Price pulverkaffe men Nespresso sin. Den er jo dødsgod, skjønner ikke hva som er så kjipt med det??

Skrevet

Jeg er så kjip som det bare går an. Elsker landlord/rema 1000 produkter og kjøper bleier i det merket, kjøper 10 pk med rema 1000 toalettpapir, det er billig, jeg slipper å kjøpe toalettpapir så ofte og det er mykt og deilig. Kjøper pasta og ris av billig type, men ingen sauser fordi de lager jeg heller selv fra bunn med en tomatboks. Der er jeg litt gnien for tomatbokser smaker gjerne bedre jo dyrere de er, men de er jo i grunn ikke så dyre i utgangspunktet. Men vi kjøper Dolce Gusto kaffe kapsler og serverer gjester. Baker selv til forventet besøk.

Skrevet

Kjøper også Rema 1000 kjøttdeig og karbonade deig og er fornøyd med smaken på det.

Skrevet
Typen som kjøper first price og serverer gjestene pulverkaffe og tørker deg i ræva med billigste dopapiret? Naboen er slik... De har normal økonomi. Synes det er utrolig kjipt å ikke spandere en skikkelig kopp kaffe til gjestene i selskap en gang..

Skulle du komme på besøk til meg lover jeg 3-lags lambi.

God kaffe fra en Nespresso kaffemaskin i en mengde typer å velge i.

Og selv om du skulle gå igjennom hele kjøkkenet mitt, kommer du ikke til å finne navnet first price trykket på noe som helst.

I promise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...