Gå til innhold

Hva er det verste din svigermor har sagt til deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler med dere alle sammen. Selv har jeg en svigermor som sier og gjør så mye ondskapsfult så det ikke egner seg på trykk engang. Dessuten er det såpass mange ekstreme ting, så hvis jeg skriver det her vil nok kanskje mange kjenne meg igjen. Ja, det er virkelig ille! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, Svigers gikk i to år og prøvde å fortelle meg hvor bra det ville være å ta førskolelærerutdannelse. Hun ble nesten skuffa da jeg søkte noe annet, men når hennes egne sønn sliter i utdannelsen (elsket å jobbe i bhg) og jeg forsiktig foreslår en førskolelærerutdanning til han setter hun blikket i meg og sier i en riktig så nedlatende tone at hennes sønn har da ambisjoner.. javel, det har visst tydeligvis ikke jeg eller? Vi har et mer og mer overflatisk hyggelig forhold til hverandre, selv om hun noen ganger er fryktelig hyggelig og forståelsesfull. Skulle ønske hun kunne være "seg selv" litt oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne.

Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!

 

Det var svært så hårsår du var da! Det var vel helst at formuleringa di fekk det til å høyres ut som du stasa opp guten som ein druglord frå Bronx.

 

Har ikkje kommentert dette med smykka før no, men synes du

overreagerer kraftig. Forøvrig er det årevis sidan nokon har krangla inne på krangle, kranglefantar føretrekk anonymitet...

 

 

Hehe fikk meg en god latter nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager etter at vi fikk vite at det var en jentebaby som skulle komme:

 

Sitat svigermor:

"ikke si noe til Ola (min mann) om dette, men faren hans og jeg er så utrolig skuffet over at det ikke blir en gutt..."

 

Det var akkurat det jeg trengte å høre etter 6 mnd med oppkast og sengeliggende tilværelse. Det hører med til historien at mannen min ble helt overveldet glad over å skulle få en pappajente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er kjemperedd for å bli sett på som et svigermonster, så hun tør omtrent ikke si noe som helst, selv om jeg er en person som er ganske så rund i kantene.

 

Tror noe av det verste hun har sagt er da hun ga uttrykk for at hun ikke likte navnet vi valgte til datteren vår. Datteren vår har da samme navn som meg (mitt andre fornavn som jeg ikke bruker til daglig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er veldig snill, men hele den familien er så skrekkelig opptatt av vekt. Både hun og svigerfar må fortelle om den og den SCHVÆRE mannen/dama de så i byen/på butikken/i badeland. Synes det er en uting. Spesielt mens barna er tilstede. De trenger ikke vokse opp med dømmende folk rundt seg. Jeg tror det kan gjøre noe med barnas selvbilde om de vokser opp med at de voksne rundt dem kommenterer utseendet til andre mennesker...

 

Jeg fikk også et hyggelig kompliment da vi viste dem bryllupsbildene: "Du var ei fin brud selv om du var kraftig." Wow. Takk liksom. Syntes ikke selv jeg var kraftig engang. Brukte str. 38... Nå er alt jeg ser enorme overarmer og dobbelhake på bryllupsbildene... Herregud. At man bryr seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Min svigermor synes det er en kjeeeeempeartig spøk å fortelle meg at ingen av våre barn likner på pappaen. "Er det postmannen eller?" og likenende spøker. He he liksom...? Nei tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har aldri vert stygg mot meg.

Da var det vel egentlig ikke noe poeng for deg å svare på tråden heller, som handler om "det verste svigermor har har sagt til deg"? Ettersom dette åpenbart ikke angår deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er helt ok, hun, jeg ser henne meget sjelden. Hun er stort sett snill og grei, men serverer en del selvfølgeligheter. Blant annet da sønnen vår fikk en slik målestav til å henge på veggen (hvor man merker av høyden til barna etterhvert som de vokser), fortalte hun meg at "du må ikke bare henge den opp på veggen altså, du må måle opp ellers blir ikke høyden riktig". No shit?! :-D

 

Med andre ord, jeg har ikke mye å klage på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har aldri vert stygg mot meg.

Da var det vel egentlig ikke noe poeng for deg å svare på tråden heller, som handler om "det verste svigermor har har sagt til deg"? Ettersom dette åpenbart ikke angår deg?

Du meinar det ikkje er relevant å poengtere at det ikkje er ei naturlov at svigermor er eit monster, slik tråden her impliserar?

 

Du om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ikke så veldig interessert i ungene våre, men kommer av og til med noen rare utsagn. Hun lurer veldig på hvorfor datteren vår har blå øyne, siden hverken jeg eller faren har det. Sier det på en sånn måte at det høres ut som hun er sikker på at hun ikke er hans. En gang kalte hun jenta vår bortskjemt fordi hun ikke ville legge seg på kvelden etter at hun hadde sovet to timer i bilen på vei til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt svigermora mi, jeg :o Hun og gubben kom ikke i bryllupet ( juli i fjor), hun skulle visst gå gjennom en operasjon.. som hun ikke hadde fortalt min kjære om før...mulig vi fikk gave, husker ikke :P Etter dette har hun ikke ringt, ikke en gang på sin datters bursdag. Vi har heller ikke hørt noe om de likte brudebildet vi sendte som gave...jeg kan jo ikke si at hun har vært så innmari slem, men forferdelig passiv og avvisende i alle fall!

Heldigvis kommer min mor og kona mi godt overense, og jeg må dessverre innse at kona og min far er temmelig like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte svigermor at vi ventet barn. Hun fortalte det videre til sin kusine. " jeg skal bli farmor, men det værste av alt er at det var planlagt!" What?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho har aldri vert stygg mot meg.

Da var det vel egentlig ikke noe poeng for deg å svare på tråden heller, som handler om "det verste svigermor har har sagt til deg"? Ettersom dette åpenbart ikke angår deg?

Du meinar det ikkje er relevant å poengtere at det ikkje er ei naturlov at svigermor er eit monster, slik tråden her impliserar?

 

Du om det...

Ingen som har påstått at det er en naturlov at alle svigermødre er monstre. Hi spør "hva er det verste din svigermor har sagt til deg." De fleste forstår at spørsmålet gjelder de som har en svigermor som har sagt noe ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er et kapittel for seg selv...

Hun sukket høylydt til de andre i familien etter å ha snakket med meg for første gangen (over nett) og sa "Sånn, da har jeg snakket med henne, da blir han vel endelig fornøyd??" Den såret meg veldig, for jeg har en liten frykt om at ingen egentlig vil snakke med meg :P

 

Men det verste var egentlig da det ble snakk om barn og hun forsto at vi aldri kom til å omskjære (Noe hun så på som en selvfølge)

Da slang hun ut masse ekkelt om at barnet kom til å være møkkete og mindre verdt enn hennes andre barnebarn...

 

Tross alt er jeg heldig, for jeg har en fantastisk snill og klok mor, i motsetning til mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier ikke så mye slemt med vilje, er mest kommentarer som ramler ut. Men jeg er ganske lik henne så jeg prøver å ikke la det gå innpå meg. Vet de setter himmel og helvete i bevegelse for oss alle tre (snart fire :D ) om det trengs. Det har blitt slengt noen kommentarer i en og annen duiskusjon men ingenting jeg kommer på annet enn hun lurte på når bestemann kom under 14 timer etter fødselen sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks svigermor har sagt mye stygt, men synest hun tok kaka, da hun stilte på klinikken, tok barnet i øyesyn og slengte fra seg at sønnen hennes umulig kunne være far til dette barnet. Så forlot hun "åstedet" . Dette er en kommentar jeg har fått mange ganger i ettertid

Sa at hun fikk bestille en gentest hvis hun var så usikker på farskapet, men det ville hun ikke, så da mener jeg at hun kan holde kjeft,

 

Hun er nå min eks svigermor og godt er det, hun er ikke så interresert i barnebarnet heller, men jeg bryr meg ikke, det blir hennes tap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min har vel egentlig ikke sagt et eneste vondt ord til meg med vilje. Det har jo vært et par kommentarer her og der men det har virket mer som det bare har ramlet ut av munnen hennes før hun har rukket å tenke over hva hun egentlig sier.

 

Hun er dog en veldig kontrollerende dame og kan gi uttrykk for at hun vet best uansett. Men da har jeg bare sagt at selv om det var vanlig for 30år siden så har tidene endret seg og nå gjør vi sånn og sånn med ungene. (som f.eks å lage et låsbart lokk på sprinkelsenga til 2åringen slik at han ikke skal klatre ut etter leggetid er noe man ikke gjør i år 2012!!)

 

Så jeg har jo brukt 10 år på å vise henne at det faktisk finnes andre måter å gjøre ting på. Jeg tror hun sakte men sikkert har forstått at det er avogtil litt godt å bare lene seg tilbake med en kopp kaffe og la andre ta seg av "tungarbeidet" mens hun får den lette oppgaven med å skjemme bort barnebarnet.

 

Min stemor derimot kan jeg komme med mange historier om. Det er mye stygt hun har sagt til både meg og mannen min. Men det hører kanskje til en stemor tråd og ikke en svigermor tråd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vil også si at noen av dere faktisk er ganske heldige! Med det mener jeg at mannen deres har en mor som er glad i han og som passer på han (selv om det går over stokk og stein noen ganger). Moren til mannen min døde da han var ung, og jeg vet at han savner henne hver dag.

 

BLÆÆÆÆ til sånne som deg. (Og tenk på barna i afrika!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min har vel egentlig ikke sagt et eneste vondt ord til meg med vilje. Det har jo vært et par kommentarer her og der men det har virket mer som det bare har ramlet ut av munnen hennes før hun har rukket å tenke over hva hun egentlig sier.

 

Hun er dog en veldig kontrollerende dame og kan gi uttrykk for at hun vet best uansett. Men da har jeg bare sagt at selv om det var vanlig for 30år siden så har tidene endret seg og nå gjør vi sånn og sånn med ungene. (som f.eks å lage et låsbart lokk på sprinkelsenga til 2åringen slik at han ikke skal klatre ut etter leggetid er noe man ikke gjør i år 2012!!)

 

Så jeg har jo brukt 10 år på å vise henne at det faktisk finnes andre måter å gjøre ting på. Jeg tror hun sakte men sikkert har forstått at det er avogtil litt godt å bare lene seg tilbake med en kopp kaffe og la andre ta seg av "tungarbeidet" mens hun får den lette oppgaven med å skjemme bort barnebarnet.

 

Min stemor derimot kan jeg komme med mange historier om. Det er mye stygt hun har sagt til både meg og mannen min. Men det hører kanskje til en stemor tråd og ikke en svigermor tråd ;)

he he måtte le litt av den... Låsbart lokk på sprinkelsengen liksom :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne.

Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!

 

Jeg er også kristen. Men jeg pleier ikke å ha kors smykke på barnet mitt på natten likevel. Jesus er der for henne like mye uansett om jeg har på kors eller ikke.

 

Smykker er ikke behagelige å ligge med. Sånn er det bare. Prøv selv.

 

Men jeg skjønner du blir drit irritert hvis svigermor blander seg inn i alt som har med ungen å gjøre. Du og mannen din bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vil også si at noen av dere faktisk er ganske heldige! Med det mener jeg at mannen deres har en mor som er glad i han og som passer på han (selv om det går over stokk og stein noen ganger). Moren til mannen min døde da han var ung, og jeg vet at han savner henne hver dag.

 

BLÆÆÆÆ til sånne som deg. (Og tenk på barna i afrika!)

 

Og en ting til.... hør for deg trist fiolinmusikk i bakgrunnen i tillegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomme svigermødre mange har! Trist at det skal være sånn for dere. Hvor er respekten og kjærligheten i familier blitt av:( Og stakkars barn ikke minst, ikke noe koselig for dem at bestemor og mor ikke liker hverandre. Sikkert mange sjalu mødre...har heldigvis selv en veldig snill svigermor. Kan jo irritere som svigermødre flest men der er jeg også kanskje lett irritert til tider. Jeg tror det eneste man kan gjøre er å alltid smile og være snill, så har vi vårt på det rene selv om det sikkert ikke er lett. Eller rett og slett la vær å treffes. Nei og nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte fikk jeg jo ungen opp på brystet.. Når alt det hadde roa seg, skulle jeg gå i dusjen, å når jeg kommer ut var svigermor, svigerfar og svigerbror på plass! Svigermor tok helt styringa, jeg ble bokstaveligtalt oversett! Hun tok ungen, å dulla å styra åsendte henne rundt til alle andre, å når barnet ble sulten, DA var det min tur, og alle uten om barnefaren dro..

 

Hilsen ei alt for skjenert ung mor som ikke turte sette foten ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne. Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!
Jeg er også kristen. Men jeg pleier ikke å ha kors smykke på barnet mitt på natten likevel. Jesus er der for henne like mye uansett om jeg har på kors eller ikke. Smykker er ikke behagelige å ligge med. Sånn er det bare. Prøv selv. Men jeg skjønner du blir drit irritert hvis svigermor blander seg inn i alt som har med ungen å gjøre. Du og mannen din bestemmer.

 

 

Jeg sover med smykker hele tiden jeg, synes det er ubehagelig å ikke ha de på, så det kommer jo an på hva man er vant med !! Ungene mine har også smykker på , de er vant med det fra fødselen av... Hener de seg fast, ryker jo kjeden, er jo ikke kjetting de har rundt halsen! Godt vi er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...