Gå til innhold

Hvordan skal jeg drepe fisken min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene fisken min er blitt syk. Har hatt hyppige vannbytter men ingenting hjelper. Den svømmer på alle mulige måter og ligger opp ned på bunnen. Virker som den har mistet balansen. Puster veldig raskt. Ingen andre fisker er berørt.

Bør vel avlive den men hater slikt så vil vel egentlig kalle meg selv for en reddfis;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp vann og slipp den oppi...den drepes momentant..

Skrevet

Ta den sammen med litt vann i en pose som du knyter igjen og setter i fryseboksen. Da vil den sakte men sikkert gå inn i en "dvale" av kulda og dø. Om du vil gjøre det litt kjappere så legger du den på fjela og klasker til den med noe hardt eller kapper hodet av den. IKKE kast den i do. Det er ingen ting som dreper en fisk i en do. Den havner syk og døende i kloakken og det er jo ikke akkurat en hyggelig måte å svømme til de evige korallrev på.

Skrevet

Ikke spyl den i do! Stakkars! Skal den lide i kloakken og bli spist levende av rotter?

Få mannen til å holde et godt tak i halefinnen og slo den mot noe hardt og skarpt kanskje?

Kanskje ringe dyrlegen å høre hva de anbefaler?

Skrevet (endret)

Mamma hadde gullfisker engang og hadde ikke hjerte til å spyle den i do når den ble syk.. Noe jeg er helt enig i :) vi dro på dyrebutikken og der sa hun at kokende vann er den mest humane måten å drepe dem på for da dør de momentant..

Endret av 1+1=3 <3
Skrevet

Huff, har ingen gode ideer, men for all del, ikke spyl den i do :( Får helt vondt av å tenke på det :(

Skrevet

Kokende vann, eller kapp hodet av den som vi gjør med all annen fisk når vi skal drepe dem. Kjapt og enkelt.

Det siste er ekkelt, kanskje, men da slipper den å lide.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Kapp hodet av, fileter den, kok den og server den til middag i morgen :)

Skrevet

Kokende vann!!! Men husk å ta den i et nett eller noe. Har gjort feil der en gang. Tok fisken i et glass med vann, helte oppi det kokende vannet- da ble det jo bare jævlig varmt vann, så den stakkars fisken fikk lide litt for mye... begynte heldigvis å koke fort.

Putt fisken i nett- ha nettet oppi kokende vann- død på flekken.

Skrevet

Nei, kaste ned den i toalettet er ikke et alternativ. Stakkars liten:( Helst skulle jeg ønske den ble frisk igjen. Ikke har jeg noen mann som kan påta seg oppgaven heller!

Akkurat dette var det negative med å skaffe seg fisker. Er helt pysete når det gjelder slike ting.

Noen som vet hva fisken lider av og om den kan bli frisk?

Skrevet

Når du først skal være bøddel , så må du gjøre det skikkelig.

Først gir du den en likegyldighetssprøyte, så gir du den nådestøtet

Skrevet
Nei, kaste ned den i toalettet er ikke et alternativ. Stakkars liten:( Helst skulle jeg ønske den ble frisk igjen. Ikke har jeg noen mann som kan påta seg oppgaven heller! Akkurat dette var det negative med å skaffe seg fisker. Er helt pysete når det gjelder slike ting. Noen som vet hva fisken lider av og om den kan bli frisk?

Hør på dyrebutikken, det finnes jo faktisk medisiner å få kjøpt til fisk der.

Skrevet

Når svømmeblæra først har flyttet seg, er det lite å gjøre:-(

Avlivning skal skje på en human måte og ifølge den gamle dyrevernloven var det ikke adgang til å avlive fisk ved å skolde dem.

Den mest humane metoden er å knekke nakken, men med små fisk er det selvfølgelig ikke helt lett. Så da bruker man en hammer og knuser hodet i et slag. Veldig ubehagelig, men fort gjort.

Til senere bruk kjøper du nellikolje for avlivning.

Skrevet

Det er litt stygt av meg. Men første jeg gjorde da jeg leste dette var å le. Virkelig le. Hehe. Komisk setning.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Oida.. Aldri hatt fisk, så aldri tenkt over det at doen ikke dreper.. Nei, da holder jeg med de som sier kokende vann eller kappe hodet!

Skrevet

Huff, har kastet mange fisker i do vi, til og med en av fiskene vi hadde som var veldig hissig mot de andre fiskene, jeg hadde ikke lyst,men den fisken "drepte" de andre....har aldri tenkt at det finnes andre alternativer. De andre fiskene var enten døde, eller halvdøde da jeg spylte dem i do. Friske fisker har jeg gitt til dyrebutikken...

Nå føler jeg meg grusom, hadde aldri kommet på at jeg kan hive dem i kokende vann, trodde det var mer å pine en fisk, men nå skal jeg aldri mer kaste fiskene i do:((((

Skrevet

Kapp av hodet. Det er kjapt og enkelt. Fisken lider ikke.

Skrevet (endret)

På fisketur kappa vi alltid av hovudet. Den fisken vi et til middag er vel sjølvdauda i trålen..

Endret av ★
Skrevet

VENT! Ikke avliv den enda!

Vår fisk var nettopp slik, den hanglet, og bare dinglet rundt som en idiot... Vurderte å avlive den, men bestemte meg for å avvente situasjonen litt, for det finnes en tilstand som gjør at de blir slik! Jeg husker ikke hva det er akkurat nå (litt sent for meg nå), men det er IKKE farlig, og det går over! Vår var slik i nesten halvannen uke, og en dag så svømte den rundt som om ingenting var skjedd!

Det kan selvfølgelig være noe annet, men jeg ville ventet å se.

Skrevet

Ene fisken min er blitt syk. Har hatt hyppige vannbytter men ingenting hjelper. Den svømmer på alle mulige måter og ligger opp ned på bunnen. Virker som den har mistet balansen. Puster veldig raskt. Ingen andre fisker er berørt.

Bør vel avlive den men hater slikt så vil vel egentlig kalle meg selv for en reddfis;)

Jeg har samme problem med samboern min. Han er forkjøla, puster veldig raskt, beveger seg konstant (fordi han ikke finner noen behagelig stilling) og klager som et helvete... Hadde han ikke vært så svær så skulle jeg spylt han ned i do... Men har kjøpt ørepropper, det funker sånn delvis.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har samme problem med samboern min. Han er forkjøla, puster veldig raskt, beveger seg konstant (fordi han ikke finner noen behagelig stilling) og klager som et helvete... Hadde han ikke vært så svær så skulle jeg spylt han ned i do... Men har kjøpt ørepropper, det funker sånn delvis.

Lykke til:)

Skold han? Da får han iallefall noe annet å klage over enn den grusomme manflu!:P
Skrevet
Ene fisken min er blitt syk. Har hatt hyppige vannbytter men ingenting hjelper. Den svømmer på alle mulige måter og ligger opp ned på bunnen. Virker som den har mistet balansen. Puster veldig raskt. Ingen andre fisker er berørt. Bør vel avlive den men hater slikt så vil vel egentlig kalle meg selv for en reddfis;)
Jeg har samme problem med samboern min. Han er forkjøla, puster veldig raskt, beveger seg konstant (fordi han ikke finner noen behagelig stilling) og klager som et helvete... Hadde han ikke vært så svær så skulle jeg spylt han ned i do... Men har kjøpt ørepropper, det funker sånn delvis. Lykke til:)
Skold han? Da får han iallefall noe annet å klage over enn den grusomme manflu! :P

Du er den eneste mannen jeg vet om her inne. Kan du være så snill å se på innlegget mitt om å ikke vite hvem faren er. Jeg trnger synspunkter. Hadde blitt veldig takknemlig. :(

Skrevet

Hvor mange her har vært med på fisketur? Holdt en fiskestang også fått napp? Dere legger den på brygga/ i båten. Å de gisper etter luft lenge? Det er jo ikke humant. Kakk i haue så er det gjort, han har ikke lagt ett spesielt bånd til deg så lenge han har kort hukommelse fra før av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...